Cumu Dieta Bassa Carb è Ketogenica Aumenta a Salute di u Cervellu
Cuntenutu
- Chì sò e diete low carb è cetogeniche?
- Dieta bassa in carboidrati:
- Dieta chetogenica:
- U mitu «130 grammi di carbuidrati»
- Cume diete low carb è cetogenesi furniscenu energia per u cervellu
- Chetogenesi
- Gluconeogenesi
- Dieti bassi in carboidrati / cetogenesi è epilepsia
- Opzioni di dieta bassa in carboidrati è cetogenesi per trattà l'epilepsia
- A dieta ketogenica classica in epilepsia
- A dieta Atkins modificata in epilepsia
- A dieta chetogenica di trigliceridi à catena media in epilepsia
- U trattamentu à bassu indice glicemicu in epilessia
- Dieti bassi in carboidrati / cetogenesi è a malattia di Alzheimer
- Altri benefici per u cervellu
- Prublemi putenziali cù diete carbuidrati è cetogenesi
- Effetti secundarii di diete carbuidrati o di cetogenesi
- Cunsiglii per adattassi à a dieta
- U fondu
E diete low carb è cetogeniche anu assai benefici per a salute.
Per esempiu, hè ben cunnisciutu chì ponu purtà a perdita di pesu è aiutà à gestisce a diabetes. Tuttavia, sò ancu benefichi per certi disordini cerebrali.
Questu articulu esplora cume e diete low carb è cetogeniche affettanu u cervellu.
Nadine Greeff / Stocksy United
Chì sò e diete low carb è cetogeniche?
Ancu s'ellu ci hè assai sovrapposizione trà diete low carb è cetogenesi, ci sò ancu alcune differenze impurtanti.
Dieta bassa in carboidrati:
- A presa di carbu pò varià da 25-150 grammi à ghjornu.
- A proteina ùn hè di solitu micca limitata.
- I cetoni ponu o ùn puderebbenu alzassi à livelli alti in u sangue. I chetoni sò molecule chì ponu rimpiazzà in parte i carboidrati cum'è fonte d'energia per u cervellu.
Dieta chetogenica:
- L'ingestione di carboidrati hè limitata à 50 grammi o menu à ghjornu.
- A proteina hè spessu limitata.
- Un scopu maiò hè di aumentà i livelli di cetone in sangue.
In una dieta standard bassa in carboidrati, u cervellu dipenderà in gran parte da u glucosiu, u zuccheru truvatu in u sangue, per carburante. Tuttavia, u cervellu pò brusgià più cetoni ch'è in una dieta regulare.
In una dieta chetogenica, u cervellu hè alimentatu principalmente da chetoni. U fegatu produce cetone quandu l'assunzione di carboidrati hè assai bassa.
RiassuntuE diete low carb è cetogeniche sò simili in parechji modi. Tuttavia, una dieta chetogenica cuntene ancu menu carboidrati è porterà à un aumento significativu di i livelli di cetoni in sangue, chì sò molecule impurtanti.
U mitu «130 grammi di carbuidrati»
Puderete avè intesu dì chì u vostru cervellu hà bisognu di 130 grammi di carboidrati per ghjornu per funzionà currettamente. Questu hè unu di i miti più cumuni nantu à ciò chì custituisce un assunzione di carboidrati sani.
In fattu, un rapportu 2005 da u Cunsigliu Alimentariu è Nutrizionale di l'Accademia Naziunale di Medicina dice:
"U limite inferiore di carboidrati dietetichi cumpatibili cù a vita apparentemente hè zero, a condizione chì una quantità adeguata di proteine è di grassu sia consumata" (1).
Ancu se una dieta zero carb ùn hè micca raccomandata perchè elimina assai alimenti sani, pudete definitivamente manghjà assai menu di 130 grammi à ghjornu è mantene una bona funzione cerebrale.
Riassuntu
Hè un mitu cumunu chì avete bisognu di manghjà 130 grammi di carboidrati per ghjornu per furnisce u cervellu cù energia.
Cume diete low carb è cetogenesi furniscenu energia per u cervellu
E diete à bassu carboidrati furniscenu à u vostru cervellu energia cù i prucessi chjamati chetogenesi è gluconeogenesi.
