Gestione di u vostru Diabete: U vostru Pianu Insulina Basale-Bolus
Cuntenutu
A mantenimentu di i vostri livelli di glucosiu in u sangue principia cù u vostru pianu di insulina basal-bolus. Stu pianu cunsiste à aduprà insulina à azzione corta per prevene una crescita di u glucosiu in sangue dopu à manghjà i pasti è una insulina à azzione più longa per mantene u glucosiu in sangue fermu durante i periodi di digiunu, cum'è quandu dormite.
Stu pianu pò richiede un numeru di iniezioni in tuttu u ghjornu per imità a manera chì u corpu di una persona non diabetica riceve insulina, a menu chì ùn siate in terapia di pompa o aduprate insulina à azzione intermedia invece di insulina à azzione lunga.
Insulina Bolus
Ci hè dui tippi di insulina in bolus: insulina à azzione rapida è insulina à azzione corta.
L'insulina à azzione rapida hè presa à l'ora di manghjà è cumencia à travaglià in 15 minuti o menu. Culmina in 30 minuti à 3 ore, è ferma in u sangue finu à 3 à 5 ore. L'insulina à azzione corta o regulare hè ancu presa à l'ora di i pasti, ma cummencia à travaglià circa 30 minuti dopu l'iniezione, punta in 2 à 5 ore è stà in u sangue per 12 ore.
Insemi cù sti dui tippi di insulina in bolus, sì site in un calendariu flessibile di insulina, avete bisognu di calculà quantu insulina in bolus avete bisognu. Averete bisognu di insulina per copre l'ingestione di carboidrati è ancu di insulina per "correggere" u zuccherinu in sangue.
E persone in un calendariu di dosificazione flessibile utilizanu u conte di carboidrati per determinà quantu insulina anu bisognu per copre u cuntenutu di carboidrati di i so pasti. Questu significa chì puderete piglià un certu numeru di unità di insulina per una certa quantità di carboidrati. Per esempiu, sè avete bisognu di 1 unità d'insulina per copre 15 grammi di carboidrati, allora puderete piglià 3 unità di insulina quandu manghjate 45 grammi di carboidrati.
Insemi cù sta insulina, pudete avè bisognu di aghjunghje o sottrae una "quantità di correzione". Se u vostru livellu di glucosiu hè una certa quantità più altu o più bassu di u glucosiu di destinazione quandu si principia un pastu, pudete piglià più o menu insulina in bulu per aiutà à currege questu. Per esempiu, se u zuccherinu in sangue hè 100 mg / dL sopra u vostru sogliu stabilitu, è u vostru fattore di correzione hè 1 unità per 50 mg / dL, aghjunghjeriate 2 unità di a vostra insulina in bolus à a vostra dosa di manghjà. Un duttore o endocrinologu pò aiutà à decide di u megliu ratio insulina-carboidrati è fattore di correzione.
Insulina basale
L'insulina basale hè presa una o duie volte à u ghjornu, di solitu intornu à a cena o à l'ora di dorme. Ci hè dui tippi di insulina basale: intermedia (per esempiu, Humulin N), chì principia à travaglià 90 minuti à 4 ore dopu l'iniezione, culmina in 4-12 ore, è funziona finu à 24 ore dopu l'iniezione, è agisce longu (per esempiu , Toujeo), chì cumencia à travaglià in 45 minuti à 4 ore, ùn cresce micca, è funziona finu à 24 ore dopu l'iniezione.
Mentre dormemu è dighjunu trà i pasti, u fegatu secrete continuamente u glucosiu in u sangue. Se avete diabete è u vostru pancreas produce pocu o micca insulina, l'insulina basale hè cruciale per mantene questi livelli di glucosiu in sangue sott'à cuntrollu è permettendu à e cellule sanguine di aduprà u glucosiu per l'energia.
I vantaghji di un pianu basal-bolus
Un pianu basale-bolus aduprendu insulina à azzione rapida è à lunga durata per gestisce a diabete face un longu caminu mantenendu u glucosiu in u sangue in un intervallu normale. Stu pianu permetterà un modu di vita più flessibile, soprattuttu chì pudete truvà un equilibriu trà u mumentu di i pasti è a quantità di cibu manghjatu.
Stu regime pò ancu esse utile in queste situazioni:
- Sì avete prublemi cù livelli bassi di glucosiu in sangue durante a notte.
- Sè avete pensatu à viaghjà attraversu i fusi orarii.
- Se travagliate turni strani o ore per u vostru travagliu.
- Se vi piace dorme in o ùn avete micca un calendariu di dorme di rutina.
Per uttene u più benefiziu da stu pianu basu-bolus specificu, duvete esse attenti à seguità i passi necessarii, cumprese:
- Verificate u zuccherinu in sangue almenu quattru à sei volte ogni ghjornu.
- Aduprendu a vostra insulina à azzione breve à ogni pastu. Questa pò significà à volte piglià finu à sei iniezioni à u ghjornu.
- Mantene un ghjurnale o registru di a vostra assunzione di alimenti è di e letture di glucosiu in sangue, cù e vostre quantità di dose d'insulina. Questu pò esse particolarmente utile per voi è u vostru medicu se avete avutu un momentu difficiule mantenendu i vostri livelli in a gamma normale.
- Cunsultate cun un educatore di diabete o dietista se avete difficultà à sviluppà un pianu di alimentazione sana.
- Capisce cumu calculà i carboidrati. Ci sò parechji libri è siti web dispunibili chì includenu u cuntenutu di carboidrati in alimenti regulari è fast food. Mantene una copia in u vostru portafogliu è a vittura per quelli tempi quandu manghjate fora è ùn site micca sicuru di ciò chì urdinate.
- Amparà à adattà a vostra insulina per cuntrastà qualsiasi cambiamentu in u vostru livellu di attività.
- Sempre tenendu fonti di zuccheru nantu à voi, cum'è caramelle masticabili o pasticchi di glucosiu, per trattà u zuccherinu in sangue in casu chì accada. L'ipoglicemia hè più cumuna cù un pianu di trattamentu basale-bolus.
Se pensate chì u vostru regime basale-bolus ùn funziona micca per voi, allora cuntattate u vostru duttore o endocrinologu. Discutite nantu à u vostru calendariu, l'abitudini di u ghjornu, è tuttu ciò chì puderia esse utili per decide chì terapia insulinica hè megliu per i vostri bisogni.
Mentre un approcciu basale-bolus puderia implicà un pocu di più travagliu da parte vostra, a qualità di vita è a libertà guadagnata da questu valenu, in parechji modi, u sforzu in più.