Aghju cessatu di allattà u senu per ritruvà nantu à i mo Meds di Salute Mentale
Cuntenutu
I mo figlioli meritanu una mamma chì sia impegnata è di corpu è mente sani. È mi meritu di lascià daretu a vergogna chì aviu risentitu.
U mo figliolu hè ghjuntu in stu mondu urlendu u 15 di ferraghju di u 2019. I so pulmoni eranu forti, u so corpu era à tempu chjucu è forte, è malgradu 2 settimane prima era una taglia è un pesu "sani".
Avemu legatu subitu.
Hè chjappu senza emissione. Era nantu à u mo pettu prima chì i mo punti fussinu chjusi.
Questu, aghju presuppostu, era un bon segnu. Avia luttatu cù a mo figliola. Ùn sapia micca induve mette la o cumu tene la, è l’incertezza mi facia inchietà. I so chianci tagliati cum'è un milione di pugnali, è aghju avutu un fiascu - una "cattiva mamma".
Ma l'ore ch'e aghju passatu in l'uspidale cù u mo figliolu eranu (osu dì) piacevuli. Mi sentu tranquillu è cumpostu. I cosi ùn eranu micca solu boni, eranu fantastichi.
Avemu da esse bè, Aghju pensatu. Aviu da esse bè.
Tuttavia, à misura chì passavanu e settimane - è a privazione di sonnu si messe - e cose cambianu. U mo umore hà cambiatu. È prima di sapè lu, eru paralizatu da l'angoscia, a tristezza è a paura. Parlava cù u mo psichiatra per aumentà i mo medicinali.
Ùn ci era micca una riparazione faciule
A bona nutizia era chì i mo antidepressivi pudianu esse adattati. Eranu cunsiderati "cumpatibili" cù l'allattamentu. Tuttavia, i mo medicamenti per l'ansietà eranu un non-go cum'è i mo stabilizatori d'umore, chì - u mo duttore hà avvertitu - puderia esse problematicu perchè piglià antidepressivi solu pò induce mania, psicosi, è altri prublemi in e persone cun disordine bipolare. Ma dopu avè pesatu i benefici è i risichi, aghju decisu chì qualchì medicamentu era megliu ch'è micca medicamentu.
I cosi eranu boni per un pezzu. U mo umore si hè miglioratu, è cù l'aiutu di u mo psichiatra, stava sviluppendu un solidu pianu d'autocura. E stava sempre allattendu, chì aghju cunsideratu una vera vittoria.
Ma aghju cuminciatu à perde u cuntrollu pocu dopu chì u mo figliolu fessi 6 mesi. Beia di più è dormia menu. E mo corse sò passate da 3 à 6 chilometri per a notte, senza pratica, preparazione o addestramentu.
Spendia impulsivamente è frivolamente. In u periodu di 2 settimane, aghju acquistatu numerosi abiti è una quantità assurda di cartoni, casse è contenitori per "organizà" a mo casa - per pruvà à piglià u cuntrollu di u mo spaziu è di a mo vita.
Aghju compru una lavatrice è una asciugatrice. Avemu installatu novi tonalità è persiane. Aghju avutu dui biglietti per un spettaculu di Broadway. Aghju riservatu una breve vacanza in famiglia.
Aghju pigliatu ancu più travagliu di ciò ch'e aghju pussutu gestisce. Sò un scrittore freelance, è sò andatu da presentà 4 o 5 storie à a settimana à più di 10. Ma perchè i mo penseri eranu corse è irregulari, u più bisognu di modifiche.
Aviu avutu piani è idee ma aghju luttatu cù u seguitu.
Sapiu chì duverebbe chjamà u mo duttore. Sapiu chì stu ritmu freneticu era quellu chì ùn pudia micca mantene, è chì à a fine mi schiantherò. A mo energia aumentata, fiducia è carisma seranu ingulliti da a depressione, a bughjura, è u rimorsu postipomanicu, ma avia paura perchè sapia ancu ciò chì significaria sta chjamata: duveria smette di allattà.
Era più cà solu allattà
U mo figliolu di 7 mesi averia da esse svezzatu subitu, perdendu a nutrizione è u cunfortu ch'ellu hà trovu in mè. A so mamma.
Ma a verità hè chì mi stava perdendu per a mo malattia mentale. A mo mente era cusì distratta è spiazzata chì ellu (è a mo figliola) ùn avianu micca una mamma attenta o bona. Ùn avianu micca uttene u genitore chì meritanu.
In più, eru alimentatu cù a formula. U mo maritu, u mo fratellu, è a mo mamma eranu alimentati cù formula, è simu andati tutti bè. A Formula furnisce i zitelli cù i nutrienti chì necessitanu per cresce è prosperà.
Hà fattu chì a mo decisione sia più faciule? Innò.
Sentiu sempre una quantità immensa di culpabilità è di vergogna perchè "u pettu hè u megliu", nò? Vogliu dì, hè ciò chì m'anu dettu. Hè ciò chì m’anu purtatu à crede. Ma i benefici nutrizionali di u latte maternu sò di poca primura se a mamma ùn hè micca sana. Se ùn sò micca sanu.
U mo duttore continua à ricurdammi chì aghju bisognu di mette a mo maschera d'ossigenu prima. E questa analogia hè quella chì hà meritu, è quella chì i ricercatori stanu appena cumincendu à capisce.
Un recenti cummentariu in a rivista Nursing for Women's Health propugna per più ricerche in u stress maternu, ligatu micca solu à l'allattamentu, ma à l'intensa pressione sottumessa à e mamme per allattà i so criaturi.
"Avemu bisognu di più ricerche nantu à ciò chì accade à una persona chì vole allattà è chì ùn pò micca. Chì sentenu? Hè un fattore di risicu per a depressione postpartum? " hà dumandatu Ana Diez-Sampedro, l'autore di l'articulu è prufessore assuciatu clinicu à l'Università Internaziunale di Florida Nicole Wertheim College of Nursing & Health Sciences.
"Pensemu chì per e mamme, l'allattamentu hè a megliu opzione", hà continuatu Diez-Sampedro. "Ma ùn hè micca u casu per alcune mamme". Ùn era micca u casu per mè.
Cusì, per u nome di mè è di i mo figlioli, stu svezzendu u mo zitellu. Aghju compru buttiglie, polveri preamestate, è formule pronti à beie. Ripigliu nantu à e mo medicazione per a salute mentale perchè mi meritu d'esse sicura, stabile è sana. I mo figlioli meritanu una mamma chì sia impegnata è di corpu è mente sani, è per esse quella persona, aghju bisognu d'aiutu.
Ho bisognu di i mo medicinali.
Kimberly Zapata hè mamma, scrittore è difensore di a salute mentale. U so travagliu hè apparsu in parechji siti, cumpresu u Washington Post, HuffPost, Oprah, Vice, Parents, Health, è Scary Mommy - per citarne uni pochi - è quandu u so nasu ùn hè micca sipoltu in u travagliu (o un bonu libru), Kimberly passa u so tempu liberu à corre Più Grande Di: Malattia, un'organizazione senza scopo di lucro chì hà per scopu di empowermentà i zitelli è i ghjovani adulti chì luttanu cù e condizioni di salute mentale. Seguitate Kimberly nantu Facebook o Twitter.