Incuntrà u primu amputatu à cumpiendu a sfida di a maratona mundiale
Cuntenutu
Se ùn avete micca intesu parlà di Sarah Reinertsen, hà fattu a storia per a prima volta in u 2005 dopu esse diventata a prima amputata femina à compie unu di i più duri eventi di resistenza in u mondu: u Campiunatu Mundiale Ironman. Hè ancu una antica Paralympia chì hà cumpletu trè altri Ironmans, innumerevoli mezze Ironmans, è maratone, è ancu a serie TV di realtà CBS vincitrice di un Emmy. A corsa maravigliosa.
Hè tornata di novu, sta volta diventendu a prima amputata (maschinu o femina) à compie a Sfida di Maratona Mondiale, chì corre sette mezze maratone in sette cuntinenti in sette ghjorni. "Parechje volte aghju perseguitu daretu à i masci, ma stabilisce un standard induve i masci anu da caccià mi hè bellu stupente", dice Sarah Forma. (Relativu: Sò un Amputatu è Trainer-Ma ùn aghju micca pede in a palestra finu à 36 anni)
Sarah s'hè firmata à u World Marathon Challenge dui anni fà, vulendu sustene Össur, una organisazione senza scopo di lucro chì crea una linea di prudutti innovatori chì aiutanu e persone cun disabilità à riesce u so pienu putenziale.
Dopu avè fattu A corsa maravigliosa, Sarah ùn era micca preoccupata per quantu u so corpu puderia trattà a quantità insana di viaghju, a mancanza di sonnu, è l'irregularità di i pasti chì venenu cù a competizione in u World Marathon Challenge. "À questu scopu, aghju definitivamente pensatu chì avessi un vantaghju", dice Sarah. "È aghju passatu dui anni à travaglià finu à questu mumentu".
Dopu u so background di triathleta, Sarah hà passatu assai tempu à fà una bicicletta durante a settimana per qualchì cardio à bassu impattu è hà lasciatu a corsa per i fine di settimana. "Doppiu nantu à e mo corse u week-end - micca currendu per a distanza - ma assicurendu chì aghju avutu duie ore a mane è a sera". Si hè ancu girata versu u yoga in cima à tuttu u restu un coppiu di volte à settimana per aiutà u so corpu à guarisce, allungassi è rilassassi.
"Hè stata di gran lunga a cosa più dura chì aghju mai fattu", dice ella. "Vuliu abbandunà in Lisbona è pensu à rinuncià, ma sapendu chì curria per una causa m'hà inspiratu à cuntinuà." (PS A prossima volta chì vulete rinunzià, ricordate di sta donna di 75 anni chì hà fattu un Ironman)
U fattu ch'ella soffre per un scopu facia e cose assai più faciule. "Stai alzendu una luce è crea una opportunità per qualcun altru", dice Sarah. "Sta sfida ùn hè micca cum'è a Maratona di New York, induve a ghjente si felicita per voi. Ci hè solu 50 altre persone cun voi è sì solu in a notte morta à volte, allora avete bisognu di un scopu per continuà. "
Dati i so successi, hè difficiule d'imaginà chì Sarah abbia mai avutu difficultà à corre. Ma a verità hè ch'ella hè stata detta ch'ella ùn saria mai capace di curriri longa distanza dopu avè avutu a so amputazione.
Sarah hè diventata amputata sopra à u ghjinochju à solu 7 anni à causa di un disordine tissutale chì hà purtatu à l'amputazione di a so gamba sinistra. Dopu à a cirurgia è settimane di fisioterapia, Sarah, chì amava u sport, hà tornatu à a scola è si truvò in svantaghju postu chì i so cumpagni è i prufessori ùn sapianu micca cumu includela, datu a so nova disabilità. "Sò entratu in a lega di calciu di a cità è u coach ùn mi lasciava micca ghjucà, perchè ùn sapia micca chì fà cun mè", dice Sarah.
I so genitori anu rifiutatu di lasciarla crede chì a so disabilità a tratteneria. "I mo parenti eranu atleti è corridori avidi, cusì ogni volta chì facianu 5 è 10K, anu cuminciatu à firmà per fà a versione di i zitelli, ancu s'ellu spessu finisci l'ultimu mortu", dice Sarah.
"Aghju sempre amatu a corsa - ma quandu eru in ste corse, sia in corsa sia in vista di babbu da u cantu, ùn aghju mai vistu à nimu cum'è mè, allora qualchì volta mi sentia scoraggiante di esse sempre quellu stranu".
Què cambiò quandu Sarah hà scontru à Paddy Rossbach, un amputatu cum'è ella chì avia persu a so ghjamba cum'è una zitella in un accidente chì cambiava a vita. Sarah avia 11 anni à u mumentu in una corsa di strada 10K cù u so babbu quandu hà vistu Paddy currere cù una perna protesica, rapida è liscia, cum'è tutti l'altri. "Hè diventata u mo rolu di mudellu in quellu mumentu", hà dettu Sarah. "Fighjendu ella hè ciò chì m'hà inspiratu per entra in fitness è ùn vede micca a mo disabilità cum'è un impedimentu più. Sapia chì s'ellu puderia fà, puderia ancu.
"Vogliu inspirà à qualchissia chì hà sfide in a so vita, s'ellu sò visibili cum'è a meia, o micca. Aghju passatu a mo vita cuncintrau nantu à a mo adattabilità piuttostu cà a disabilità, è questu hè qualcosa chì m'hà servitu bè in ogni aspettu di u mo. vita".