Chetogenesi
U glucosiu hè di solitu u carburante principale di u cervellu. U vostru cervellu, à u cuntrariu di i musculi, ùn pò micca aduprà u grassu cum'è fonte di carburante.
Tuttavia, u cervellu pò aduprà chetoni. Quandu i livelli di glucosiu è insulina sò bassi, u vostru fegatu produce chetoni da acidi grassi.
I chetoni sò in realtà prudotti in piccule quantità ogni volta chì andate per parechje ore senza manghjà, cume dopu un sonnu pienu di notte.
Tuttavia, u fegatu aumenta a so produzzione di cetoni ancu di più durante u digiunu o quandu l'assunzione di carboidrati scende sottu à 50 grammi à ghjornu ().
Quandu i carbuidrati sò eliminati o minimizzati, i cetoni ponu furnisce finu à u 75% di i bisogni energetichi di u cervellu (3).
Gluconeogenesi
Ancu se a maiò parte di u cervellu pò aduprà chetoni, ci sò porzioni chì richiedenu u glucosiu per funziunà. In una dieta assai bassa in carboidrati, una parte di stu glucosiu pò esse furnita da a piccula quantità di carboidrati cunsumati.
U restu vene da un prucessu in u vostru corpu chjamatu gluconeogenesi, chì significa "fà novu glucosiu". In questu prucessu, u fegatu crea glucosu per u cervellu da aduprà. U fegatu face u glucosiu aduprendu aminoacidi, i blocchi di custru di a proteina ().
U fegatu pò ancu fà glucosiu da u glicerinu. U glicerinu hè a spina dorsale chì leia l'acidi grassi inseme in i trigliceridi, a forma di almacenamentu di grassu di u corpu.
Grazie à a gluconeogenesi, e porzioni di u cervellu chì necessitanu di glucosiu ottenenu una fornitura costante, ancu quandu u vostru assunzione di carboidrati hè assai bassa.
RiassuntuIn una dieta assai bassa in carboidrati, finu à u 75% di u cervellu pò esse alimentatu da chetoni. U restu pò esse alimentatu da u glucosu pruduttu in u fegatu.
Dieti bassi in carboidrati / cetogenesi è epilepsia
L'epilepsia hè una malattia caratterizata da attacchi legati à periodi di eccessione eccessiva in e cellule cerebrali.
Pò causà movimenti di scruccuneria incontrollati è perdita di cuscenza.
L'epilepsia pò esse assai difficiule da trattà in modu efficace. Ci hè parechji tippi di crisi, è alcune persone cun a situazione anu più episodi ogni ghjornu.
Ancu se ci sò assai farmaci antiseizure efficaci, queste droghe ùn sò micca capaci di gestisce in modu efficace e crisi in circa 30% di e persone. U tippu d'epilepsia chì ùn risponde micca à a medicazione hè chjamatu epilepsia refrattaria (5).
A dieta chetogenica hè stata sviluppata da u Duttore Russell Wilder in l'anni 1920 per trattà l'epilepsia resistente à a droga in i zitelli. A so dieta furnisce almenu 90% di calorie da u grassu è hè statu dimustratu per imità l'effetti benifichi di a fame nantu à e crisi (6).
I meccanismi esatti dietro l'effetti antiseizure di a dieta chetogenica restanu scunnisciuti (6).
Opzioni di dieta bassa in carboidrati è cetogenesi per trattà l'epilepsia
Ci hè quattru tippi di diete ristrette in carb chì ponu trattà l'epilepsia. Eccu e so ripartizioni tipiche di macronutrienti:
- Dieta chetogenica classica (KD): 2-4% di calorie da carbuidrati, 6-8% da proteine, è 85-90% da grassu ().
- Dieta Atkins modificata (MAD): U 10% di calorie da carbuidrati senza restrizzione à e proteine in a maiò parte di i casi. A dieta principia permettendu 10 grammi di carboidrati per ghjornu per i zitelli è 15 grammi per l'adulti, cù potenziali leggeri aumenti se sò tollerati (8).
- Dieta chetogenica di trigliceridi à catena media (dieta MCT): Inizialmente 10% carboidrati, 20% proteine, 60% trigliceridi à catena media, è 10% altri grassi ().
