Sindrome di Distress Respiratoriu Neonatale
Cuntenutu
- Chì causa a sindrome di distress respiratoriu neonatale?
- Quale hè à risicu per u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
- Chì sò i sintomi di u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
- Cumu hè diagnosticatu u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
- Chì sò i trattamenti per u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
- Cumu possu prevene u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
- Quali sò e complicazioni associate à u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
- Chì hè a prospettiva à longu andà?
Cosa hè u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
Una gravidanza à longu andà dura 40 settimane. Questu dà à u fetu u tempu di cresce. À 40 settimane, l'organi sò generalmente cumpletamente sviluppati. Se un criaturu hè natu troppu prestu, i pulmoni ponu micca esse sviluppati cumpletamente, è ùn puderanu micca funzionà currettamente. Pulmoni sani sò cruciale per a salute generale.
U sindrome di distress respiratoriu neonatale, o RDS neonatale, pò accade se i pulmoni ùn sò micca sviluppati cumpletamente. Hè tipicu in i zitelli prematuri. I zitelli cun RDS neonatali anu difficultà à respirà nurmalmente.
RDS neonatale hè cunnisciutu ancu cum'è malattia di a membrana hyaline è sindrome di distress respiratoriu infantile.
Chì causa a sindrome di distress respiratoriu neonatale?
U Surfactant hè una sustanza chì permette à i pulmoni di espansione è di cuntrassi. Mantene ancu aperti i picculi sacchi d'aria in i pulmoni, cunnisciuti cum'è alveoli. I zitelli prematuri mancanu di tensioattivu. Questa pò causà prublemi pulmonari è prublemi per respirà.
RDS pò ancu accade per via di un prublema di sviluppu ligatu à a genetica.
Quale hè à risicu per u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
I pulmoni è a funzione pulmonare si sviluppanu in uteru. U primu un zitellu hè natu, u più altu hè u risicu di RDS. I zitelli nati prima di 28 settimane di gestazione sò in particulare à risicu. Altri fattori di risicu includenu:
- un fratellu cun RDS
- gravidanza multipla (gemelli, tripletti)
- alterazione di u flussu di sangue à u zitellu durante a consegna
- cunsegna per cesariana
- diabete maternu
Chì sò i sintomi di u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
Un criaturu tipicamente mostrerà segni di RDS pocu dopu a nascita. Tuttavia, qualchì volta i sintomi si sviluppanu in e prime 24 ore dopu a nascita. I sintomi da guardà includenu:
- tintu turchinu à a pelle
- flare di narici
- respirazione rapida o pocu prufonda
- pruduzzione ridutta di urina
- grugnulendu mentre respirava
Cumu hè diagnosticatu u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
Se un duttore suspetta RDS, urdineranu testi di laburatoriu per scartà infezioni chì pudianu causà prublemi di respirazione. Ordinaranu ancu una radiografia di torace per esaminà i pulmoni. Un analisi di i gasi di sangue verificerà i livelli di ossigenu in u sangue.
Chì sò i trattamenti per u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
Quandu un criaturu nasce cù RDS è i sintomi sò immediatamente evidenti, u criaturu hè generalmente ammessu in una unità di cure intensive neonatali (NICU).
I trè trattamenti principali per RDS sò:
- terapia di sustituzione di tensioattivi
- un ventilatore o una macchina nasale cuntinua di pressione positiva di e vie aeree (NCPAP)
- ossigenu terapia
A terapia di rimpiazzamentu di surfattanti dà à un criaturu u surfattante chì li manca. A terapia furnisce u trattamentu attraversu un tubu di respirazione. Questu assicura chì entra in i pulmoni. Dopu avè ricevutu u tensioattivu, u duttore cunnette u zitellu à un ventilatore. Questu furnisce un supportu di respirazione extra. Puderanu bisognu di sta prucedura parechje volte, secondu a gravità di a cundizione.
U zitellu pò ancu riceve un trattamentu di ventilatori solu per supportu di respirazione. Un ventilatore implica mette un tubu in a trachea. U ventilatore poi respira per u zitellu. Una opzione di supportu di respirazione menu invasiva hè una macchina à pressione positiva nasale cuntinua (NCPAP). Questu administra l'ossigenu per e narici da una piccula maschera.
A terapia di l'ossigenu furnisce l'ossigenu à l'organi di u zitellu per via di i pulmoni. Senza ossigenu adeguatu, l'organi ùn funzionanu micca bè. Un ventilatore o NCPAP pò amministrà ossigenu. In i casi più miti, l'ossigenu pò esse datu senza un ventilatore o una macchina CPAP nasale.
Cumu possu prevene u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
A prevenzione di a consegna prematura abbassa u risicu di RDS neonatale. Per riduce u risicu di parto prematuru, uttene una cura prenatale consistente durante a gravidanza è evitate di fumà, droghe illecite è alcolu.
Se una consegna prematura hè probabile, a mamma pò riceve corticosteroidi. Queste droghe prumove un sviluppu pulmonariu più veloce è a produzzione di tensioattivi, chì hè assai impurtante per a funzione pulmonale fetale.
Quali sò e complicazioni associate à u sindrome di distress respiratoriu neonatale?
A RDS neonatale pò peghju in i primi ghjorni di a vita di un criaturu. RDS pò esse fatale. Ci ponu ancu esse complicazioni à longu andà per via di riceve troppu ossigenu o perchè l'organi mancavanu di ossigenu. E cumplicazioni ponu include:
- accumulazione d'aria in u sac intornu à u core, o intornu à i pulmoni
- disabili intellettuali
- cecità
- coaguli di sangue
- sanguinamentu in u cervellu o in i pulmoni
- displasia bronchopulmonary (un disordine di respirazione)
- pulmone sfundatu (pneumotorace)
- infezzione di sangue
- fallimentu renale (in RDS severu)
Parlate cù u vostru duttore nantu à u risicu di cumplicazioni. Dependenu di a gravità di u RDS di u vostru zitellu. Ogni criaturu hè diversu. Queste sò simpliciamente cumplicazioni pussibuli; puderebbenu micca accade à tutti. U vostru duttore pò ancu cunnessu cun un gruppu di supportu o cunsiglieru. Questu pò aiutà cù u stress emozionale di trattà cun un neonatu prematuru.
Chì hè a prospettiva à longu andà?
A RDS neonatale pò esse un momentu sfida per i genitori. Parlate cù u vostru pediatricu o duttore neonatale per cunsiglii nantu à e risorse per aiutà à gestisce i prossimi anni di a vita di u to figliolu. Ulteriori prove, cumprese esami oculari è uditivi è fisioterapia o logopedica, ponu esse necessarie in futuro. Cercate supportu è incuragimentu da i gruppi di supportu per aiutà à trattà u stress emotivu.