A Mi Disabilità Mi hà Insegnatu Chì U Mondu Raramente Accessibile
Cuntenutu
- Trè anni fà, averia vistu u bastimentu cum'è accessibile. Allora a mo prospettiva hà cambiatu cù u mo corpu.
- In un modu di parlà, guadagnà a mo disabilità m'hà datu questi "occhiali". Ciò chì mi pareva un locu accessibile quandu eru capace di diventà oghje vibrante si distingue cum'è inaccessibile.
- Dopu ci hè u prublema di seduta. Basta à fà un spaziu induve si adatta una sedia à rotelle o un altru dispositivu di mobilità ùn basta micca.
- Ancu se un edifiziu o un ambiente hè altamente accessibile, hè utile solu se questi strumenti sò mantenuti.
- Se site capace di correggere è di leghje questu, vogliu chì fighjate più vicinu à questi spazi. Ancu ciò chì pare esse "accessibile" spessu ùn hè micca. È s'ellu ùn hè micca? Parlate.
Aghju intrutu in u bastimentu, ochji sgranghjati, prontu à passà per i movimenti di a stessa rutina mattutina ch'avia fattu ogni ghjornu dapoi mesi. Quandu aghju alzatu a manu per mezu di a memoria musculare per appughjà u buttone "in alto", qualcosa di novu mi hà attiratu l'attenzione.
Aghju fighjatu u segnu "fora di ordine" appiccicatu à l'ascensore in u mo centru preferitu di rec. Trè anni fà, ùn averia micca pigliatu assai attenzione è simpliciamente sprintò a scala unica accantu, cunsiderendu u bonus cardio.
Ma sta volta, significava chì avessi bisognu di cambià i mo piani per a ghjurnata.
A mo rutina cutidiana di colpisce a piscina (l'unicu locu chì possu spustà liberamente) duie volte à u ghjornu è scrive in u spaziu tranquillu di sopra era sfruttata da a mo incapacità di trasportà un camminatore, un saccu per laptop, è un corpu disattivatu in una scala.
Ciò chì una volta avessi cunsideratu cum'è un inconveniente era oramai una barriera, chì mi mantenia fora di un locu chì avia tantu spessu accedutu prima.
Trè anni fà, averia vistu u bastimentu cum'è accessibile. Allora a mo prospettiva hà cambiatu cù u mo corpu.
Eru à a mo fine di 30 anni quandu una cundizione degenerativa di u ritornu mi hà elevatu da qualchì volta in u dolore à u statu di disabilità.
Mentre eru andatu per a cità per ore à volta, pigliendu u mo corpu capace per scontu, aghju cuminciatu à avè prublemi à marchjà à longa distanza.
Dopu in u periodu di uni pochi di mesi, aghju persu a capacità di marchjà à u parcu, dopu à u cortile, dopu intornu à a mo casa, finu à chì l'attu di stà solu per più di un minutu o più hà purtatu un dolore insupportabile.
Aghju cummattutu prima. Aghju vistu specialisti è aghju avutu tutte e prove. À a fine aghju avutu à accettà chì ùn sarei mai più capace.
Aghju ingullitu a mo fiertà, è a mo paura di a permanenza di a mo situazione, è aghju assicuratu un permessu di parcheghju per disabili è un marchjatore chì mi permette di marchjà per parechji minuti à volta prima di avè bisognu di riposu.
Cù u tempu è assai ricerche d'anime, aghju cuminciatu à abbraccià a mo nova identità disabile.
U restu di u mondu, aghju amparatu prestu, ùn l'aghju micca.
Ci hè un terribbili film di l'anni 80 chjamatu "Vivenu", in quale vetru speziale dà à u caratteru di Roddy Piper Nada a capacità di vede ciò chì l'altri ùn ponu micca.
À u restu di u mondu, tuttu pare statu statu quo, ma cù questi vetru, Nada pò vede a scrittura "vera" nantu à i segni è altre cose chì sò sbagliate in un mondu chì pare normale è accettabile per a maiò parte.
In un modu di parlà, guadagnà a mo disabilità m'hà datu questi "occhiali". Ciò chì mi pareva un locu accessibile quandu eru capace di diventà oghje vibrante si distingue cum'è inaccessibile.
Ùn parlu micca solu di lochi chì ùn anu fattu nisun sforzu per implementà strumenti accessibili in u so ambiente (hè un sughjettu per un'altra discussione), ma lochi chì parenu esse accessibili - {textend} a menu chì ùn abbiate bisognu d'accessu.