- Trattamentu indice glicemicu bassu (LGIT): 10-20% di calorie da carboidrati, intornu à 20-30% da proteine, è u restu da grassu. Limita e scelte di carboidrati à quelli chì anu un indice glicemicu (GI) sottu 50 (10).
A dieta ketogenica classica in epilepsia
A dieta ketogenica classica (KD) hè stata aduprata in parechji centri di trattamentu di epilepsia. Parechji studii anu trovu miglioramentu in più di a metà di i participanti à u studiu (, 12,,,).
In un studiu di u 2008, i zitelli trattati cù una dieta chetogenica per 3 mesi anu avutu una diminuzione di 75% in i crisi di basi, in media ().
Sicondu un studiu di u 2009, circa un terzu di i zitelli chì rispondenu à a dieta anu una diminuzione di u 90% o più grande di e crisi ().
In un studiu di 2020 annantu à l'epilepsia refrattaria, i zitelli chì anu adottatu a dieta chetogenica classica per 6 mesi anu vistu diminuisce a so frequenza di crisi di 66% ().
Ancu se a classica dieta chetogenica pò esse assai efficace contr'à e crisi, richiede una stretta supervisione da un neurologu è dietista.
E scelte alimentarie sò ancu abbastanza limitate. Cusì, a dieta pò esse difficiule da seguità, in particulare per i zitelli più grandi è adulti (17).
A dieta Atkins modificata in epilepsia
In parechji casi, a dieta Atkins modificata (MAD) hà dimustratu di esse efficace o guasgi efficace per gestisce l'epilepsia infantile cum'è a dieta ketogenica classica, cù menu effetti collaterali (18,, 20,, 22).
In un studiu randomizatu di 102 zitelli, u 30% di quelli chì seguitanu a dieta Atkins modificata anu sperimentatu una riduzione di 90% o più grande in crisi (20).
Ancu se a maiò parte di i studii sò stati fatti in i zitelli, certi adulti cun epilepsia anu vistu ancu boni risultati cù sta dieta (, 24, 25).
In un'analisi di 10 studii paragunendu a dieta ketogenica classica à a dieta Atkins modificata, a ghjente era assai più prubabile di attaccà à a dieta Atkins modificata (25).
A dieta chetogenica di trigliceridi à catena media in epilepsia
A dieta chetogenica di trigliceridi à catena media (dieta MCT) hè stata aduprata dapoi l'anni 70. I trigliceridi à catena media (MCT) sò grassi saturati truvati in l'oliu di coccu è l'oliu di palma.
A differenza di i grassi trigliceridi à catena lunga, i MCT ponu esse aduprati per l'energia rapida o a produzione di cetone da u fegatu.
A capacità di l'oliu MCT di aumentà i livelli di cetone cun menu restrizzioni à l'assunzione di carboidrati hà fattu di a dieta MCT un'alternativa pupulare à l'altre diete low carb (10,, 27).
Un studiu in i zitelli hà trovu chì a dieta MCT era efficace quant'è a dieta ketogenica classica in a gestione di crisi (27).
U trattamentu à bassu indice glicemicu in epilessia
U trattamentu à bassu indice glicemicu (LGIT) hè un altru approcciu dieteticu chì pò gestisce l'epilepsia malgradu u so effettu assai modestu nantu à i livelli di cetone. Hè stata introdutta per a prima volta in 2002 (28).
In un studiu 2020 di i zitelli cun epilepsia refrattaria, quelli chì anu adottatu a dieta LGIT per 6 mesi anu sperimentatu significativamente menu effetti collaterali di quelli chì anu adottatu a dieta ketogenica classica o a dieta Atkins modificata ().
RiassuntuDiversi tippi di diete low carb è chetogeniche sò efficaci per riduce i crisi in i zitelli è adulti cù epilepsia resistente à a droga.
Dieti bassi in carboidrati / cetogenesi è a malattia di Alzheimer
Ancu se pochi studii formali sò stati fatti, pare chì e diete low carb è chetogeniche ponu esse benefiche per e persone cun a malatia di Alzheimer.
