Vague Nerve: chì hè, anatomia è funzioni principali
Cuntenutu
U nervu vagu, cunnisciutu ancu cum'è nervu pneumogastricu, hè un nervu chì va da u cervellu à l'addome, è longu u so percorsu, dà origine à parechji rami chì innervanu vari organi cervicali, toracici è addominali, cù funzioni sensoriali è motorie, essendu impurtante per u mantenimentu di e funzioni vitali, cum'è a frequenza cardiaca è a regulazione arteriale, per esempiu.
A coppia di nervi vagi, situati à ogni latu di u corpu, sò a 10a coppia di un totale di 12 coppie craniche chì cunnettanu u cervellu à u corpu. Siccomu i nervi craniali sò chjamati numeri romani, u nervu vagu hè ancu chjamatu u coppiu X, è hè cunsideratu u nervu cranicu più longu.
Certi stimuli à u nervu vagu, causati da ansietà, paura, dolore, cambiamenti di temperatura o simpliciamente stendu per un bellu pezzu, ponu causà a cosiddetta sincope vasovagale, in cui a persona pò sperimentà intensa vertigine o svenimentu, cum'è questu nervu pò causà una calata di a frequenza cardiaca è di a pressione sanguigna. Capite ciò chì hè a sincope vasovagale è cumu trattallu.
Anatomia di u nervu vagu
Coppia craniale
Origine di u nervu vagu
U nervu vagu hè u più grande nervu craniale è nasce in u fondu di u bulbu spinale, una struttura cerebrale chì cunnessa u cervellu cù a medula spinale, è lascia u craniu attraversu un'apertura chjamata foramen jugulare, discendendu per u collu è u pettu finu à u finisce in u stomacu.
Durante u corsu di u nervu vagu, innerva a faringe, a laringe, u core è altri organi, è hè per ellu chì u cervellu percepisce cume sò questi organi è regule parechje di e so funzioni.
Funzioni principali
Alcune di e funzioni principali di u nervu vagu includenu:
- Riflessi di tosse, di ingolle è di vomitu;
- Cuntrazione di e corde vocali per a produzzione di a voce;
- Cuntrollu di a cuntrazione di u core;
- Diminuta a frequenza cardiaca;
- Muvimenti respiratorii è constriction bronchial;
- Coordinazione di i muvimenti esofagi è intestinali, è una secrezione gastrica aumentata;
- Pruduzione di sudore.
Inoltre, u nervu vagu cumune alcune di e so funzioni cù u nervu glossopharyngeal (coppia IX), in particulare in a regione di u collu, essendu responsabile di a sensazione gustativa, induve u nervu vagu hè più ligatu à l'acidu è glossopharyngeal cun un gustu amaru.
Alterazioni di u nervu vagu
Una paralisi di u nervu vagu pò causà difficoltà à inghiottire, ronca, difficoltà à parlà, contrazioni in i musculi di a faringe è di a laringe, è cambiamenti di pressione sanguigna è di battiti cardiaci. Questa paralisi pò accade per via di traumatismi, ferite in chirurgie, compressioni da tumori o certe sindromi neurologichi.
Inoltre, ci sò situazioni chì causanu stimulazione eccessiva di u nervu vagu, generendu una situazione chjamata sincope vagale o svenimentu. Di solitu si trova in i ghjovani individui è hè dovutu à una riduzione di a frequenza cardiaca è di a pressione sanguigna, per via di una mancanza di ossigenu in u cervellu, causendu svenimentu. Vede ciò chì farà sè passate.
A sincope vagale pò esse causata da:
- Esposizione à u calore;
- Emozioni forti, cum'è l'ira;
- Per persistà fermu per un bellu pezzu;
- Cambiamenti di temperatura;
- Deglutisce alimenti assai grandi;
- Esse in alta altitudine;
- Sentite fame, dolore, o altre sperienze spiacevuli.
L'estimulazione di u nervu vagu pò ancu esse fatta per mezu di un massaggio à u latu di u collu. A volte a manuvra vagale hè realizata da medici in una emergenza per regulà l'aritmia cardiaca.