Cumu migliurà a lubricazione femminile
Cuntenutu
- 1. Creme per a secchezza vaginale
- 2. Pilule di estrogeni
- 3. Supplimenti alimentari
- 4. Dieta cù fitoestrogeni
A secchezza vaginale hè un cambiamentu naturale in a lubrificazione intima chì pò causà assai disagiu è brusgiu per e donne durante a vita di u ghjornu, è pò ancu causà dolore durante u cuntattu intimu.
Ancu se stu cambiamentu hè più frequente in menopausa, per via di a diminuzione di ormoni chì mantenenu a lubrificazione vaginale, a secchezza pò accade ancu in donne giovani, soprattuttu quandu si usa un contraccettivu orale.
Tuttavia, ci sò parechje forme di trattamentu chì ponu esse discusse cù u ginecologu è chì ponu aiutà à alleviare i sintomi, permettendu un aumentu di a lubrificazione vaginale. Alcune di queste opzioni includenu:
1. Creme per a secchezza vaginale
E creme per a mancanza di lubrificazione femminile sò generalmente a prima opzione di trattamentu raccomandata da u ginecologu, è ci sò diversi tippi:
- Creme idratanti vaginali: creà un stratu lubrificante è prutettore di a flora vaginale chì si mantene per alcune ore o ghjorni, allevia i sintomi senza aduprà ormoni o presentà effetti collaterali;
- Creme à bassa dosi di estradiol, Cum'è Premarin o Ovestrion: sò applicati in u canale vaginale per stimulà a lubrificazione naturale di a donna, per l'effettu di l'estrogeni è, dunque, sò più efficaci di i creme idratanti senza ormoni.
Queste creme ponu esse applicate cù u dittu o cù l'applicatore chì hè furnitu in l'imballu, tuttavia, in parechji casi l'applicatore pò mette a crema assai prufonda, rendendu difficiule di lubrificà completamente l'interu muru vaginale.
E creme lubrificanti normali per u cuntattu intimu, cume KY, Jontex o Prudence, ponu ancu esse aduprate, ma solu à u mumentu di e relazioni, per aumentà a lubrificazione. A vaselina, invece, deve esse evitata ogni volta chì hè pussibule, perchè hè un pruduttu à basa di petroliu chì facilita l'iniziu di infezioni.
2. Pilule di estrogeni
Pillule di estrogeni, cum'è Ovestrion o Evista, sò simili à a pillula di cuntrollu di nascita è travaglianu aumentendu a quantità di questu ormone in u corpu. Cusì, hè pussibule stimulà a lubrificazione naturale, allevendu a secchezza vaginale.
Ancu se questi rimedii anu boni risultati è sò efficaci cume i creme idratanti, ponu avè alcuni effetti secondari cume u mal di testa, nausea è ancu un risicu aumentatu di trombosi, per esempiu. Dunque, queste pillule devenu esse aduprate solu sottu à a guida di un ginecologu.
3. Supplimenti alimentari
L'usu di alcuni supplementi dietetichi pò aiutà à migliurà a lubrificazione vaginale. Alcuni di i più raccomandati includenu:
- Vitamina E: sta vitamina aumenta a quantità di sangue in i muri di a vagina, migliurendu a lubrificazione lucale. Per avè un effettu, e dosi devenu esse trà 50 à 400 IU per ghjornu. L'effetti ponu generalmente esse visti circa 1 mese dopu avè cuminciatu à aduprà;
- Vitamina D: hè un supplementu chì riduce u pH di a vagina è, dunque, allevia a secchezza assuciata à l'aumentu di u pH;
- Apple: hè una pianta medicinale chì aumenta a quantità di estrogeni in u corpu, migliurendu a lubrificazione vaginale. Di solitu a dosa raccomandata hè 2g per ghjornu.
Idealmentu, sti supplementi devenu esse guidati da un nutrizziunistu o da un naturopata, per uttene i migliori risultati. Stu tipu di trattamentu pò ancu esse assuciatu cù qualsiasi di l'altri trattamenti per a secchezza vaginale.
4. Dieta cù fitoestrogeni
I Fitoestrogeni sò sostanze simili à l'ormone estrogenu truvatu in l'alimentu è, dunque, ponu esse ingeriti per avè un'azione simile à quella di questu ormone in u corpu, stimulendu a lubrificazione.
Alcuni esempi di stu tippu di alimentu includenu semi di lino, soia, tofu, igname, germogli di luzerna, orzu è semi di zucca, per esempiu. Una bona punta hè di cunsultà un nutrizziunistu per fà una dieta più ricca è equilibrata di queste sostanze. Vede alcuni esempii cù u nostru nutrizzionista: