Chì hè a manuvra di Valsalva, à chì serve è cumu fà
Cuntenutu
A manuvra di Valsalva hè una tecnica in a quale trattene u fiatu, tenendu u nasu cù e dite, è tandu hè necessariu forzà l'aria fora, applicendu pressione. Questa manuvra pò esse fatta facilmente, ma e persone cun pressione in l'ochji è prublemi cù a retina ùn devenu micca fà stu tipu di test. In certi casi, sta manuvra pò esse dumandata durante un esame di u core, per valutà l'insufficienza cardiaca o a presenza di murmuri cardiaci.
Sta manuvra hè ampiamente aduprata in situazioni induve l'arechja hè tappata, perchè facilita u flussu di l'aria à traversu l'arechje, allevendu a sensazione d'esse intuppata è pò ancu esse applicata per aiutà à riversà i prublemi cardiaci, cum'è a tachicardia ventriculare, per esempiu, cum'è aiuta à a rilassazione in u core aiutendu à regulà i battiti di u core. Amparate più nantu à a tachicardia ventriculare è cume si tratta.
Per chì ghjè
A manuvra Valsalva hè un test effettuatu aduprendu a pressione causata da trattenimentu di u soffiu è furzendu l'aria è pò esse adupratu in parechje situazioni, cume:
- Valuta l'occorrenza di insufficienza cardiaca;
- Identificazione di u soffiu di u core;
- Arritmii cardiaci inversi;
- Rileva i punti di sangu dopu à a chirurgia di a tiroide;
- Aiutà u diagnosticu di varicocele è ernia.
A tecnica aduprata in sta manuvra pò aiutà à sbluccà l'arechja in i casi induve ci hè u sensu di esse bluccatu, durante un volu, in particulare durante u decollamentu o l'atterraggio. Per diagnostichi di prublemi di salute, sta manuvra deve esse fatta solu in un laburatoriu, quandu si svolge un esame è sottu a supervisione di un duttore.
Cumu si deve fà
Per fà a manuvra di Valsalva, ci vole prima à stà pusatu o stesu, rispirendu prufondu è po hè necessariu chjude a bocca, pizzicà u nasu cù e dite è furzà l'aria, senza lasciarla fughje. À a fine di u test, hè necessariu mantene a pressione per 10 à 15 secondi.
A tecnica aduprata per fà sta manuvra hè simile à e situazioni d'ogni ghjornu, cume furzà à evacuà o ghjucà un strumentu à fiatu, cum'è un sassofonu.
Fasi di a manuvra di Valsalva
A manuvra di Valsalva aiuta à riversà i prublemi cardiaci, cume l'aritmie, è alcuni mormori cardiaci ponu esse sentiti megliu, perchè durante a tecnica, cambiamenti si producenu in u corpu chì sò divisi in quattru fasi:
- Fase I: u principiu di a pressione causata da l'attu di trattene u fiatu provoca un aumentu transitoriu di a pressione sanguigna, chì in questu mumentu ci hè un svuotamentu di sangue da e grande vene, riducendu a circulazione di sangue in i pulmoni;
- Fase II: a pressione à l'internu di u pettu face diminuì u ritornu di u sangue in core, mantenendu a pressione sanguigna in calata, ma cù un aumentu di a frequenza cardiaca;
- Fase III: hè u mumentu quandu a manuvra hè finalizata, cù un rilassamentu di i musculi di u pettu è a pressione sanguigna cala un pocu di più;
- Fase IV: in questu stadiu u sangue torna normalmente à u core, regulendu u flussu di sangue è a pressione sanguigna cresce un pocu.
Queste fasi si producenu rapidamente è ùn sò micca facilmente osservate quandu si svolge a manovra, ma pudete sente l'effetti di u test, soprattuttu se a persona hà una tendenza à avè ipotensione, chì sò picchi di bassa pressione. Vede chì fà quandu a pressione hè bassa.
Chì sò i risichi
A manuvra Valsalva ùn hè micca indicata per e persone chì anu prublemi cù a retina, chì hè u stratu chì borda l'ochju, nè per e persone chì anu impianti di lenti oculari, alta pressione intraoculare o malattie cardiache congenite, cume cambiamenti di pressione sanguigna durante a a manuvra pò peghju u quadru di ste cundizioni.
Inoltre, eseguisce a manuvra di Valsalva pò causà dulore toracicu, sbilancià i battiti di u core è causà episodi di sincope vasovagale, caratterizati da una perdita improvvisa di cuscenza è da svenimentu. Scuprite più ciò chì hè a sincope vasovagale è cumu trattallu.