Monociti: ciò chì sò è valori di riferimentu
Cuntenutu
I Monociti sò un gruppu di cellule di u sistema immunitariu chì anu a funzione di difende l'organisimu da corpi stranieri, cum'è virus è batteri. Si ponu cuntà per mezu di analisi di sangue chjamati leucogramma o conte di sangue cumpletu, chì porta a quantità di cellule di difesa in u corpu.
I monociti sò prudutti in a midula ossea è circulanu per qualchì ora in circulazione, è procedenu à altri tessuti, induve sò sottumessi à un prucessu di differenziazione, ricevendu u nome di macrofagiu, chì hà nomi diversi secondu u tessutu in u quale si trova: Cellule Kupffer, in u fegatu, microglia, in u sistema nervosu, è cellule Langerhans in l'epidermide.
Monociti alti
A crescita di u numeru di monociti, chjamata dinò monocitosi, hè di solitu indicativa di infezioni croniche, cume a tuberculosi, per esempiu. Inoltre, ci pò esse un aumentu di u numeru di monociti per culite ulcerativa, infezioni protozoali, malattia di Hodgkin, leucemia mielomonocitica, mieloma multiplu è malattie autoimmuni cum'è lupus è artrite reumatoide.
L'aumentu di i monociti ùn face micca nurmalmente sintomi, essendu nutatu solu à traversu u test di sangue, u conte di sangue cumpletu. Tuttavia, ci ponu esse sintomi relativi à a causa di a monocitosi, è devenu esse investigati è trattati secondu a raccomandazione di u duttore. Capite ciò chì hè u conte di sangue è à chì serve.
Monociti bassi
Quandu i valori di i monociti sò bassi, una cundizione chjamata monocitopenia, significa di solitu chì u sistema immunitariu hè indebulitu, cum'è in casi d'infezioni di sangue, trattamenti di chimioterapia è prublemi di midollo osseu, cum'è anemia aplastica è leucemia. Inoltre, i casi di infezioni di a pelle, l'usu di corticosteroidi è l'infezione da HPV ponu ancu causà una diminuzione di u numeru di monociti.
L'apparizione di valori vicinu à 0 di monociti in u sangue hè rara è, quandu si verifica, pò significà a presenza di a Sindrome MonoMAC, chì hè una malattia genetica caratterizata da l'assenza di produzzione di monociti da u midollo osseu, chì pò causà infezioni, in particulare nantu à a pelle. In questi casi, u trattamentu hè fattu cù droghe per luttà contr'à l'infezioni, cume l'antibiotici, è pò ancu esse necessariu di fà un trapianto di medula ossea per curà u prublema geneticu.
Valori di riferenza
I valori di riferenza ponu varià secondu u laburatoriu, ma currisponde di solitu à 2 à 10% di i leucociti totali o trà 300 è 900 monociti per mm³ di sangue.
In generale, i cambiamenti in u numeru di queste cellule ùn causanu sintomi in u paziente, chì sente solu i sintomi di a malattia chì causa l'aumentu o a diminuzione di i monociti. Inoltre, in certi casi u paziente scopre ancu chì ci hè qualchì cambiamentu quandu si face un test di sangue di rutina.