7 sintomi chì ponu indicà bronchite
Cuntenutu
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Quale hè u più à risicu di bronchite
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu andà à u duttore
Unu di i sintomi principali di a bronchite hè a tosse, inizialmente secca, chì dopu à pochi ghjorni diventa pruduttiva, mostrendu flegma giallastra o verdastra.
Tuttavia, altri sintomi cumuni in bronchite sò:
- Rumore quandu si respira cun sibilante in u pettu;
- Difficultà à respira è sintimu di fiatu;
- Febbra constante sottu à 38,5º;
- Unghie è labbra purpurei;
- Stanchezza eccessiva, ancu in attività simplici;
- Gonfiore in i ghjambi è i pedi;
Hè assai cumunu di esse inizialmente diagnosticatu cun una forte influenza, ma cù i ghjorni i sintomi di bronchite diventanu sempre più chjaru, finu à chì u duttore pò diagnosticà a malattia. A bronchite hà di solitu sintomi chì duranu più di una settimana.
Cosa da fà in casu di suspettu
Sì avete qualchissia di sti sintomi è ci hè un suspettu di bronchite, hè assai impurtante cunsultà un pulmonologu in modu da pudè fà una valutazione fisica è urdinà alcune prove cume i raggi X di pettu è esami di sangue, per esempiu, per per cunfirmà u diagnosticu è inizià a prucedura.trattamentu più adattu.
Quale hè u più à risicu di bronchite
Ancu se a bronchite pò accade in chiunque, ci sò alcuni fattori chì parenu aumentà u risicu d'avè, cume:
- Esse fumadore;
- Respirazione di sustanzi irritanti;
- Avè reflux esofagale.
Avè un sistema immunitariu indebulitu aumenta ancu e probabilità di sviluppà bronchite. Per questa ragione, l'anziani, i zitelli è e persone cun malatie di u sistema immunitariu, cum'è l'AIDS, tendenu à esse i più colpiti.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a bronchite hè pigliatu anti-infiammatori, antibiotici, riposu è idratazione. Alcuni pazienti ponu soffre di sta malattia per tutta a so vita è in questu casu devenu sempre esse seguitati da un pneumologu chì possa identificà e so cause è cusì eliminalli. I più prubabili sò l'anziani è i fumatori, per tutti l'altri a bronchite hà una bona probabilità di curà.
Quandu andà à u duttore
L'ideale hè di vede un duttore ogni volta chì ci hè un suspettu di bronchite, tuttavia, alcuni sintomi da cunnosce includenu:
- Tosse chì ùn migliurà micca o chì ùn vi lascia dorme;
- Tussendu sangue;
- Flegma chì diventa sempre più scura;
- Mancanza di appetitu è perdita di pesu.
Inoltre, se una forte frebba o mancanza di respiru peghju, pò indicà una infezzione respiratoria cum'è pneumonia, è duvete andà à l'uspidale u più prestu pussibule. Vede chì sintomi ponu indicà pneumonia.