Facendu Passi Contru à u Cancer di Senu
Cuntenutu
Da e teste genetiche à a mammografia digitale, novi droghe di chimioterapia è più, l'avanzati in u diagnosticu è u trattamentu di u cancer di u senu succede sempre. Ma quantu hà migliuratu questu u diagnosticu, u trattamentu è, sopratuttu, i tassi di sopravvivenza trà e donne cun cancru di senu in l'ultimi 30 anni? A risposta corta: assai.
"I dui grandi cambiamenti principali chì anu purtatu à miglioramenti maiò in i tassi di guarigione di u cancheru di u senu sò stati diagnosi precoci à causa di un screening megliu è più diffusu è ancu di trattamenti più mirati è persunalizati", dice Elisa Port, MD, Chief of Breast Surgery è Direttore di u Dubin Breast Center di u Mount Sinai Hospital in New York. Mentre ci hè ancu un longu caminu da fà in a lotta contru sta terribile malattia, eccu un ochju à a differenza chì 30 anni hà fattu.
Tariffe annuale di mammografia
1985: 25 per centu
Oghje: 75 à 79 per centu
Ciò chì hè cambiatu: In una parolla? Tuttu. "A cobertura assicurativa aumentata per mammogrammi, sensibilizazione nantu à i beneficii di mammogrammi, è dati da più di 30 à 40 anni di ricerca chì validanu l'infurmazioni chì i mammograms salvanu a vita anu tutti avutu un rolu in l'aumentu di u numeru di mammogrammi realizati ogni annu", dice Port . I migliuramenti in a tecnulugia, cum'è a diminuzione di l'esposizione à a radiazione durante i mammogrammi, anu ancu aiutatu à diventà più utilizati è accettati, aghjusta.
Tariffe di sopravvivenza cinque anni
1980ini: 75 per centu
Oghje : 90,6 per centu
Ciò chì hè cambiatu: Prima chì e mammografie diventenu dispunibuli in l'anni 1980, e donne anu rilevatu principarmenti u cancru di u senu truvannu lumps per sè stessu. "Immaginate quantu i canchi di senu più grandi eranu quandu sò stati diagnosticati", dice Port. "À quellu stadiu, si eranu spessu diffusi in i nodi linfatichi, dunque e donne sò state diagnosticate in fasi assai più tardi ch'è oghje, dunque i tassi di sopravvivenza eranu assai inferiori". Quandu hè diagnosticatu in una fase iniziale, i tassi di sopravvivenza à cinque anni sò 93 à 100 per centu.
Tariffe di Diagnosticu
Anni 1980: 102 per 100.000 donne
Oghje: 130 per 100.000 donne
Ciò chì hè cambiatu: "Oghje pigliemu più tumori di u senu oghje ch'è no avemu fattu 30 anni fà per via di l'aumentu di pruiezzioni", dice Port. L'incidenza attuale di u cancru di mama pò ancu esse in crescita."Ùn hè micca duvuta à alcunu fattore, ma l'aumentu di l'obesità in i Stati Uniti hà prubabilmente un rolu", dice Port. "Sapemu chì l'obesità è un stilu di vita sedentariu aumentanu u risicu di cancru di mama in e donne pre- è post-menopausa".
Trattamentu
Anni 1980: U 13 per centu di e donne cun cancru di mama in stadiu iniziale avianu lumpectomia
Oghje: Circa u 70 per centu di e donne cù u stadiu iniziale di u cancheru di u senu sò sottumessi à una chirurgia di cunservazione di senu (lumpectomia più radiazioni)
Ciò chì hè cambiatu: "A mammografia è u diagnosticu di i tumori più precoci, più chjuchi alluntananu a strada per fà più chirurgia di cunservazione di u pettu invece di caccià u pettu sanu", dice Port. Nanzu, a mastectomia era praticata cumunemente perchè i tumori eranu tantu grandi quandu sò stati trovati. U protocolu di trattamentu continua à evoluzione ancu. Nanzu, parechje donne cun cancru di u senu pusitivu à u receptore di l'estrogeni anu pigliatu a droga tamoxifenu per cinque anni dopu à u so diagnosticu per riduce u risicu di ricurrenza è migliurà i tassi di sopravvivenza. Un studiu publicatu l'annu scorsu in The Lancet hà trovu chì piglià u medicamentu per 10 anni furnisce ancu più benefiziu. Trà quelli chì l'anu pigliatu per cinque anni, u risicu di recurrenza era di 25 per centu cumparatu cù u 21 per centu trà quelli chì l'anu pigliatu per 10 anni. È u risicu di morte da u cancheru di u senu hè diminuitu da 15 per centu dopu à cinque anni à 12 per centu dopu à 10 anni di piglià u medicamentu. "Sò cose chì avemu amparatu solu l'ultimu annu nantu à una droga chì esiste dapoi più di 30 anni", dice Port. "Ùn avemu micca migliuratu a medicazione, ma avemu ottimisatu u modu chì l'utilicemu per un gruppu specificu di pazienti".