Cosa da fà in dislocazione di u gomu, recuperu è fisioterapia
Cuntenutu
- Quandu a cirurgia hè indicata
- Recuperazione di dislocazione di u gomu
- Immubilizazione di u Govitu
- Fisioterapia dopu a dislocazione di u gomu
A dislocazione di u codu hè una ferita assai cumuna in u zitellu, chì si verifica in casu di caduta cù e bracce tese o quandu u zitellu hè suspesu da solu un bracciu, per esempiu.
A dislocazione di u gomitu pò accade ancu in l'atleti durante a furmazione o a cumpetizione, è l'attu di rimette u gomitu in a so pusizione anatomica deve esse realizatu da un prufessiunale sanitariu perchè ci pò esse rottura di ligamenti o cambiamenti nervosi o vascolari chì ponu rende difficiule a riabilitazione.
I passi chì u prufessiunale sanitariu pò piglià per riduce a dislocazione di u gomu ponu esse:
- Pigliate u bracciu di u zitellu cù a palma rivolta,
- Mantene u bracciu è l'avambracciu in listessu tempu è tirateli leggermente in direzzioni opposte, per creà spaziu in a cumunione,
- Pone a manu di u zitellu versu l'ochju è in listessu tempu piegate u gomitu.
U codu serà pusizionatu currettamente quandu si sente una piccula crepa, è hè pussibule di move u bracciu nurmalmente.
In ogni casu quandu ùn site micca sicuru di u tippu di ferita, u più sicuru hè di piglià subitu a vittima in sala d'urgenza, perchè hè necessariu palpà l'estremità di l'osse di u bracciu è di u gomitu, in più di e prove chì valutà i ligamenti., u test chì valuta a funzione neurologica è un esame di raggi X, chì pò mostrà l'angulu è a gravità di a dislocazione.
Quandu a cirurgia hè indicata
In i casi i più gravi, a chirurgia pò esse indicata per riposiziunà currettamente l'osse di l'avambracciu, di u ulna è di u raghju, soprattuttu quandu ùn hè micca pussibule di fà u pusizionamentu currettu di sta articulazione attraversu a riduzzione sopra menzionata, quandu ci hè frattura ossea, grande instabilità di l'articulazione o ferita di u nervu o di i vini sanguini in u bracciu. A cirurgia pò esse realizata u più prestu pussibule è pò esse fatta sottu anestesia lucale.
Recuperazione di dislocazione di u gomu
In i casi più simplici, quandu hè pussibule di fà a riduzzione cù i passi sopra, senza a necessità di chirurgia, a recuperazione hè rapida è u situ pò esse solu un pocu dolente. Per alleviare questu inconveniente, pudete mette un pacchettu in gelu o un pacchettu di ghiacciu. U ghjacciu deve esse applicatu per 15-20 minuti, senza cuntattu direttu cù a pelle, è per quessa si pò mette un tissutu finu o un pannu di carta per prutege a pelle. Questa cura pò esse effettuata 2-3 volte à ghjornu.
Immubilizazione di u Govitu
L'immobilizazione di u codu pò esse necessaria in casu di dislocazione cumpleta, chì hè generalmente trattata da chirurgia. L'immobilizazione pò durà 20-40 ghjorni, essendu necessaria per cumplementà u trattamentu per mezu di fisioterapia per normalizà u muvimentu di u gomu. U tempu di trattamentu di fisioterapia dipende da a gravità di a ferita è l'età, perchè i zitelli si recuperanu più rapidamente, mentre in adulti pò esse necessariu d'investisce in pochi mesi di terapia fisica.
Fisioterapia dopu a dislocazione di u gomu
A fisioterapia pò esse indicata per cuntrullà l'infiammazione, riduce u gonfiore, facilità a guarigione, prevene contratture, mantene a gamma di muvimentu è torna à attività normali, senza alcuna limitazione di dolore o di muvimentu.
In i primi ghjorni dopu à a dislocazione hè cunsigliatu di fà tecniche manuali per aumentà l'amplitude di l'articulazione, è esercizii isometrici cù u gomitu piegatu, allargatu è esercizii per apre è chjude e mani, cù u scopu di aumentà a forza musculare. Cum'è risorse, TENS, tourbillon, ultrasuoni, apparecchi infrarossi o laser ponu esse aduprati, secondu a valutazione fatta da u fisioterapeuta.
Dopu qualchì ghjornu, in a prossima fase di u trattamentu, u fisioterapeuta pò rivalutà e abilità di u muvimentu, l'anguli è a forza, è prugressà u trattamentu cù altri esercizi di allungamentu globale di u bracciu è di a manu, è esercizii cum'è riccioli di polsi, bicipiti è ponu attaccà, schienale, per esempiu. Esercizi di spalle è rieducazione posturale sò ancu raccomandati perchè hè cumunu chì una spalla sia più alta di l'altra, per via di un meccanismu protettivu di u bracciu affettu.
In a fase di trattamentu finale, quandu si riferisce à l'atleta, hè sempre necessariu di realizà una furmazione cù esercizii chì ponu facilità a prestazione di a so furmazione, secondu e necessità di ogni sport.