Monitoring Melanoma: Staging Spiegatu
Cuntenutu
- Cumu i medichi diagnostichi u stadiu di u melanoma?
- Cosa hè u sistema di messa in scena TNM?
- Chì sò e fasi di melanoma è i trattamenti raccomandati?
- Cunsiglii preventivi per u melanoma
Staging melanoma
U melanoma hè un tipu di cancheru di a pelle chì risulta quandu e cellule cancerose cumincianu à cresce in melanociti, o cellule chì producenu melanina. Queste sò e cellule incaricate di dà a pelle u so culore. U melanoma pò esse in ogni locu nantu à a pelle, ancu in l'ochji. Ancu se a cundizione hè rara, i duttori diagnosticanu un numaru più grande di persone cun melanoma chè mai.
Se una persona hè stata diagnosticata cun melanoma, un duttore farà teste per determinà quantu u melanoma s'hè spartu è quantu hè u tumore. Un duttore aduprà tandu sta infurmazione per assignà una tappa à u tippu di cancheru. Ci sò cinque tappe principali di u melanoma, da u stadiu 0 à u stadiu 4. Più u numeru hè altu, più u cancheru tende à esse più avanzatu.
Utilizendu u prucessu di staging, i duttori è i pazienti sò più capaci di capisce e so opzioni di trattamentu è pronostichi. Staging furnisce un puntu di riferimentu rapidu per aiutà i medichi à cumunicà trà di elli in quantu à u pianu di trattamentu di una persona è a prospettiva generale.
Cumu i medichi diagnostichi u stadiu di u melanoma?
I medichi cunsigliaranu una quantità di metudi di prova per determinà l'esistenza è a diffusione di u melanoma. Esempii di sti metudi includenu:
- Esame fisicu. U melanoma pò cresce in ogni locu di u corpu. Hè per quessa chì i duttori spessu cunsiglianu cuntrolli cumplessi di a pelle, ancu nantu à u scalp è trà i diti. Un duttore pò ancu dumandà nantu à qualsiasi cambiamenti recenti in a pelle o in talpi esistenti.
- CT scan. Chjamatu ancu una tomografia CAT, una tomografia CT pò creà immagini di u corpu per identificà i segni potenziali di tumore è di diffusione di u tumore.
- Scan di risonanza magnetica (MRI). Questa scansione utilizza energia magnetica è onde radio per generà immagini. Un duttore pò amministrà un materiale radioattivu chjamatu gadolinu chì mette in risaltu e cellule cancerose.
- Scansione di tomografia à emissione di positroni (PET). Questu hè un altru tippu di studiu di imaging chì prova per induve u corpu utilizza u glucosiu (zuccherinu in sangue) per l'energia. Perchè i tumori cunsumanu glucosiu più significativamente, spessu si presentanu cum'è punti luminosi nantu à l'imaghjini.
- Pruvenza di sangue. E persone cun melanoma ponu avè livelli più alti di u normale di l'enzima lactata deidrogenasi (LDH).
- Biòpsia. Un duttore pò piglià un campione di una lesione potenzialmente cancerosa è ancu di nodi linfatichi vicini.
I duttori considereranu i risultati di ognuna di queste prove quandu determinanu u stadiu di u cancer.
Cosa hè u sistema di messa in scena TNM?
I medichi usanu più comunemente un sistema di messa in scena cunnisciutu cum'è sistema TNM di u Cumitatu Unitu Americanu per u Cancer (AJCC). Ogni lettera di u sistema TNM hà un rolu in a messa in scena di u tumore.
- T hè per tumore. Più un tumore hè grande, più u tumore tende à esse più avanzatu. I duttori assigneranu un puntu T in base à a dimensione di u melanoma. Un T0 ùn hè micca evidenza di un tumore primariu, mentre chì un T1 hè un melanoma chì hè spessore 1,0 millimetru o menu. Un melanoma T4 hè più grande di 4,0 millimetri.
- N hè per i nodi linfatichi. Se un cancheru si hè spartu in i linfonodi, hè più seriu. Un NX hè quandu un duttore ùn pò micca valutà i nodi righjunali, mentre chì un N0 hè quandu un duttore ùn pò micca rilevà chì u cancheru si hè spartu in altri nodi. Un incaricu N3 hè quandu u cancheru si hè spartu in parechji nodi linfatichi.
- M hè per metastasized. Se u cancheru si hè spartu in altri organi, u pronosticu hè di solitu più poveru. Una designazione M0 hè quandu ùn ci hè evidenza di metastasi. Un M1A hè quandu u cancheru hà metastasizatu à u pulmone. Tuttavia, un M1C hè quandu u cancheru si hè spartu in altri organi.
I duttori aduprà u "puntu" da ognunu di questi fattori per determinà un stadiu di melanoma.
Chì sò e fasi di melanoma è i trattamenti raccomandati?