Avia vistu un simbulu di handicap è suppone chì un locu sia statu ottimizatu per i disabili. Aghju presuppostu chì qualchì penseru era statu messu in quantu i disabili utilizeranu u spaziu, micca solu installendu una rampa o una porta elettrica è chjamendula accessibile.
Avà, notu rampe chì sò troppu ripide per aduprà in modu efficace una sedia à rotelle. Ogni volta chì adupru u mo camminatore in u mo cinema preferitu è luttu per spinghje contr'à l'inclinazione di a rampa, pensu à quantu deve esse difficiule di tene u cuntrollu di una sedia à rotelle manuale in questa pendenza in ogni direzzione. Forse hè per quessa chì ùn aghju mai vistu à qualchissia aduprà una sedia à rotelle in questa facilità.
Ancu di più, ci sò rampe cù bordi in fondu, scunfittendu tuttu u so scopu. Sò privilegiatu di esse abbastanza mobile per alzà u mo camminatore sopra à u schernu, ma micca ogni persona disabile hà sta capacità.
Altre volte l'accessibilità finisce cù l'accessu à u bastimentu.
"Puderaghju entrà in l'edificiu, ma i bagni sò alti o in giù", dice u scrittore Clouds Haberberg à propositu di u prublema. "O possu entre in l'edifiziu, ma u curridore ùn hè micca abbastanza largu per una sedia à rotelle manuale standard per autopropulsà".
I bagni accessibili ponu esse particularmente ingannevuli. U mo camminatore si adatta in i bagni più designati. Ma in realtà entrà in a stalla hè un'altra storia interamente.
Aghju a capacità di stà per momenti à volta, ciò chì significa chì sò capace di apre a porta cù a mo manu mentre goffamente spinghje u mo camminatore in a stalla cù l'altru. Esciendu, possu sprime u mo corpu in piedi fora di a strada di a porta per sorte cù u mo marchjatore.
Parechje persone mancanu stu livellu di mobilità è / o necessitanu aiutu da un caregiver chì deve ancu entre è esce da a stalla.
"Certe volte ghjettanu solu in una rampa cumpatibile cù l'ADA è a chjamanu un ghjornu, ma ùn si pò mette in là o ùn si move comodamente", dice Aimee Christian, chì a figliola usa una sedia à rotelle.
"Inoltre, a porta di a stalla accessibile hè spessu problematica perchè ùn ci hè micca buttoni", dice ella. "S'ellu si apre versu l'esternu, hè difficiule per ella d'entra, è s'ella si apre versu l'internu, hè guasgi impussibile per ella di sorte."
Aimee rimarca ancu chì spessu u buttone di accensione per a porta di tuttu u bagnu hè solu à l'esternu. U significatu chì quelli chì ne necessitanu ponu entrà indipindente - {textend} ma devenu aspettà l'aiutu per esce, intrappulendu li in modu efficace in i bagni.
Dopu ci hè u prublema di seduta. Basta à fà un spaziu induve si adatta una sedia à rotelle o un altru dispositivu di mobilità ùn basta micca.
"E duie zone di" sedia in sedia à rotelle "eranu daretu à e persone chì eranu in piedi", dice u scrittore Charis Hill di e so sperienze recenti in dui cuncerti.
"Ùn puderia micca vede nunda, ma culi è spalle, è ùn ci era micca un modu sicuru per mè di surtite da a folla se avessi bisognu di aduprà i bagni, perchè ci era ghjente imballata intornu à mè", dice Charis.
Charis hà ancu sperimentatu prublemi di visibilità in una marcia lucale di e donne, in a quale a zona accessibile à a disabilità mancava una visione chjara sia di u palcuscenicu sia di l'interprete ASL, chì era stallatu daretu à i locutori.
L'interpretu hè statu ancu bluccatu durante a maiò parte di u livestream - {textend} un altru casu di dà una illusione di misure d'accessibilità senza applicazione pratica.
À Sacramento Pride, Charis hà avutu a fiducia di i stranieri per pagà è dà a so birra, perchè a tenda di a birra era nantu à una superficie alzata. Anu affruntatu a listessa barriera cù a stazione di primi aiuti.
À un cuncertu in l'avvenimentu di u parcu, un portu-un-potty accessibile era in postu - {textend} ma era situatu nantu à una striscia d'erba è stallatu à un angulu tale chì Charis hà quasi scivulatu versu u muru posteriore cù a so sedia à rotelle.
