Sindrome Latte-Alcali
Cuntenutu
- Chì hè u sindrome di u latti-alkali?
- Sintomi di sindromu latti-alkali
- Cause di u sindromu latte-alkali
- Diagnosticà u sindromu latti-alkali
- Cumplicazioni di u sindromu latti-alkali
- Trattà u sindromu di u latti-alkali
- Prevenzione
- Assicurazioni dietetiche raccomandate di calciu
- Prospettive à longu andà
Chì hè u sindrome di u latti-alkali?
U sindromu latti-alkali hè una cunsequenza potenziale di sviluppà alti livelli di calciu in u sangue. Troppu calciu in u sangue si chjama ipercalcemia.
Piglià u calciu cù una sustanza alcalina pò ancu fà chì l'equilibriu acidu è basicu di u vostru corpu diventi più alkaline.
Sì avete troppu calciu in u sangue, pò causà danni strutturali è funziunali in i vostri reni. Questu pò scatenà sintomi cum'è urinazione eccessiva è fatica.
À u tempu, questu pò purtà à cumplicazioni gravi. Per esempiu, pò causà prublemi cum'è riduzzione di u flussu di sangue attraversu i reni, diabete insipidu, fallimentu renale, è, in rari casi, morte.
A cundizione si migliora di solitu quandu si taglia in antiacidi o in supplementi di calciu à alta dose.
Sintomi di sindromu latti-alkali
Sta cundizione ùn implica spessu sintomi immediati è specifici. Quandu i sintomi si presentanu, sò generalmente accumpagnati da prublemi renali cunnessi.
I sintomi ponu include:
- alta pruduzzione d'urina
- mal di testa è cunfusione
- fatigue
- nausea
- dulore in u vostru abdomen
Cause di u sindromu latte-alkali
U sindromu latti-alkali era una volta un effetti collaterale cumunu di cunsumà una grande quantità di latte o di prudutti lattichi, cù antiacidi chì cuntenenu polveri alcaline.
Oghje, sta cundizione hè di solitu causata da u cunsumu di troppu carbonatu di calciu. U carbonatu di calciu hè un supplementu dieteticu. Puderete piglià sè ùn avete micca abbastanza calciu in a vostra dieta, avete ardenti di stomacu, o pruvate à prevene l'osteoporosi.
I supplementi di calciu sò dispunibuli principalmente in una di e duie forme: carbonate è citrate.
Sicondu l'Uffiziu Naziunale di l'Instituti Naziunali di Salute (NIHODS), u carbonate di calciu hè più dispunibule. Hè ancu menu caru, ma hè assurbutu in una quantità maiò quandu hè pigliatu cù l'alimentariu.
Quantu unu di sti tippi di calciu hè più cunveniente da piglià, u citratu di calciu hè assurbatu in modu affidabile indipendentemente da s'ellu hè presu cù l'alimentu o micca.
Parechji antiacidi senza ricetta (OTC), cum'è Tums è certe formulazioni di Maalox, cuntenenu ancu carbonate di calciu.
U sindromu latti-alkali risulta spessu quandu a ghjente ùn s'accorge micca di cunsumà troppu calciu pigliendu parechji supplementi o medicazione chì cuntenenu carbonatu di calciu.
Diagnosticà u sindromu latti-alkali
U vostru duttore pò diagnosticà tipicamente questa situazione cun una storia cumpleta, esame fisicu è analisi di sangue. Parlate à u vostru duttore nantu à qualsiasi sintomi chì sperimentate.
Fornite un elencu cumpletu di tutti i medicinali è i supplementi prescritti è OTC chì state pigliendu. Se ùn furnite micca una storia cumpleta di medicazione, u vostru duttore pò diagnosticà male i vostri sintomi.
U vostru duttore probabilmente urdinerà un test di sangue per verificà u livellu di calciu micca correttu in u vostru sangue. Una quantità normale varieghja da 8,6 à 10,3 milligrammi per decilitru di sangue. I livelli più alti ponu indicà u sindrome latti-alcali. I vostri livelli sanguini di bicarbonatu è creatinina saranu probabilmente ancu verificati.
Se ùn hè micca trattata, sta cundizione pò purtà à depositi di calciu è danni à i reni. U vostru duttore pò urdinà testi addiziunali per verificà cumplicazioni in i vostri reni. Queste prove ponu include:
- Scansioni CT
- Raggi X
- ultrasoni
- prucessi di sangue supplementari di funzione renale
U diagnosticu precoce è u trattamentu ponu prevene danni permanenti à i vostri reni.
Cumplicazioni di u sindromu latti-alkali
E cumplicazioni di u sindrome alcalino-latte includenu depositi di calciu in i reni, chì ponu danneghjà direttamente u tessutu renale, è riduce a funzione renale.
Se ùn hè trattata, a cundizione pò ancu purtà à fallimentu renale è, in rari casi, a morte.
Trattà u sindromu di u latti-alkali
L'ubbiettivu di u trattamentu hè di riduce a quantità di calciu in a vostra dieta, cusì taglià i supplementi di calciu è l'antiacidi hè spessu u megliu metudu di trattamentu. Stà bè idratatu bevendu una quantità adeguata di fluidu aiuta ancu.
Cumplicazioni, cum'è i danni di i reni è l'acidosi metabolica, anu ancu esse trattati.
Se attualmente pigliate supplementi di calciu o antiacidi per una situazione medica specifica, dite à u vostru duttore. Dumandateli s'ellu ci hè un trattamentu alternativu chì pudete pruvà.
Prevenzione
Per evità di sviluppà u sindromu latti-alkali:
- Limita o elimina l'usu di antiacidi chì cuntenenu carbonatu di calciu.
- Dumandate à u vostru duttore nantu à l'alternative antiacide.
- Limite e dosi di calciu supplementu chì cuntene altre sostanze alcaline.
- Segnala i prublemi digestivi continui à u vostru duttore.
Assicurazioni dietetiche raccomandate di calciu
U NIHODS furnisce e seguenti raccomandazioni per l'ingestione di calciu ogni ghjornu in milligrammi (mg):
- 0 à 6 mesi di età: 200 mg
- 7 à 12 mesi: 260 mg
- 1 à 3 anni: 700 mg
- 4 à 8 anni: 1.000 mg
- 9 à 18 anni: 1,300 mg
- 19 à 50 anni: 1.000 mg
- 51 à 70: 1.000 per i masci è 1.200 mg per e femine
- 71+ anni: 1200 mg
Queste sò e quantità medie di calciu chì a maiò parte di e persone in bona salute anu da cunsumà ogni ghjornu.
Prospettive à longu andà
Se sviluppate u sindromu latti-alcali è poi eliminate o riduce u calciu è l'alcali in a vostra dieta, a vostra prospettiva hè di solitu bona. U sindromu latti-alkali non trattatu pò purtà à cumplicazioni gravi, cum'è:
- dipositi di calciu in i tessuti di u vostru corpu
- danni à i reni
- fallimentu renale
Sì avete statu diagnosticatu cun una di queste complicazioni, dumandate à u vostru duttore nantu à e vostre opzioni di trattamentu.