Dislocazione di l'anca: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi di dislocazione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Fisioterapia per a dislocazione di l'anca
A dislocazione di l'anca accade quandu l'articulazione di l'anca hè fora di locu è, ancu se ùn hè micca un prublema assai cumunu, hè cunsiderata una situazione seria, chì richiede assistenza medica urgente perchè provoca un dolore intensu è rende u muvimentu impossibile.
A dislocazione pò accade quandu a persona cade, durante una partita di calciu, hè attraversata o soffre un accidente automobilisticu, per esempiu. In ogni situazione, ùn hè micca raccomandatu di pruvà à rimette a gamba in postu, postu chì hè necessariu esse valutatu da un prufessiunale sanitariu.

Principali sintomi di dislocazione
I sintomi principali di una dislocazione di l'anca sò:
- Dolore di l'anca intensu;
- Incapacità di move a gamba;
- Una ghjamba più corta cà l'altra;
- U ghjinochju è u pede giravanu versu l'internu o fora.
In casu di suspettu di dislocazione, una ambulanza deve esse chjamata chjamendu SAMU 192 o da i spenghjifochi chjamendu u 911 se si faci incarcerazione. A persona deve esse trasportata stesa nantu à una barella perchè ùn pò micca sustene u pesu nantu à a so gamba è ùn pò micca pusà.
Mentre l'ambulanza ùn hè micca ghjunta, se hè pussibule, un pacchettu di ghiaccio pò esse piazzatu direttamente nantu à l'anca per chì u fretu possa annudisce a zona, riducendu u dolore.
Eccu ciò chì si deve fà quandu si produce una dislocazione di l'anca.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hè di solitu fattu cù una chirurgia per riposizionà l'ossu di a gamba in u solcu in l'ossu di l'anca perchè hè una alterazione chì provoca tantu dolore chì ùn hè micca cunsigliatu di pruvà à fà a procedura cù a persona sveglia.
A procedura per adattà l'ossu di a gamba à l'anca deve esse fatta da l'ortopedista è a pussibilità di spostà a gamba in tutte e direzzioni indica liberamente chì l'adattamentu era perfettu ma hè sempre impurtante di fà un'altra radiografia o CT chì pò indicà chì l'osse sò pusizionate currettamente.
S'ellu ci hè qualchì cambiamentu cum'è un frammentu di l'ossu in l'articulazione, u duttore pò fà una artroscopia per rimuoverla, è hè necessariu stà in ospedale per circa 1 settimana. In u periodu postoperatoriu, l'ortopedista pò indicà l'usu di stampelle per chì a persona ùn mette micca u pesu di u corpu direttamente nantu à sta nova articulazione in modu chì i tessuti possinu guarì u più prestu pussibule.
Fisioterapia per a dislocazione di l'anca
A fisioterapia hè indicata da u primu ghjornu postoperatoriu è cunsiste inizialmente in a realizazione di movimenti realizati da u fisioterapeuta per mantene a mobilità di a gamba, evitendu l'adesioni cicatriciali è favurendu a produzzione di fluidu sinoviale, chì hè essenziale per u muvimentu di sta articulazione. Esercizii di stretching sò ancu indicati è una cuntrazzione isometrica di i musculi, induve ùn ci hè bisognu di muvimentu.
Quandu l'ortopedista indica chì ùn hè più necessariu aduprà stampelle, a fisioterapia pò esse intensificata tenendu contu di e limitazioni chì a persona hà.