Qualchì volta truvà in ogni locu per pusà hè un prublema. In u so libru "The Pretty One", Keah Brown scrive una lettera d'amore à e sedie in a so vita. Aghju ligatu à questu assai; Aghju un amore prufondu per quelli in u mo.
Per una persona chì hè ambulatoria ma hà limitazioni di mobilità, a vista di una sedia pò esse cum'è una oasi in u desertu.
Ancu cù u mo camminatore, ùn possu stà o camminà per lunghi periodi, ciò chì pò rende abbastanza doloroso stà in lunghe file o navigà in posti senza macchie per piantà è pusà.
Una volta questu hè accadutu mentre eru in l'uffiziu per uttene u mo permessu di parcheggio per disabili!
Ancu se un edifiziu o un ambiente hè altamente accessibile, hè utile solu se questi strumenti sò mantenuti.
Innumerevoli volte aghju pressu un buttone di porta di alimentazione è ùn avia nunda chì accada. E porte elettriche senza putenza sò inaccessibili cum'è e porte manuali - {textend} è certe volte più pesanti!
U stessu hè veru per l'ascensori. Hè dighjà un inconveniente per e persone disabili à circà un ascensore chì hè spessu situatu ben al di là di induve stanu pruvendu d'andà.
Truvà chì l'ascensore sia fora di l'ordine ùn hè micca solu scomudu; rende inaccessibile tuttu u sopra à u pianterrenu.
Era irritante per mè di truvà un novu postu per travaglià in u centru rec. Ma s'ellu fussi statu l'uffiziu di u mo duttore o u locu d'impiegu, averia avutu un grande impattu.
Ùn aspettu micca chì e cose cum'è e porte elettriche è l'ascensori sianu riparati à l'istante. Ma questu deve esse cunsideratu quandu u bastimentu hè fattu. Sì avete solu un ascensore, cumu i disabili accede à l'altri piani quandu hè rottu? Cume a cumpagnia a risolverà rapidamente? Un ghjornu? Una settimana?
Quessi sò solu alcuni esempi di cose chì aghju pensatu chì eranu accessibili prima di diventà disattivatu è dipende da elli.
Puderia passà altre millaie di parolle discutendu di più: parcheghji per disabili chì ùn lascianu micca spaziu per l'aiuti à a mobilità, rampe senza corrimani, spazi chì si adattanu à una sedia à rotelle ma ùn lascianu abbastanza spaziu per ch'ellu si vulti. A lista continua.
È mi sò focalizatu solu nantu à e disabilità di mobilità quì. Ùn aghju mancu toccu i modi in i lochi "accessibili" sò inaccessibili à e persone cù diversi tipi di disabilità.
Se site capace di correggere è di leghje questu, vogliu chì fighjate più vicinu à questi spazi. Ancu ciò chì pare esse "accessibile" spessu ùn hè micca. È s'ellu ùn hè micca? Parlate.
Se site un imprenditore o avete un spaziu chì accoglie u publicu, vi incuraghju à andà al di là di solu risponde à i requisiti minimi di accessibilità. Pensate à impiegà un cunsultante di disabilità per valutà u vostru spaziu per l'accessibilità in a vita vera.
Parlate à e persone chì sò in realtà disabili, micca solu cuncepitori di custruzzioni, nantu à sì sti strumenti sò o micca utilizzabili. Mette in opera misure chì ponu esse aduprate.
Una volta chì u vostru spaziu hè veramente accessibile, mantenelu cusì cun una manutenzione curretta.
E persone disabili meritanu u listessu accessu à i lochi chì e persone capaci sò. Vulemu unisce vi. È fidate di noi, ci vulete ancu noi. Portemu assai à u tavulinu.
Cù ancu apparenti picculi aggiustamenti cum'è pause di curb è sedie sporadicamente poste, pudete fà una grande differenza per e persone disabili.
Ricordate chì in ogni locu accessibile à e persone disabili hè accessibile, è spessu ancu megliu per e persone capaci.
U stessu, però, ùn hè micca veru à l'inversu. U corsu di l'azzioni hè chjaru.
Heather M. Jones hè scrittore in Toronto. Scrive nantu à i genitori, a disabilità, l'immagine di u corpu, a salute mentale è a ghjustizia suciale. Più di u so travagliu pò esse truvatu nantu à ella situ web.