Principali cause di Macroplatette è cume identificà
Cuntenutu
Macroplates, chjamati ancu piastrine giganti, currispondenu à piastrine di una dimensione è di un voluminu più grande di a dimensione normale di una piastrina, chì sò circa 3 mm è anu un vulume di 7,0 fl in media. Queste piastrine più grandi sò generalmente indicative di alterazioni in l'attivazione di e piastrine è u prucessu di produzzione, chì pò accade per via di prublemi cardiaci, diabete o condizioni ematologiche, cume leucemia è sindromi mieloproliferativi.
A valutazione di a dimensione di e piastrine hè fatta osservendu u fruttu di sangue sottu u microscopiu è u risultatu di u conte di sangue cumpletu, chì duveria cuntene a quantità è u vulume di piastrine.
Principali cause di Macroplatette
A presenza di macroplate circulanti in u sangue hè indicativa di stimulazione di u prucessu di attivazione di e piastrine, chì pò esse causata da parechje situazioni, e principali sò:
- Ipertiroidismu;
- Malatie mieloproliferative, cume trombocitemia essenziale, mielofibrosi è policitemia vera;
- Purpura trombocitopenica idiopatica;
- Diabetes Mellitus;
- Infartu di miocardiu acutu;
- Leucemia;
- Sindrome Mielodisplasticu;
- Sindrome di Bernard-Soulier.
E piastrine più grande di u normale anu un livellu più altu di attività è potenziale reattivu, in più di favurisce i prucessi trombotici, postu chì anu una facilità più grande di aggregazione di piastrine è di furmazione di trombi, chì ponu esse abbastanza gravi. Cusì, hè impurtante chì i testi sianu fatti per cunnosce a quantità di piastrine in circulazione è e so caratteristiche. Se si trovanu cambiamenti, hè impurtante identificà a causa di e macroplate in modu chì u trattamentu u più adattu possa esse iniziatu.
Cumu l'identificazione hè fatta
L'identificazione di e macroplate si face per mezu di un analisi di sangue, più specificamente a conta sanguigna cumpleta, in cui sò valutati tutti i cumpunenti di u sangue, cumprese e piastrine. A valutazione di e piastrine hè fatta sia quantitativamente sia qualitativamente. Hè cusì, sia a quantità di piastrine in circulazione hè verificata, chì u so valore normale hè trà 150000 è 450000 piastrine / µL, chì pò variare trà i laboratori, è ancu e caratteristiche di e piastrine.
Queste caratteristiche sò osservate à u microscopicu è attraversu u Volume Mediu di Piastrine, o MPV, chì hè un parametru di laburatoriu chì indica u vulume di e piastrine è, cusì, hè pussibule sapè se sò più grandi di u normale è u livellu di l'attività di e piastrine. Nurmalmentu, più altu hè u MPV, più alte sò e piastrine è più bassa hè a quantità totale di piastrine chì circulanu in u sangue, hè perchè e piastrine sò prodotte è distrutte rapidamente. Malgradu esse un parametru impurtante per verificà l'alterazioni di e piastrine, i valori di u MPV sò difficiuli da standardizà è ponu soffre di interferenze da altri fattori.
Vede più nantu à e piastrine.