Myiasis umana: chì hè, sintomi, trattamentu è prevenzione
Cuntenutu
A myiasis umana hè l'infestazione di larve di mosca nantu à a pelle, in chì ste larve compienu una parte di u so ciclu di vita in u corpu umanu, alimentendu si di tessuti vivi o morti è chì pò accade in 2 manere: parassiti o berna. U vermu di coda hè causatu da a mosca fugliale, è u Berna da a mosca cumuna. E caratteristiche principali di ogni tippu sò:
- Bocca: A mosca Cochliomyia hominivorax sbocca nantu à a pelle ferita è pone da 200 à 300 ova, chì si trasformanu in larve in solu 24 ore è chì si nutriscenu di tessuti vivi o morti. Dopu stu periodu cadenu è si piattanu in u terrenu in forma di pupa, chì dopu qualchì ghjornu darà nascita à mosche nove.
- Berna: A mosca Dermatobia hominis mette una larva nantu à a pelle è dopu à circa 7 ghjorni è penetra attivamente in a pelle induve fermerà per circa 40 ghjorni nutrendusi di tessuti vivi o morti. Dopu stu periodu casca è si piatta in terra in forma di pupa, chì dopu qualchì ghjornu darà nascita à una nova mosca. A larva tene un bucu apertu in a pelle attraversu u quale pò respirà, è cusì, quandu copre questa apertura, a larva pò more.
Stu tipu d'infestazione pò influenzà l'omu è l'animali domestici, i bovini, i pecuri è i caprini, per esempiu, è hè ancu pussibule avè parassiti è berne in listessu tempu, soprattuttu in animali chì ùn sò micca ispezionati ogni ghjornu.
BernaBeaker
Principali sintomi
I sintomi di a miasi umana ponu apparisce in ogni locu di u corpu, cumpresi l'ochji, l'arechje, a bocca o u nasu, causendu un grande cunfortu. I so segni principali sò:
- Berna: 2-3 cm di ferita nantu à a pelle, aperta, cù pus è liquidi. Quandu preme, pudete vede a larva bianca in u situ
- Bocca: Ferita aperta nantu à a pelle, di dimensioni variabile, piena di piccule larve è di cattivu odore in a zona, chì pò causà sanguinamentu severu quandu si proliferanu in e cavità
A Myiasis in l'omu colpisce in particulare e persone in povera igiene è sanità di basa, è ancu alcolichi, persone sporche, chì dormenu in carrughju è chì anu ferite cutanee, letti à u lettu o disabili mentali.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u vermu di coda è u Berna cunsiste à coglie e larve, un prucessu spiacevule è dulurosu, è dunque hè ancu raccomandatu di piglià l'ivermectina in duie o trè dosi, sottu cunsiglii medichi, per evità infezioni secondarie è per pulì a regione prima di principià. rimuzzioni di e larve. Hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu à u principiu di a malatia per prevene a prugressione di a malatia, chì e larve sò capaci di distrughje rapidamente i tessuti.
L'usu d'oliu, alcolu, creoline o altre sostanze direttamente nantu à a ferita ùn pare micca esse efficace, è provoca un cunfortu intensu, perchè provoca fastidiu in e larve chì pò pruvà à entre in a ferita ancu più in profondità, rendendu difficiule à rimuovere it. Dunque, u più raccomandatu hè di caccià e larve cù pinzette è piglià a medicina antiparasitaria, chì serà capace di tumbà è eliminà e larve in circa 24 ore.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu avè una piccula chirurgia per taglià a pelle è allargà l'orifiziu, permettendu a larva di esse rimossa. Inoltre, quandu a lesione hè assai larga, pò ancu esse necessariu di fà una chirurgia plastica per ricustruisce u tessutu.
Cumu prevene l'infestazione
Per evità l'infestazione cù larve di mosca in l'omu, hè impurtante di mantene boni abitudini di igiene, duschendosi ogni ghjornu cù acqua è sapone, curendu bè tutte e ferite è graffi, tenendoli puliti è disinfettati, applicendu una lozione antisettica ogni ghjornu, tenendu tutte e cure necessarie à evità taglioli è graffi.
Hè ancu impurtante di tene e mosche luntane, evitendu a concentrazione di rifiuti esposti à l'aria aperta, è aduprendu insetticidi ogni volta chì hè necessariu per tene e mosche fora di a casa. E persone lette anu bisognu di cure in più perchè ùn anu micca a stessa capacità di difesa, richiedendu un caregiver attentu, chì si bagna, cura l'igiene è mantene e ferite currettamente pulite.