Cosa hè u sistema linfaticu, cumu funziona è malatie cunnesse

Cuntenutu
- Situazioni ligate à u sistema limfaticu
- 1. Filariasis
- 2. Cancer
- 3. Lesioni à l'organi chì facenu parte di u sistema linfaticu
- 4. Malformazione di u sistema limfaticu
- Anatomia di u sistema limfaticu
- 1. Limfa
- 2. Capillari è vasi linfatichi
- 3. Canali linfatichi
- 4. Organi linfatichi
- À chì serve u drenaje linfaticu
U sistema linfaticu hè un inseme cumplessu di organi, tessuti, vasi è canali linfoidi, chì sò distribuiti in tuttu u corpu, chì e so funzioni principali sò di pruduce è maturà e cellule di difesa di u corpu, in più di drenà è filtrà u liquidu in eccessu da u corpu,. dirigendu lu in u sangue.
Questa assunzione di liquidu, chjamata linfa, accade attraversu i capillari, chì sò vasi sottili chì cumunicanu cù e cellule, è quandu ghjunghjenu à livelli più profondi di u corpu, i capillari diventanu vasi linfatichi più grandi. Durante a circulazione in i vasi linfatichi, a linfa passa per l'organi, cume i linfonodi, adenoidi è milza, rispunsevuli di a produzzione, di l'archiviazione è di a maturazione di e cellule di u sistema immunitariu, cum'è i linfociti, rispunsevuli di a difesa è di u cumbattimentu di microorganismi stranieri. .

Situazioni ligate à u sistema limfaticu
Alcune situazioni ponu causà cambiamenti in u funziunamentu di u sistema, resultendu in malatie, cume:
1. Filariasis
A filariasis, cunnisciuta ancu cum'è elefantiasi, hè una di e malatie principali di u sistema linfaticu è hè causata da u parassita Wuchereria bancrofti, chì si trasmette à e persone per mezu di a puntura di zanzara di u genaru Culex sp .. In sta malatia, u parassitu ghjunghje à i vasi linfatichi è provoca l'ostruzzione di u flussu di a linfa dannendu u gonfiore di l'organu chì avia a so circolazione ostaculata. Amparate più nantu à i sintomi di filariasis.
2. Cancer
Alcuni tipi di cancheru ponu causà indebolimentu di a circolazione linfatica arrivendu à i so vasi è organi, cum'è in u casu di u linfoma, in cui ci hè una disregulazione di a proliferazione di linfociti, chì sò cellule responsabili di a difesa di l'organismu è chì facenu parte di u sistema limfaticu. A causa di a rapida proliferazione di limfociti, si accumulanu è danu à a furmazione di tumori, in più di compromettere a circolazione linfatica.
Inoltre, u sistema linfaticu pò esse mudificatu per via di metastasi o di crescita di tumori, cum'è u senu, addominale o testa è collu, purtendu à cambiamenti in u funziunamentu di u sistema linfaticu.
Vede ciò chì pò causà u cancheru linfaticu.
3. Lesioni à l'organi chì facenu parte di u sistema linfaticu
E lesioni in a medula ossea, a milza, i linfonodi o a milza, chì sò organi chì formanu u sistema linfaticu, per via di colpi o per via di trattamenti ponu ancu alterà a circulazione linfatica. Questa situazione hè più probabile chì accada in u casu di e donne chì anu subitu un trattamentu di u cancheru di u senu cù radiografia, causendu cambiamenti in a capacità di drenaggio di a linfa, in più di esse statu ancu sottumessu à a rimozione di i linfonodi da a regione di l'ascella.
4. Malformazione di u sistema limfaticu
E malformazioni di u sistema limfaticu portanu ancu à cambiamenti in a circulazione di a linfa è sò più frequenti per via di cambiamenti in i vasi o in i nodi linfatichi.
Impidendu a curretta circulazione di linfa in u sangue, queste situazioni danu origine à linfedema, chì hè u gonfiore in u corpu pruduttu da l'accumulazione di linfa è di fluidi in i tessuti di u corpu.