A malatia d'Alzheimer hè a forma più cumuna di dimenza. Hè una malatìa prugressiva induve u cervellu sviluppa placche è intricciate chì causanu a perdita di memoria.
Parechji circadori credenu chì deve esse cunsideratu diabete di "tipu 3" perchè e cellule di u cervellu diventanu resistenti à l'insulina è ùn sò micca capaci di aduprà u glucosiu currettamente, purtendu à l'infiammazione (,, 31).
In fattu, u sindrome metabolicu, un precursore di a diabetes di tip 2, aumenta ancu u risicu di sviluppà a malatia d'Alzheimer (,).
I sperti dicenu chì a malatia d'Alzheimer comparte certe caratteristiche cù l'epilepsia, cumpresa l'excitabilità cerebrale chì porta à crisi (,).
In un studiu di u 2009 di 152 persone cun a malatia d'Alzheimer, quelli chì anu ricivutu un supplementu MCT durante 90 ghjorni anu avutu livelli di cetone assai più alti è una migliuranza significativa di a funzione cerebrale paragunata à un gruppu di cuntrollu ().
In un picculu studiu 2018 chì hà duratu 1 mese, e persone chì anu pigliatu 30 grammi di MCT à ghjornu anu vistu aumentà significativamente u cunsumu di cetone cerebrale. I so cervelli anu adupratu duie volte più chetoni di quantu avianu fattu prima di u studiu ().
Studii nantu à l'animali suggerenu ancu chì una dieta cetogenica pò esse un modu efficace per alimentà un cervellu affettatu da Alzheimer (31, 38).
Cum'è cù l'epilepsia, i circadori ùn sò micca sicuri di u meccanisimu esattu daretu à sti benefizii putenziali contr'à a malatia d'Alzheimer.
Una teoria hè chì i cetoni pruteggenu e cellule cerebrali riducendu e spezie reattive di ossigenu. Quessi sò sottoprodotti di u metabolismu chì ponu causà infiammazione (,).
Una altra teoria hè chì una dieta ricca di grassu, cumprese i grassi saturati, pò riduce e proteine nocive chì si accumulanu in u cervellu di e persone cun Alzheimer ().
D’altronde, una rivista recente di studii hà cunclusu chì una alta assunzione di grassu saturatu era assuciata assai cù un risicu aumentatu di Alzheimer ().
RiassuntuA ricerca hè sempre in i so primi stadii, ma e diete chetogeniche è i supplementi MCT ponu aiutà à migliurà a memoria è a funzione cerebrale in e persone cun a malattia di Alzheimer.
Altri benefici per u cervellu
Ancu se queste ùn sò micca state studiate tantu, e diete à bassa carbuidrata è chetogeniche ponu avè parechji altri benefici per u cervellu:
- Memoria. L'anziani anziani à risicu per a malatia d'Alzheimer anu dimustratu migliurà in memoria dopu avè seguitu una dieta assai bassa in carboidrati per 6-12 settimane. Questi studii eranu chjuchi, ma i risultati sò prometenti (, 43).
- Funzione cerebrale. Alimentazione di surci anziani è obesi una dieta chetogenica porta à una funzione cerebrale migliorata (44,).
- Iperinsulinisimu congenitu. L'iperinsulinisimu congenitu provoca bassu zuccaru in sangue è pò purtà à danni cerebrali. Sta cundizione hè stata trattata cù successu cù una dieta cetogenica (46).
- Migraña. I ricercatori dicenu chì e diete low carb o chetogeniche ponu furnisce sollievu à e persone cun emicrania (,).
- Malatia di Parkinson. Un picculu prucessu di cuntrollu randomizatu hà paragunatu a dieta chetogenica cun una dieta bassa in grassu è alta in carboidrati. E persone chì anu aduttatu a dieta chetogenica anu vistu una migliurazione assai più grande di u dolore è d'altri sintomi micca mutori di a malattia di Parkinson ().
E diete low carb è cetogeniche anu assai altri benefici per a salute per u cervellu. Puderanu aiutà à migliurà a memoria in i vechji adulti, allevanu i sintomi di i migraine, è riduce i sintomi di a malattia di Parkinson, per citarne pochi.
