Mastoidite: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A mastoidite hè una infiammazione di l'ossu mastoidu, chì si trova in a prominenza situata daretu à l'arechja, è hè più cumuna in i zitelli, ancu se pò influenzà e persone di tutte e fasce d'età. Generalmente, a mastoidite accade per via di una complicazione di otite media, quandu i microorganismi chì causanu l'infezzione si sparghjenu al di là di l'arechja è ghjunghjenu à l'ossu.
L'infezzione mastoidica provoca una intensa infiammazione in l'ossu, chì provoca rossi, gonfiore è dolore in l'ossu daretu à l'arechja, in più di frebba è di purulenza. In casu di sintomi chì indicanu mastoidite, hè necessaria una valutazione da u medicu generale, pediatricu o otorinolaringologu, affinchì u trattamentu cù antibiotichi sia principiatu u più prestu pussibule, evitendu cumplicazioni cum'è a furmazione di l'ascessi è a distruzzione di l'osse.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di una mastoidite includenu:
- Dolore persistente è palpitante, in l'arechja è in a regione intornu à l'arechja;
- Rossu è gonfiore in a regione daretu à l'arechja;
- Formazione di un bucciu daretu à l'arechja, simile à un buccone, chì pò esse cunfusu cù altre cause. Scuprite chì sò e principali cause di grumpulu daretu à l'arechja;
- Frebba;
- Scaricamentu giallu da l'arechja;
- Ci pò esse una diminuzione graduale di a capacità uditiva, sia per via di l'accumulazione di secrezione, sia per u deterioru di u timpanu è di altre strutture rispunsevuli di l'audizione.
A mastoidite acuta hè a forma più cumuna di presentazione, tuttavia, sviluppa ancu a forma cronica, chì hà una evoluzione più lenta è cun sintomi più miti.
Per cunfirmà u diagnosticu, u duttore deve valutà i sintomi, esaminà l'arechja è, se necessariu, urdinà testi di imaging cum'è tomografia computerizzata. Inoltre, per identificà u batteriu chì provoca l'infezzione, campioni di secrezione di l'arechja ponu esse raccolti.
Chì sò e cause
Generalmente, a mastoidite nasce per via di otite media acuta chì ùn hè stata trattata o hè stata trattata in modo incorrettu, chì pò accadere quandu si usa dosi sbagliate, fermendu l'usu prima di u tempu indicatu o quandu l'antibioticu adupratu ùn hè micca abbastanza per eliminà u causatore di u microorganisimu , per esempiu.
I microorganismi chì causanu u più spessu stu tipu d'infezzione sò i Staphylococcus pyogenes, S. pneumoniae è S. aureus, chì sò capaci di sparghje da l'arechja per ghjunghje à l'osse.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a mastoidite hè guidatu da l'otorinolaringoiatra, è di solitu si face cù l'usu di antibiotici per via endovenosa, cum'è Ceftriaxone, per esempiu, per circa 2 settimane.
S'ellu ci hè una furmazione di ascessi o s'ellu ùn ci hè migliurazione clinica cù l'usu di antibiotici, u drenaggiu di a secrezione pò esse indicatu per mezu di una prucedura chjamata miringotomia o, in casi più severi, pò esse necessariu aprire u mastoidi.
Possibili complicazioni
A mastoidite assai severa o mal trattata pò causà:
- Surdità;
- Méningite;
- Abscesi cerebrali;
- Infezzione da sangue, cunnisciuta cum'è sepsis.
Quandu provoca complicazioni, significa chì a mastoidite hè assai seria è hà bisognu di trattamentu rapidu à u livellu di l'ospedale, altrimenti, pò ancu causà a morte.