Anatomia di u sistema limfaticu
Stu sistema impurtante hè cumpostu da una reta cumplessa di cellule, vasi, tessuti è organi, chì svolgenu varie funzioni. I cumpunenti principali includenu:
1. Limfa
Hè u fluidu chì viaghja attraversu a circulazione linfatica, di solitu uriginariu da a fuga di liquidu da u flussu di sangue in u tessutu intornu à e cellule.
Occupazione: u liquidu fora di i navi hè capace di bagnà e cellule, offrendu i nutrienti necessarii, ma quandu hè catturatu da u currente linfaticu, diventa linfa, chì hè purtata in core, per rientre in u sangue.
2. Capillari è vasi linfatichi
I capillari sò picculi vasi linfatichi sottili, chì entranu in cuntattu cù e cellule di u corpu è catturanu liquidi, è mentre portanu a linfa in core, crescenu è formanu i vasi linfatichi più grandi è i canali.
Occupazione: catturà è assorbe u liquidu è e proteine intornu à e cellule, impedendu l'accumulazione di liquidi è gonfiore in u corpu.
3. Canali linfatichi
Sò grandi canali linfatichi, cunnisciuti cum'è u canali toracicu è u canna linfatica destra, induve a circolazione linfatica scorre prima di ghjunghje à u sangue.
Occupazione: u canali toracicu raccoglie è cunduce a maiò parte di a linfa di u corpu versu u sangue, invece chì u canale linfaticu hè incaricatu di drenà a linfa da tuttu u membru superiore dirittu è da u latu dirittu di a testa, di u collu è di u torace in u sangue.
4. Organi linfatichi
Sò organi spargugliati longu u percorsu di i vasi linfatichi, chì anu dimensioni, strutture è funzioni diverse, è ponu esse stimulati ogni volta chì ci hè un'infezzione o un'infiammazione. I principali sò:
- Medula ossea: hè una struttura situata in osse grandi, chì hà a funzione di furmà e varie cellule chì custituiscenu a circulazione di u corpu, cumprese i linfociti, chì sò e cellule di difesa di u sistema linfaticu;
- timu: hè una ghiandula chì si trova in a parte suprana di u pettu, chì hà a funzione di sviluppà è proliferà i linfociti T chì venenu da a medula ossea, chì poi vanu versu l'altri tessuti linfoidi, induve diventanu attivi per a risposta immune;
- Nodi linfatichi: sò picculi organi arrotondati, sparghjuti longu à i vasi linfatichi, incaricati di filtrà a linfa, di toglie i microorganismi, cume batteri è virus, è altre particelle da a circolazione, in più d'esse responsabili di a maturazione è di l'archiviazione di i nodi linfatichi, chì sò prontu per agisce contr'à infezioni.
- Milza: hè un grande organu linfaticu, situatu in a parte superiore sinistra di l'addome, incaricatu di a conservazione è di a maturazione di i linfociti, oltre à filtrà u sangue, eliminendu i microorganismi è e cellule invechje.
Inoltre, ci sò e tonsille, note cum'è tonsils è adenoids, chì sò gruppi di nodi linfatichi, situati in bocca, regione inferiore di a lingua è faringe, in più di e placche Peyer, situate in l'intestinu, chì sò ancu responsabili di pruduce cellule in u sistema.immunità è aiuta à a prutezzione contra i microorganismi.
À chì serve u drenaje linfaticu
U drenaggiu linfaticu hè una prucedura chì cunsiste à fà un massaghju cù movimenti lisci, chì hà per scopu di stimulà è facilità a circulazione di a linfa attraversu i so vasi, è ghjunghje più rapidamente à u sangue.
Cum'è u sistema linfaticu ùn hà micca un pompamentu, cum'è fattu da u core in u sangue, stu massaggio pò aiutà à u ritornu di a linfa, in particulare in e persone chì soffrenu di fragilità di questi vasi è chì anu una tendenza à accumulà fluidi in i tessuti .
Quandu hè fatta cù a tecnica curretta, sta procedura pò esse utile per eliminà qualsiasi gonfiore nantu à a faccia o u corpu. Scuprite chì vantaghji sò è cumu si face u drenaje linfaticu manuale.