10 miti è verità nantu à u SIDA
Cuntenutu
- 1. E persone chì anu HIV devenu sempre aduprà preservativi.
- 2. U baciu in bocca trasmette u VIH.
- 3. Un zitellu di donna cun HIV pò avè micca u virus.
- 4. Un omu o donna cun HIV ùn pò avè figlioli.
- 5. E persone chì anu HIV ùn anu micca bisognu di aduprà preservativi se u cumpagnu hà ancu u virus.
- 6. Quelli chì anu HIV anu u SIDA.
- 7. Puderaghju HIV cù u sessu orale.
- 8. I ghjoculi sessuali trasmettenu ancu HIV.
- 9. Se u mo test hè negativu, ùn aghju micca HIV.
- 10. Hè pussibule di campà bè cù HIV.
U virus HIV hè statu scupertu in u 1984 è in l'ultimi 30 anni assai sò cambiate. A scienza hà evolutu è u cocktail chì prima copriva l'usu di un gran numeru di medicinali, oghje hà un numeru più chjucu è più efficiente, cù menu effetti collaterali.
Tuttavia, ancu se u tempu è a qualità di vita di a persona infetta sò aumentati significativamente, l'HIV ùn hà ancu cure o vaccini. Inoltre, ci sò sempre dubbi in quantu à questa materia è hè per quessa chì avemu separatu quì i principali miti è verità in relazione à u virus HIV è u SIDA per chì site infurmatu bè.
1. E persone chì anu HIV devenu sempre aduprà preservativi.
VERITÀ: Si cunsiglia à tutte e persone chì anu u virus HIV di fà sessu solu cù un preservativu per prutege u so cumpagnu. I preservativi sò a migliore forma di prutezzione contr'à u virus HIV è dunque devenu esse aduprati in ogni cuntattu intimu, è devenu esse cambiatu dopu ogni ejaculazione.
2. U baciu in bocca trasmette u VIH.
MITU: U cuntattu cù a saliva ùn trasmette micca u virus HIV è dunque u basgiu in bocca pò accade senza pesu nantu à a cuscenza, a menu chì i partenarii anu qualchì dolore in bocca, perchè ogni volta chì ci hè cuntattu cù u sangue ci hè un risicu di trasmissione.
3. Un zitellu di donna cun HIV pò avè micca u virus.
VERITÀ: Se a donna seropositiva diventa incinta è sottumette un trattamentu currettamente per tutta a gravidanza, u risicu di nascita di u zitellu cù u virus hè minimu. Ancu se a consegna menu risicata hè a cesareana elettiva, a donna pò ancu sceglie d'avè una consegna normale, ma u travagliu duppiatu cù sangue è fluidi corporei hè necessariu per evità di cuntaminà u zitellu. Tuttavia, a donna ùn pò allattà perchè u virus passa per u latte è pò cuntaminà u zitellu.
4. Un omu o donna cun HIV ùn pò avè figlioli.
MITU: Una donna chì hè seropositiva pò esse incinta ma deve avè testi per scopre se a so carica virale hè negativa è deve ancu piglià tutti i medicinali chì u duttore li dice di ùn cuntaminà u zitellu. In ogni casu, se l'omu o a donna sò seropusitivi per evità a contaminazione di u cumpagnu, si raccomanda di fà una fecundazione in vitro, essendu particularmente raccomandatu di aduprà a tecnica di iniezione di sperma intracitoplasmatica. In questu casu, u duttore rimuove alcuni ovi da a donna è in u laboratoriu inserisce u sperma di l'omu in l'ovu è dopu à qualchì ora impiantà queste cellule in l'utru di a donna.
5. E persone chì anu HIV ùn anu micca bisognu di aduprà preservativi se u cumpagnu hà ancu u virus.
MITU: Ancu se u cumpagnu hè ancu HIV-seriu, hè raccomandatu di aduprà preservativi in ogni cuntattu intimu perchè ci sò diversi sottotipi di u virus HIV è anu carichi virali diversi. Dunque, se una persona hà solu HIV di tipu 1 ma u so cumpagnu hà HIV 2, se anu sessu senza preservativu, averanu tramindui dui tipi di virus, rendendu u trattamentu più difficiule.
6. Quelli chì anu HIV anu u SIDA.
MITU: L'HIV si riferisce à u virus di l'immunodeficienza umana è u SIDA hè u sindrome di l'immunodeficienza umana è dunque questi termini ùn ponu micca esse utilizati indistintamente. Avè u virus ùn significa micca esse malatu è hè per quessa chì u termine SIDA hè indicatu solu quandu a persona diventa dolce per via di a debbulezza di u so sistema immunitariu è pò piglià più di 10 anni per accade.
7. Puderaghju HIV cù u sessu orale.
VERITÀ: A persona chì riceve sessu orale ùn hà micca risicu di cuntaminazione, ma a persona chì face sessu orale hà u risicu di esse cuntaminata in ogni stadiu, sia à l'iniziu di l'attu, quandu ci hè solu u liquidu lubrificante naturale di l'omu, sia durante l'ejaculazione . Hè per quessa chì si raccomanda di aduprà un preservativu ancu in sessu orale.
8. I ghjoculi sessuali trasmettenu ancu HIV.
VERITÀ: Aduprà un ghjoculu sessuale dopu à una persona seropositiva pò ancu trasmette u virus, rendendu a persona infettata, dunque ùn hè micca cunsigliatu di sparte questi ghjoculi.
9. Se u mo test hè negativu, ùn aghju micca HIV.
MITU: Dopu à u cuntattu cù l'HIV pusitivu, u corpu di a persona pò piglià finu à 6 mesi per pruduce l'anticorpi anti-HIV 1 è 2 chì ponu esse identificati in un test di HIV. Dunque, sè avete avutu un cumpurtamentu risicatu mentre avete rapporti sessuali senza preservativu, duvete avè u vostru primu test di HIV è dopu 6 mesi duvete avè un altru test. Se u risultatu di u 2u test hè ancu negativu, questu indica chì ùn site micca statu veramente infettatu.
10. Hè pussibule di campà bè cù HIV.
VERITÀ: Cù l'avanzamentu di a scienza, l'antiretrovirali sò più efficienti è anu menu effetti collaterali, purtendu una migliore qualità di vita. Inoltre, oghje ghjornu e persone sò più infurmate è ci hè menu pregiudiziu in relazione à u virus HIV è u SIDA, tuttavia hè di primura fà u trattamentu pigliendu i medicamenti indicati da l'infettologu, aduprà sempre i preservativi è fà l'esami è e consultazioni mediche regularmente.