Monocitosi: chì hè è cause principali
Cuntenutu
- Principali cause di Monocitosi
- 1. Tuberculosi
- 2. Endocardite batterica
- 3. Recuperazione da infezioni
- 4. Artrite reumatoide
- 5. Cambiamenti ematologichi
U terminu monocitosi si riferisce à l'aumentu di a quantità di monociti chì circulanu in u sangue, vale à dì quandu più di 1000 monociti sò identificati per µL di sangue. I valori di riferenza di i monociti in u sangue ponu variare secondu u laboratoriu, tuttavia a quantità di monociti trà 100 è 1000 per µL di sangue hè generalmente cunsiderata cum'è normale.
I Monociti sò cellule sanguine prodotte in a midula ossea è chì facenu parte di u sistema immunitariu, essendu rispunsevuli di a difesa di l'organismu. Cusì, a quantità di monociti in u sangue pò aumentà per via di un prucessu infiammatoriu è infettivu, è a monocitosi pò esse osservata principalmente in tuberculosi, in u prucessu di recuperu da infezioni è in endocardite. Amparate più nantu à i monociti.
Principali cause di Monocitosi
A monocitosi hè identificata per mezu di un conteggio di sangue cumpletu, è hè necessariu raccoglie una piccula quantità di sangue chì hè inviata à u laboratoriu per analisi. U risultatu hè publicatu in una parte specifica di a stampa di sangue chjamata leucograma, in a quale si ponu truvà tutte l'infurmazioni relative à e cellule rispunsevuli di a difesa di l'organismu.
A maiò parte di u tempu, a monocitosi hè accumpagnata da altri cambiamenti in u numeru di sangue è altri testi chì forse sò stati urdinati da u duttore, in più di u fattu chì u paziente abbia di solitu sintomi relativi à a causa di u cambiamentu. Quandu a monocitosi si faci in modu isolatu è senza sintomi, si raccomanda di ripetere a conta sanguigna per verificà se u numeru di monociti hè statu regolarizatu o se hè necessaria un'investigazione ulteriore.
E principali cause di monocitosi sò:
1. Tuberculosi
A Tuberculosi hè una malatia infettiva causata da Mycobacterium tuberculosis, cunnisciutu popularmente cum'è Bacillus di Koch, un batteriu chì ferma in u sistema respiratoriu, pruvucendu l'implicazione di i pulmoni è purtendu à l'apparizione di alcuni segni è sintomi, cume a tosse persistente, u dolore di u torace, a difficultà di respirà, a sudazione di notte è a produzzione di sputuli verdi o giallastri.
In più di a monocitosi, u duttore pò verificà altri cambiamenti in u numeru di sangue è test biochimici. Inoltre, in suspettu di tuberculosi secondu i segni è i sintomi presentati da a persona, un esame microbiologicu di u sputum o un test di tuberculina pò esse dumandatu, chjamatu ancu test PPD, chì hà per scopu di verificà a presenza di i batteri in u corpu. Capite ciò chì hè l'esame PPD è cumu si face.
Cosa da fà: In presenza di qualsiasi segnu o sintumu di tuberculosi, hè impurtante d'andà à u medicu generale, pulmonologu o malattia infettiva per chì i testi sianu richiesti, u diagnosticu sia indicatu è u trattamentu sia stabilitu, ciò chì si face cù antibiotici. Hè impurtante chì u trattamentu sia fattu esattamente cum'è raccomandatu da u duttore, ancu sì i sintomi miglioranu. Questu hè chì se u trattamentu hè interrotto, hè pussibule chì i batteri proliferanu è recuperanu a resistenza, rendendu u trattamentu più difficiule è pò purtà complicazioni à a persona.
2. Endocardite batterica
L'endocardite batterica hè una situazione in cui e strutture interne di u core sò compromesse da batteri, chì ghjunghjenu à questu organu attraversu u sangue, purtendu à l'apparizione di segni è sintomi cume febbre alta, dolore toracicu, mancanza di respiru è tosse, per esempiu .
Stu tipu d'endocardite hè più cumunu in e persone chì utilizanu droghe per via endovenosa, postu chì i batteri presenti in a pelle ponu entrà direttamente in u sangue quandu a droga hè applicata.
Oltre à i cambiamenti in u conte di sangue, u duttore pò ancu verificà i cambiamenti in altri esami di laboratorio, microbiologichi è cardiaci, cume l'ultrasu di u core è l'ecogramma. Cunnosce altre prove chì valutanu u core.
Cosa da fà: In questi casi, hè impurtante attentu à l'apparizione di segni chì indicanu l'endocardite è andà à l'uspidale appena apparsu, chì i batteri rispunsevuli di a malattia ponu sparghjesi rapidamente è ghjunghje à altri organi al di là di u core, complicendu ancu di più u cundizione clinica di u paziente.
3. Recuperazione da infezioni
Hè cumunu chì in u periodu di recuperu da infezioni ci sia un aumento di u numeru di monociti, chì questu hè indicativu chì u corpu reagisce contr'à l'agente infettivu è aumenta a linea di difesa, permettendu una eliminazione più rapida è più efficace di u microorganismu.
Oltre à u numeru di monociti, hè ancu pussibule osservà un aumentu di u numeru di limfociti è neutrofili.
Cosa da fà: Se a persona hè stata diagnosticata cun una infezzione, l'aumentu di u numeru di monociti di solitu rapprisenta solu a recuperazione di u paziente è u sistema immunitariu. In questi casi, nisuna altra attitudine hè necessaria, è u duttore pò dumandà solu un altru conte di sangue dopu à qualchì settimana per verificà s'ellu ci hè stata una nurmalizazione in a quantità di monociti.
4. Artrite reumatoide
L'artrite reumatoide hè ancu una malattia in cui ci pò esse monocitosi, perchè hè una malattia autoimmune, vale à dì chì e cellule di u sistema immunitariu attaccanu altre cellule di u corpu. Cusì, ci hè sempre a produzzione di cellule immunitarie, cumprese i monociti.
Sta malatia hè carattarizata da a participazione di e articulazione, chì sò dulurose, gonfie è rigide, avendu difficultà à muvialle per almenu 1 ora dopu u svegliu.
Cosa da fà: U trattamentu per l'artrite reumatoide hè principalmente fattu cù a terapia fisica per riabilità l'articulazione affettata, prevene cumplicazioni è allevia u dolore. Inoltre, i reumatologhi ponu raccomandà l'usu di medicinali è cibu adeguatu, chì duverebbe esse fattu sottu a guida di un nutrizziunistu. Capite cumu si face u trattamentu per l'artrite reumatoide.
5. Cambiamenti ematologichi
A monocitosi pò ancu esse prisente in i disordini di u sangue, cum'è anemia, linfomi è leucemia. Cum'è a monocitosi pò esse ligata à situazioni lievi è gravi, hè impurtante chì a valutazione di u risultatu sia fatta da u duttore cun l'analisi di l'altri parametri di u numeru di sangue cumpletu, in più di a lettura di diapositive.
Cosa da fà: A monocitosi ligata à i prublemi di sangue porta di solitu à l'apparizione di sintomi secondu a causa. Dunque, si raccomanda chì u medicu generale o ematologu sia informatu di qualsiasi segnu o sintomu presentatu, chì questu hè tenutu in considerazione quandu si analizza u conte di sangue. Sicondu a valutazione di u duttore, hè pussibule fà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu.