Chì ci hè a differenza trà u coma è a morte cerebrale
Cuntenutu
- 1. Chì hè un coma
- Ciò chì accade quandu a persona hè in coma
- 2. Cosa hè a morte cerebrale
- Pò a persona mortu di u cervellu svegliarsi di novu?
- Cumu a morte cerebrale hè cunfirmata
- Cosa da fà in casu di morte cerebrale
A morte cerebrale è u coma sò duie condizioni assai diverse, ma clinicamente impurtanti, chì di solitu ponu sorgere dopu à un grave traumu in u cervellu, cume dopu à un grave accidente, cadendu da un'altezza, colpu, tumori o sovradosaggio, per esempiu.
Ancu se u coma pò avanzà finu à a morte cerebrale, di solitu sò fasi assai diverse chì affettanu a recuperazione di a persona in un modu diversu. In a morte cerebrale ci hè una perdita definitiva di a funzione cerebrale è, dunque, a recuperazione ùn hè micca pussibule. U coma, invece, hè una situazione in cui u paziente mantene un certu livellu di attività cerebrale, chì pò esse rilevata nantu à un electroencefalogramu, è ci hè speranza per a ripresa.
1. Chì hè un coma
Coma hè un statu di prufonda perdita di cuscenza, in u quale a persona ùn si sveglia, ma u cervellu continua à pruduce segnali elettrichi chì si sparghjenu in tuttu u corpu è chì mantenenu i sistemi più basici è impurtanti per a sopravvivenza, cume a respirazione o a risposta d'ochji à luce, per esempiu.
Spessu, u coma hè riversibile è, dunque, a persona pò svegliarsi di novu, tuttavia, u tempu finu à u passu di u coma hè assai variabile, secondu l'età, a salute generale è a causa. Ci hè ancu situazioni in cui u coma hè induttu da i duttori per aumentà a velocità di a recuperazione di u paziente, cum'è in u casu di lesioni traumatiche cerebrali gravi.
Una persona chì hè in coma hè cunsiderata legalmente viva, indipendentemente da a gravità o a durata di sta situazione.
Ciò chì accade quandu a persona hè in coma
Quandu una persona hè in coma, anu bisognu à esse cunnessi à l'apparatu di respirazione è a so circolazione, l'urina è e feci sò monitorate costantemente. L'alimentazione hè fatta per mezu di sonde perchè a persona ùn mostra micca reazione è dunque hà bisognu di stà in l'uspidale o in casa, chì necessita una cura costante.
2. Cosa hè a morte cerebrale
A morte cerebrale si verifica quandu ùn ci hè più alcun tippu di attività elettrica in u cervellu, ancu se u core continua à batte è u corpu pò esse mantenutu in vita cù un respiratore artificiale è alimentandu direttamente per a vena.
Pò a persona mortu di u cervellu svegliarsi di novu?
I casi di morte cerebrale sò irreversibili è, dunque, à u cuntrariu di u coma, a persona ùn puderà più svegliarsi. Per questa ragione, a persona morta da u cervellu hè legalmente morta è i dispositivi chì tenenu u corpu in vita ponu esse spenti, soprattuttu se sò necessarii per altri casi induve ci hè una possibilità di successu.
Cumu a morte cerebrale hè cunfirmata
A morte cerebrale deve esse cunfirmata da un duttore, dopu avè valutatu vari tipi di risposte corporee involuntarie chì valutanu a presenza di attività cerebrale. Cusì, una persona hè cunsiderata cum'è mortu cerebrale quandu:
- Ùn risponde micca à l'ordini simplici cum'è "apre i vostri ochji", "chjude a manu" o "wiggle a finger";
- I bracci è e gambe ùn reagiscenu micca quand'elli sò sposti;
- I sculari ùn cambianu micca di taglia cù a presenza di luce;
- L'ochji ùn si chjudenu micca quandu l'ochju hè toccu;
- Ùn ci hè micca riflessu gag;
- A persona ùn hè micca capace di respira senza l'aiutu di macchine.
Inoltre, altri testi, cum'è un electroencefalogramu, ponu esse effettuati per assicurà chì ùn ci sia attività elettrica in u cervellu.
Cosa da fà in casu di morte cerebrale
Dopu avè ricevutu a nutizia chì u paziente hè mortu per u cervellu, i duttori interruganu generalmente a famiglia diretta di a vittima s'elli autorizanu a donazione d'organi, sempre chì sianu sani è capaci di salvà altre vite.
Alcuni organi chì ponu esse donati in casu di morte cerebrale sò u core, i reni, u fegatu, i pulmoni è a cornea di l'ochji, per esempiu. Cume ci sò parechji pazienti chì aspettanu in fila per riceve un organu, l'organi di u paziente mortu cerebrale ponu cuntribuisce à u trattamentu è ancu salvà a vita di un'altra persona in menu di 24 ore.