Calze di cumpressione: à chì serve è quandu ùn sò micca indicati
Cuntenutu
E calze di cumpressione, cunnisciute ancu cume calze di compressione o elastiche, sò calze chì mettenu pressione nantu à a gamba è migliuranu a circulazione sanguigna, è ponu esse indicati in a prevenzione o u trattamentu di e vene varicose è altre malatie venose.
Attualmente, ci sò parechji tippi di calze di compressione, cù sfarenti sfumature di pressione è altezza, cù alcune chì coprenu solu u pede, altri chì ghjunghjenu à a coscia è altri chì coprenu tutta a gamba è l'addome. Cusì, hè impurtante chì e calze di compressione sianu indicate da u duttore o l'infermiera secondu u scopu di u so usu.
Chì vale per
E calze di compressione quandu si mette pressione nantu à e gambe aiutanu u sangue à vultà da i pedi à u core, funziunendu è ancu una sorta di pompa chì agisce contr'à a forza di gravità, aiutendu u sangue à vultà è migliurendu a circulazione sanguigna.
Cusì, e calze di cumpressione sò indicate in i casi induve ci hè un cambiamentu di e valvule di u core o di e vene ostaculate, per chì a circulazione di sangue sia compromessa. Cusì, altre situazioni chì l'usu di calze di compressione pò esse indicatu sò:
- Insufficiency venous;
- Storia di a trombosi;
- Presenza di varicesi;
- Storia di u sindrome post-tromboticu;
- Gravidanza;
- Dopu a chirurgia, soprattuttu quandu u periodu postoperatoriu richiede à a persona di pusà o di chjinassi tuttu u ghjornu;
- Anziani, postu chì a circulazione di sangue hè più compromessa;
- Sensazione di gambe pesanti, dolorose o gonfie.
Inoltre, l'usu di calze di compressione pò esse indicatu per e persone chì passanu una grande parte di a ghjurnata à pusà o à pusà, postu chì pò ancu cumprumette a circulazione di sangue. Altre situazioni induve l'usu di calze di compressione pò esse suggeritu hè in viaghji lunghi, cume a persona si siede per parechje ore.
Fighjate u video seguente è vedi cumu migliurà u cunfortu mentre viaghjate, ancu sì soffre di gonfiore in e gambe è in i pedi:
Quandu ùn hè micca indicatu
Malgradu tutti i so vantaghji, e calze di compressione devenu esse aduprate solu sottu cunsiglii medichi, essendu contraindicate in e seguenti situazioni:
- Ischemia;
- Fallimentu cardiacu incontrollatu;
- Infezioni o ferite nantu à e gambe o zone cuperte di calzini;
- Infezioni di a pelle;
- Allergia à i materiali di calza.
Inoltre, ancu se sti calzini sò adatti per situazioni induve hè necessariu passà una grande parte di a ghjurnata à pusà o à pusà, ùn sò micca adatti per e persone chì sò incapaci di esce da u lettu, postu chì ponu finisce per aumentà a risicu di coaguli.