Sintomi di Meningite Eosinofilica è Cumu Trattà

Cuntenutu
A meningite eosinofilica hè un tipu raru di meningite chì si manifesta dopu avè manghjatu a carne di l'animali contaminati da u parassita Angiostrongylus cantonensis, chì infesta a lumaca, a lumaca, u granciu o a lumaca africana gigante. Ma in più, u cunsumu di alimenti cuntaminati cù a secrezione liberata da i lumaconi pò ancu causà sta malatia.
Dopu avè ingeritu stu parassita o cibu contaminatu da ste secrezioni, a persona pò presentà sintomi cum'è cefalee severa, nausea, vomitu è u collu rigidu è, in questu casu, deve andà in sala d'urgenza per esse trattata.
U trattamentu hè di solitu fattu cù analgesici per alleviare i mal di testa è i corticosteroidi per trattà l'infiammazione di i tessuti chì rivestenu u sistema nervosu centrale.

Principali sintomi
I sintomi più cumuni di a meningite eosinofilica includenu:
- Fortu mal di testa;
- Rigidu collu, dulore è difficultà à move u collu;
- Nausea è vomitu;
- Febbra bassa;
- Tingling in u troncu, i braccia è i ghjambi;
- Cunfusione mentale.
Di fronte à sti sintomi, a persona deve andà subitu à l'uspidale per avè un test chjamatu puntura lombare, chì cunsiste à caccià una piccula quantità di CSF da a medula spinale. Questu esame hè capace di identificà se stu liquidu hè contaminatu, è s'ellu hè, da chì microorganismu, chì hè fundamentale per decide cumu si farà u trattamentu.
Amparate più nantu à cumu si faci a puntura lumbare.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a meningite eosinofilica deve esse fattu in ospedale è di solitu hè fattu cù farmaci antiparassiti, antidolorifici, per alleviare i mal di testa, è corticosteroidi, per trattà l'infiammazione di a meningite, chì affetta e membrane chì circundanu u cervellu è a medula spinale, chjamate meningi, è hè ancu utile per abbassà a pressione cerebrale.
Se a pressione in u cervellu ùn diminuisce micca cù e droghe, u duttore pò fà parechje punture lombari per alleviare a pressione più efficacemente.
Quandu u trattamentu ùn hè micca fattu u più prestu pussibule, u paziente pò avè sequelle, cume perdita di visione è audizione o diminuzione di forza musculare, in particulare in i bracci è in e gambe. Vede l'altre sequenze pussibule di meningite.
Chì causa a meningite eosinofilica
A meningite eosinofilica hè causata da parassiti chì si trasmettenu à l'omu cusì:
- E piccule larve allughjanu in l'intestinu di i topi, essendu eliminati per mezu di e so fece;
- A lumaca si nutrisce di e fece di u topu, ingerendu u parasite;
- Cunsumendu a lumaca contaminata o l'alimentu contaminatu cù e so secrezioni u parassita ghjunghje à u sangue di l'omu è ghjunghje à u so cervellu, causendu a meningite.
In questu modu, hè pussibule cuntrae sta meningite quandu:
- Manghjanu molluschi pocu cucinati, cum'è lumache, lumache o lumache chì sò cuntaminate cù e larve;
- Manghjanu cibi cum'è verdura, verdura o frutti mal lavati chì sò cuntaminati da e secrezioni liberate da lumache è lumache per movesi;
- Manghjanu gamberi d'acqua dolce, granchi è ranochje chì si nutriscenu di molluschi infetti.
Dopu chì a persona hà ingeritu e larve, passanu per u sangue in u cervellu, causendu sta meningite.
Cumu si prutege
Per pruteggervi è ùn esse cuntaminatu da u parassita chì provoca a meningite eosinofilica hè impurtante ùn cunsumà animali chì sò contaminati, ma cume ùn hè micca pussibule identificà se un animale hè contaminatu, solu per a so apparizione, ùn hè micca cunsigliatu di manghjà stu tipu d'animali.
Inoltre, per evità sta malatia, tutti i ligumi è frutti chì ponu esse cuntaminati da e secrezioni lasciate da e lumache, per esempiu, devenu esse lavati assai bè.
E lumache cumpariscenu di solitu in stagione di pioggia, ùn anu micca predatori naturali è si riproducenu assai prestu, essendu facilmente trovu in i giardini è in i giardini ancu in e grande cità. Dunque, per eliminà lumache è lumache hè cunsigliatu di mette in un saccu di plastica cumpletamente chjusu, rompendu u so cunchju. L'animale ùn hè micca capace di sopravvive più di 2 ghjorni chjusi in un saccu di plasticu induve ùn pò micca beie acqua è manghjà. Ùn hè micca cunsigliatu di mette u sale nantu à elli perchè causerà a so disidratazione, liberendu una secrezione intensa, chì pò cuntaminà l'ambiente chì li circonda.