U tavulu seguente descrive ogni stadiu di melanoma è i trattamenti tipici per ognunu. Tuttavia, queste ponu varià secondu a salute generale di qualcunu, l'età, è i so desideri persunali per trattamenti.
0 | U tumore hè solu penetratu in l'epidermide, o stratu di a pelle più esterna. Un altru nome per questu hè melanoma in situ. | Un duttore di solitu rimuoverà u tumore è alcune cellule intornu à u tumore per assicurà chì u cancheru sia completamente eliminatu. E visite di seguitu di routine è i cuntrolli di a pelle sò raccomandati. |
1A | U tumore ùn hà più di 1 millimetru di spessore è ùn si hè micca spartu in linfonodi o organi. A pelle ùn pare micca scraped o cracked in u situ di melanoma. | U tumore hè eliminatu chirurgicamente. L'esami di rutina di a pelle duverianu cuntinuà, ma un trattamentu ulteriore ùn hè di solitu necessariu. |
1B | U tumore risponde à unu di i dui criteri. Prima, hè menu di 1 millimetru di spessore è hà un aspettu di pelle screpolata, o secondu, hè di 1 à 2 millimetri di spessore senza un aspettu crepatu. Ùn s'hè spartu in altri linfonodi o organi. | A rimozione chirurgica di u tumore è di e cellule circostanti hè di solitu tuttu ciò chì hè necessariu. U seguitu frequente per e crescite di a pelle nova è riguardanti hè ancu cunsigliatu. |
2A | U tumore hè di 1 à 2 millimetri di spessore è hà un aspettu crepatu o hè di 2 à 4 millimetri di spessore è crepatu. U tumore ùn si hè micca spartu in i linfonodi o in l'organi circundanti. | A rimozione chirurgica di u tessutu è di l'organi circundanti è ancu di trattamenti addiziunali potenziali, cume a chimioterapia è a radiazione, ponu esse raccomandate. |
2B | U tumore hè di 2 à 4 millimetri di spessore è cracked o più di 4 millimetri di spessore è micca cracked in apparizione. U tumore ùn si hè micca spartu in altri organi. | A rimozione chirurgica di u tumore è di alcuni tessuti circostanti pò esse necessaria. I trattamenti ponu ancu includere chimioterapia è radiazioni cum'è necessariu. |
2C | U tumore hè più di 4 millimetri di spessore è hè cracked in apparenza. Questi tumori sò più propensi à sparghje rapidamente. | Un duttore eliminerà chirurgicamente u tumore. Trattamenti addiziunali ponu include chimioterapia è / o radiazioni. |
3A3B, 3C | U tumore pò esse di ogni spessore. Tuttavia, e cellule cancerose si sò sparse in linfonodi o in qualchì tessutu chì hè ghjustu fora di u tumore. | Hè raccomandata a rimozione chirurgica di i linfonodi. Trattamenti addiziunali ponu include l'immunoterapie Yervoy o Imylgic. Si tratta di trattamenti appruvati da a FDA per u melanoma in tappa 3. |
4 | E cellule cancerose si sò diffuse o metastasizate assai oltre u tumore originale. Puderanu esse in i nodi linfatichi, altri organi, o tessuti distanti. | Hè raccomandata a rimozione chirurgica di u tumore è di i linfonodi. Trattamenti addiziunali ponu include medicazione di immunoterapia, trattamenti di melanoma mirati, o participazione à prucessi clinichi. |
Cunsiglii preventivi per u melanoma
Cumu l'accennatu prima, u melanoma hè una forma rara di cancheru di a pelle. Qualchì volta una persona pò ùn avè una storia significativa di esposizione à u sole ancu avè sempre melanoma. Questa puderia esse da una storia di famiglia di a cundizione. Tuttavia, ci sò qualchi passi chì pudete fà per riduce u risicu di melanoma:
- Evite l'esposizione eccessiva à u sole è stà à l'ombra ogni volta chì hè pussibule per evità i raghji di u sole.
- Evita di aduprà letti abbronzanti o lampade solari in un tentativu di bronzi. Sicondu a Società Americana di Cancer, quelli chì utilizanu i letti di cuncia sò in più risicu di melanoma.
- Aduprate u dispusitivu mnemonicu "Slip! Slop! Slap ... è Wrap! " per ricurdà di sciddicà nantu à una cammisa, slop nantu à a crema solare, schiaffu nantu à un cappellu, è avvolta nantu à l'occhiali da sole per prutege l'ochji da i raghji di u sole.
- Eseguite cuntrolli regulari di a pelle per circà segni di cambiamentu di talpe. Alcune persone ponu piglià foto di a so pelle è paragunalli mensilmente per determinà se qualchì cambiamentu hè statu fattu.
Ogni volta chì una persona osserva una talpa cambiante o una zona di pelle chì sembra incrostata, incrinata, o altrimenti ulcerata in apparenza, deve cercà un dermatologu per valutà una lesione possibbilmente cancerosa.