Prublemi putenziali cù diete carbuidrati è cetogenesi
Ci sò certe cundizioni per chì una dieta bassa in carboidrati o cetogenica ùn hè micca raccomandata. Includenu pancreatite, insufficienza epatica, è alcuni disordini rari di u sangue ().
Sì avete una sorta di situazione di salute, parlate cù u vostru duttore prima di inizià una dieta cetogenica.
Effetti secundarii di diete carbuidrati o di cetogenesi
A ghjente risponde à diete carbuidrati è chetogeniche in parechji modi diversi. Eccu alcuni effetti avversi potenziali:
- U colesterolu elevatu. I zitelli ponu avè livelli elevati di colesterolu è livelli elevati di trigliceridi. Tuttavia, questu pò esse temporanea è ùn sembra micca influenzà a salute di u core (, 52).
- Pietre di rene. I calcoli renali sò rari, ma sò accaduti in certi zitelli sottumessi à una dieta chetogenica per l'epilepsia. E petre di u rene sò generalmente gestite cù citrate di potassiu ().
- Custipazione. A stinzia hè assai cumuna cù e diete chetogeniche. Un centru di trattamentu hà dettu chì 65% di i zitelli anu sviluppatu stinzia. Hè di solitu faciule da trattà cù addulcanti di e feci o cambiamenti dietetichi ().
I zitelli cun epilessia finiscinu di abbandunà a dieta chetogenica una volta chì e crisi sò state risolte.
Un studiu hà studiatu i zitelli chì anu passatu una durata media di 1,4 anni nantu à a dieta chetogenica. A maiò parte di elli ùn anu micca avutu effetti negativi à longu andà in u risultatu (54).
RiassuntuUna dieta chetogenica assai bassa in carboidrati hè sicura per a maiò parte di a ghjente, ma micca per tutti. Alcune persone ponu sviluppà effetti collaterali, chì sò di solitu temporanei.
Cunsiglii per adattassi à a dieta
Quandu passate à una dieta bassa in carb o chetogenica, pudete sperimentà alcuni effetti avversi.
Pudete sviluppà mal di testa o sentite stancu o stumacatu per qualchi ghjornu. Questu hè cunnisciutu cum'è "influenza ceto" o "influenza bassa in carboidrati".
Eccu alcuni suggerimenti per attraversà u periodu di adattazione:
- Assicuratevi di ottene abbastanza fluidu. Bei almenu 68 once (2 litri) d'acqua à ghjornu per rimpiazzà a perdita d'acqua chì accade spessu in e fasi iniziali di cetosi.
- Manghja più sale. Aghjunghjite 1-2 grammi di sale ogni ghjornu per rimpiazzà a quantità persa in a vostra urina quandu i carbuidrati sò ridotti. U brodu bere vi aiuterà à risponde à e vostre necessità crescente di sodiu è di fluidi.
- Supplementu cù potassiu è magnesiu. Manghjate alimenti ricchi di potassiu è magnesiu per prevene i crampi musculari. L'Avocatu, u yogurt grecu, i pumati è i pesci sò boni fonti.
- Mudera a vostra attività fisica. Ùn esercite micca assai per almenu 1 settimana. Pò piglià uni pochi di settimane per diventà cumpletamente cheto-adattatu. Ùn spinghjite micca in i vostri allenamenti finu à chì ti senti prontu.
L'adattazione à una dieta assai bassa in carboidrati o chetogenica richiede qualchì tempu, ma ci sò uni pochi di modi per facilità a transizione.
U fondu
Sicondu l'evidenza dispunibile, e diete chetogeniche ponu avè benefici putenti per u cervellu.
L'evidenza più forte hà da fà cù u trattamentu di l'epilepsia resistente à a droga in i zitelli.
Ci hè ancu evidenza preliminare chì e diete cetogeniche ponu riduce i sintomi di a malattia di Alzheimer è Parkinson. A ricerca hè in corsu nantu à i so effetti nantu à e persone cun questi è altri disordini cerebrali.
Al di là di a salute di u cervellu, ci sò ancu assai studii chì mostranu chì e diete low carb è chetogeniche ponu causà perdita di pesu è aiutà à gestisce a diabete.
Queste diete ùn sò micca per tutti, ma ponu furnisce benefici per parechje persone.