Cosa hè a metaplasia intestinale, i sintomi è cume si tratta
Cuntenutu
A metaplasia intestinale hè una cundizione induve e cellule di u stomacu sò in traccia di differenziazione, vale à dì, hè l'inseme di e piccule lesioni truvate dopu à l'endoscopia è a biopsia chì sò cunsiderate precancerose, chì anu u putenziale di diventà cancru di stomacu. Sta cundizione ùn causa micca sintomi, ma cum'ella hè assuciata à l'infezzione di a batteria H. pylori, gastrite è ulcere gastriche o intestinali, dolore è brusgiature in u stomacu, nausea è feci scure ponu apparisce.
U trattamentu per a metaplasia intestinale ùn hè ancu bellu definitu, ma u gastroenterologu pò raccomandà l'usu di droghe per riduce l'acidità di u suchju gastricu è di l'antibiotici per eliminà l'infezioni da H. pylori, cum'è l'amoxicillina, chì in questu modu hè pussibule di diminuisce u cambiamenti cellulari causati da sta cundizione.
Principali sintomi
A metaplasia intestinale ùn causa micca sintomi, tuttavia, a maiò parte di u tempu hè assuciata à l'infezzione di a batteria H. pylori, chì provoca l'apparizione di gastrite è ulcere in u stomacu è in l'intestinu, è in questi casi, i segni chì ponu emergere sò:
- Dolore di stomacu è ardenti;
- Nausea è vomitu;
- Indigestione;
- Sensazione di panza gonfia;
- Burps è gasi intestinali custanti;
- Sgabelli scuri è sanguinosi.
Di solitu, u diagnosticu di metaplasia intestinale hè fattu per casu quandu u duttore seguita altri prublemi di u sistema digestivu, cumpresu u cancheru, eseguendu testi cum'è endoscopia digestiva è biopsia gastrica.
A biòpsia pò esse realizata à u mumentu di l'endoscopia, induve u duttore piglia un picculu campione da u stomacu, in u quale hè di solitu cù l'apparizione di placche o macchie bianche, è u manda à u laboratoriu per l'immunoistochimica, induve serà analizatu tippi di cellule. Vede più nantu à cumu si face l'endoscopia è cumu si preparanu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè ancu nisun trattamentu specificu per a metaplasia intestinale, ma a terapia per riversà sta cundizione hè raccomandata da un gastroenterologu è consiste principalmente in a riduzione di i sintomi di l'infiammazione di u stomacu, cù l'usu di droghe per diminuisce l'acidità, cume omeprazole, è l'eliminazione di infezzjoni da a bacteria H. pylori per l'usu di antibiotici, cum'è claritromicina è amoxicillina.
U duttore pò ricumandà ancu medicinali basati à l'acidu ascorbicu, megliu cunnisciutu cum'è vitamina C, è supplementi dietetichi cù nutrienti antioxidanti, chì ponu aiutà à diminuisce l'infiammazione è riduce e ferite causate da metaplasia intestinale.
Inoltre, hè assai impurtante di manghjà una dieta equilibrata ricca in alimenti antioxidanti, truvata in l'alimenti chì cuntenenu beta-caroteni cum'è i pumati, chì aiutanu à minimizà i sintomi di gastrite è ulcere, cum'è verdure è yogurt. Scuprite più cumu si deve fà a dieta per gastrite è ulcere.
Cause pussibili
E cause di a metaplasia intestinale sò sempre state investigate, tuttavia, sta cundizione hè probabilmente causata da una cumbinazione di abitudini alimentari ricche in alimenti cù sale è povera in vitamina C, l'usu di sigarette è l'infezione da a batteria H. pylori. A predisposizione genetica hè un fattore di risicu impurtante in u sviluppu di stu prublema di salute, chì e persone chì anu una storia di famiglia di cancheru di stomacu sò più à risicu di avè metaplasia intestinale.
In certi casi, a metaplasia intestinale pò ancu esse causata da l'acidità di u stomacu, cum'è accade in gastrite, a furmazione di nitratu in u stomacu è l'ipocloridria, chì queste situazioni danneghjanu e cellule di u muru di u stomacu. Vede più ciò chì hè l'ipocloridria è cumu trattallu.
U cancheru di metaplasia intestinale?
A metaplasia intestinale ùn hè micca cunsiderata un tippu di cancheru, tuttavia, hè cunnisciuta per e so lesioni precancerose, vale à dì, se ùn hè micca invertita pò diventà un cancheru. A persona chì hè diagnosticata cun questa situazione deve esse seguitata cun un gastroenterologu à longu andà per eliminà a batteria H. pylori è sottumette testi di routine per vede se e lesioni di a metaplasia intestinale sò regressive.
Dunque, hè impurtante ùn abbandunà u trattamentu ancu s'ellu hè longu è a dieta raccomandata deve esse mantenuta perchè hè cusì chì serà pussibule riduce e lesioni cellulari di metaplasia intestinale è diminuisce i rischi di sta cundizione diventendu un cancheru di stomacu.
Cum'è a gastritis hè un fattore di risicu per u sviluppu di metaplasia intestinale, vedi di più nantu à a dieta per migliurà a gastritis: