Macchia bianca à l'ochju: ciò chì pò esse è quandu andà à u duttore
Cuntenutu
A tacca bianca annantu à l'ochju, chjamata ancu leucocoria, apparisce più spessu in a pupilla è pò esse indicativa di malatie cum'è u retinoblastoma, a cataratta o a distrofia cornea, per esempiu.
E macchie bianche ponu esse indicative di malatie in u fundu, in a lente o in a cornea è e cause principali di l'apparizione di e macchie sò:
1. Retinoblastoma
U retinoblastoma hè un tipu raru di cancheru chì pò accade in unu o in i dui ochji è si face più spessu in i zitelli. Sta malattia pò esse facilmente identificata per mezu di u test oculariu mentre hè in maternità o à a prima cunsultazione cù u pediatra, è i so sintomi principali sò difficoltà à vede, rossi in l'ochju è strabismu, in più di a presenza di una tacca bianca nantu à l'ochju.
Cosa da fà: Quandu hè identificatu prestu, u retinoblastoma pò esse trattatu è ùn lascia nisuna sequela. U trattamentu varieghja secondu u gradu di a malatia, è pò esse realizatu cù un laser o una applicazione di fretu in u locu per distrugge u tumore, o chimioterapia in i casi più severi. Amparate à identificà è trattà u retinoblastoma.
2. Cataratta
A cataratta hè una malattia carattarizata da una perdita progressiva di a visione, essendu più cumuna in e persone di più di 60 anni, per via di l'invichimentu di a lente di l'ochju. Tuttavia, pò ancu accadere subitu à a nascita, essendu chjamata cataratta congenita, chì hè caratterizata da una malformazione di a lente durante u sviluppu di u fetu, ghjunghjendu unu o i dui ochji.
U segnu caratteristicu di una cataratta hè a presenza di una tacca bianca annantu à a pupilla chì pò compromettà a visione, lasciendula sfocata, o ancu purtendu à a perdita totale.
Cosa da fà: U trattamentu duveria esse fattu u più prestu pussibule per chì e cumplicazioni ùn accadinu micca, cume a perdita totale di a visione. Hè generalmente fattu per mezu di una chirurgia per rimpiazzà a lente. Vede cumu hè a chirurgia di a cataratta.
3. Toxocariasis
Toxocariasis hè una malattia infettiva causata da a presenza di u parassita Toxocara sp. Stu parasite, quandu ghjunghje à l'ochju, pò causà rossi è macchie bianche in a pupilla, dolore o prurito in l'ochju è diminuzione di a visione. A toxocariasis oculare hè più cumuna in i zitelli chì ghjocanu in terra, in rena o in terra, chì ghjè di solitu l'habitat di u Toxocara. Amparate più nantu à a toxocariasis.
Cosa da fà: U trattamentu di solitu cunsiste in l'usu di gocce d'ochji cù corticosteroidi per trattà i sintomi è prevene a progressione di a malattia.
4. Pinguécula
A pinguecula hè custituita da una tacca giallastra biancastra annantu à l'ochju, di forma triangulare, chì risulta da a crescita di un tessutu cumpostu di proteine, grassu è calciu, situatu in a cunghjuntiva di l'ochju, essendu più cumunu in l'anziani.
Cosa da fà: In a maiò parte di i casi, ùn hè micca necessariu sottumessu à u trattamentu, tuttavia, se a persona si sente disconfortu o cambia in visione, pò esse necessariu aduprà gocce d'occhi è unguenti per l'ochji o ancu ricorrere à chirurgia.
5. Ulceru corneale
L'ulceru corneale hè carattarizatu da una piaga chì apparisce nantu à a córnea di l'ochju è provoca infjammazione, dolore, sensazione di corpu straneru in l'ochju, visione sfocata è, in certi casi, a presenza di un picculu puntu biancastru in l'ochju. Hè generalmente causata da una infezzjoni in l'ochju, taglioli minori, ochju seccu o cuntattu cù irritanti.
Cosa da fà: U trattamentu di solitu cunsiste in l'amministrazione di antibiotici topichi o antifungali, per eliminà una pussibile infezzione da batteri o funghi. Inoltre, e gocce d'ochji corticosteroidi ponu ancu esse aduprati per diminuisce l'infiammazione, prevene l'apparizione di cicatrici nantu à a córnea, è alleviate u disagiu. Amparate più nantu à u trattamentu.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante d'andà à l'oftalmologu in presenza di i cambiamenti seguenti:
- Inconfortu di l'ochji;
- Difficultà per vede;
- Visione sfocata;
- Cecità di notte;
- Presenza di macchie d'ochji;
- Dolore o prurito in l'ochju.
Attraversu l'analisi è a valutazione di i sintomi è altri esami cumplementari, l'oftalmologu pò fà u diagnosticu è stabilisce u trattamentu più adattu per ogni situazione.