Test di sangue CO2
U CO2 hè diossidu di carbonu. Questu articulu discute u test di laboratorio per misurà a quantità di diossidu di carbonu in a parte liquida di u vostru sangue, chjamata u sieru.
In u corpu, a maiò parte di u CO2 hè in forma di una sustanza chjamata bicarbonate (HCO3-).Dunque, u test di sangue CO2 hè veramente una misura di u vostru livellu di bicarbonatu di sangue.
Un campione di sangue hè necessariu. A maiò parte di u tempu u sangue hè tiratu da una vena situata à l'internu di u gomu o à u spinu di a manu.
Parechji medicinali ponu interferisce cù i risultati di analisi di sangue.
- U vostru duttore di salute vi dicerà se avete bisognu di smette di piglià qualsiasi medicamentu prima di fà stu test.
- Ùn fermate micca o cambiate i vostri medicini senza parlà prima cù u vostru fornitore.
Puderete sente un ligeru dulore o una puntura quandu l'agulla hè inserita. Pudete ancu sente qualchì palpitante in u situ dopu chì u sangue sia tiratu.
U test CO2 hè u più spessu fattu cum'è parte di un elettrolitu o pannellu metabolicu di basa. Cambiamenti in u vostru livellu CO2 ponu suggerisce chì state perdendu o trattenendu u fluidu. Questu pò causà un sbilanciu in l'elettroliti di u vostru corpu.
I livelli di CO2 in u sangue sò influenzati da a funzione renale è pulmonaria. I reni aiutanu à mantene i livelli normali di bicarbonatu.
A gamma nurmale hè da 23 à 29 milliequivalenti per litru (mEq / L) o da 23 à 29 millimoli per litru (mmol / L).
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
L'esempiu di sopra mostra a gamma cumuna di misurazione di risultati per questi test. Alcuni laboratori usanu misure diverse o ponu testà campioni diversi.
I livelli anormali ponu esse dovuti à i prublemi seguenti.
Livelli più bassi di u normale:
- A malatia di Addison
- Diarrea
- Avvelenamentu da etilenglicol
- Cetoacidosi
- Malatia renale
- Acidosi lattica
- Acidosi metabolica
- Avvelenamentu da metanolu
- Acidosi tubulari renali; distale
- Acidosi tubulari renali; prossimale
- Alcalosi respiratoria (compensata)
- Tossicità salicilata (cume l'overdose di l'aspirina)
- Diversione ureterale
Livelli più alti di u normale:
- Sindrome di Bartter
- Sindrome di Cushing
- Iperaldosteronisimu
- Alcalosi metabolica
- Acidosi respiratoria (compensata)
- Vumitu
U deliriu pò ancu alterà i livelli di bicarbonatu.
Test di u bicarbonatu; HCO3-; Test di diossidu di carbonu; TCO2; CO2 Totale; Testu CO2 - sieru; Acidosi - CO2; Alcalosi - CO2
Anellu T, Fisiologia acida-basa è diagnosi di disordini. In: Ronco C, Bellomo R, Kellum JA, Ricci Z, eds. Nefrologia di Cura Critica. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 65.
Seifter JL. Disturbi à base acida. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 118.