Spots nantu à a lingua: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Mancanza d'igiene
- 2. Lingua geografica
- 3. Brucia
- 4. Alimentazione
- 5. Troppu microorganismi in bocca
- 6. Cancer di lingua
L'apparizione di macchie nantu à a lingua sò di solitu liate à abitudini di igiene orale poveri, chì ponu resultà in macchie scure o bianche, per esempiu, in l'ultima situazione pudendu ancu esse indicativu di a presenza eccessiva di microorganismi in bocca.
Per evità macchie nantu à a lingua, u più raccomandatu hè di migliorà a spazzolatura di i denti è di a lingua. Se a macchia ùn sparisce ancu cù u miglioramentu di l'abitudini igieniche o se altri sintomi apparisce, hè impurtante d'andà à u dentistu per chì a causa di a macchia in lingua sia identificata è u megliu trattamentu pò esse iniziatu.
1. Mancanza d'igiene
A mancanza d'igiene o l'igiene inadeguata di a bocca pò purtà à l'apparizione di macchie scure o bianche in bocca, in più d'esse accumpagnati da un cattivu odore è a furmazione di placche batteriche, per esempiu.
Cosa da fà: Per eliminà e macchie scure o bianche causate da a mancanza di spazzolatura di i denti, si consiglia di migliorà l'igiene orale spazzolendu a lingua, muvendusi avanti è indietru, almenu 2 volte à ghjornu è aduprendu un collutore chì deve esse raccomandatu da u dentistu.
Vede cumu migliurà l'igiene di a lingua in u video seguente:
2. Lingua geografica
A lingua geografica hè una alterazione di a lingua caratterizata da a presenza di macchie rosse, lisce è irregulari chì ùn ponenu alcun risicu per a persona. In certi casi, a lingua geografica pò causà dolore, brusgiature è fastidiu, soprattuttu dopu avè cunsumatu bevande o alimenti caldi, piccanti o acidi, per esempiu.
Cosa da fà: In casu di lingua geografica, hè impurtante d'andà à u dentistu per ch'ellu sia indicatu u megliu trattamentu, chì pò esse fattu cù l'usu di analgesicu, antiinflamatori, corticosteroidi, collutori o l'usu di unguenti anestetici, per esempiu. U trattamentu hà u scopu di alleviare i sintomi, dunque hè impurtante evità di cunsumà alimenti chì ponu scatenà i sintomi. Capite cumu si face u trattamentu per a lingua geografica.
3. Brucia
Manghjà cibi troppu speziati o troppu caldi ponu brusgià a lingua, ciò chì pò traduce in macchie rosse in a lingua, in più di rende li un pocu gonfiu, dulurosu è tenneru.
Cosa da fà: In questa situazione, hè cunsigliatu di piglià un ghjacciu, aspirà u ghjacciu o masticà una gomma di menta piperita, per esempiu, postu chì allevanu i sintomi è miglioranu u disagiu. Scuprite 5 rimedii casani per a lingua gonfia.
4. Alimentazione
U cunsumu frequente o eccessivu di caffè è tè, per esempiu, pò purtà à l'apparizione di macchie scure nantu à a lingua, è ùn hè micca indicativu di qualsiasi altru prublema seriu.
Cosa da fà: In questi casi, a raccomandazione hè di migliorà l'abitudini di igiene orale in modo chì i punti scuri sparisce facilmente.
5. Troppu microorganismi in bocca
A presenza di funghi è batteri in eccessu in bocca pò ancu causà l'apparizione di macchie bianche o scurite in lingua. Questu accade di solitu quandu u sistema immunitariu hè indebulitu, in casu di malatie autoimmune o per una povera igiene di a bocca. Amparate più nantu à a lingua nera, ciò chì pò esse è chì fà
Cosa da fà: In questi casi, u più raccomandatu hè di migliorà a spazzolatura di a bocca è di a lingua per evità l'accumulazione di detriti alimentari in bocca, chì favurisce a crescita di funghi è batteri. Cusì, hè cunsigliatu di lavà i denti almenu duie volte à u ghjornu, aduprendu u filu dentale è un collutivu specificu chì duverebbe esse raccomandatu da u dentistu.
6. Cancer di lingua
U cancheru di a lingua pò esse identificatu da a presenza di macchie rosse o bianche in bocca chì ùn smariscenu ancu cù a pulizia curretta di a bocca è di a lingua. Inoltre, ci pò esse l'apparizione di altri sintomi chì indicanu stu tipu di cancheru, cum'è u dolore in lingua, u cattivu odore è a presenza di sangue in lingua, per esempiu.
Ancu s'ellu hè pocu cumunu, se i sintomi suggerenti di u cancheru di a lingua apparsu, hè impurtante andà à u dentistu o medicu generale per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu.