Cosa hè a neurite ottica è cumu identificà
Cuntenutu
A neurite ottica, cunnisciuta ancu cum'è neuritis retrobulbar, hè una infiammazione di u nervu otticu chì impedisce a trasmissione di informazioni da l'ochju à u cervellu. Hè perchè u nervu perde a guaina di mielina, un stratu chì allinea i nervi è hè responsabile di a trasmissione di l'impulsi nervosi.
Sta malatia hè più cumuna in adulti trà 20 è 45 anni, è provoca una perdita parziale, o qualchì volta tutale, di vista. Di solitu affetta un ochju, ancu se pò ancu influenzà entrambi l'ochji, è pò ancu causà dolore à l'ochji è cambiamenti in l'identificazione o percezione di u culore.
A neurite ottica apparisce soprattuttu cum'è una manifestazione di sclerosi multipla, ma pò ancu esse causata da una infezzione cerebrale, un tumore o da intossicazione da metalli pesanti, cume u piombu, per esempiu. A ripresa accade di solitu spontaneamente dopu qualchì settimana, tuttavia, u vostru duttore pò ancu aduprà corticosteroidi per aiutà à accelerà a recuperazione in certi casi.
Principali sintomi
I sintomi di a neurite ottica sò:
- A perdita di vista, chì pò esse parziale, ma in i casi più gravi pò esse totale, è unu o i dui ochji;
- Dolore à l'ochji, chì s'aggrava quandu si move l'ochju;
- Perdita di a capacità di distingue i culori.
A perdita di a visione hè di solitu tempuraria, tuttavia, e sequenze ponu rimanere sempre, cume difficultà per identificà i culori o avè una visione incerta. Verificate altri segni è sintomi di prublemi di vista chì sò segni d'avvertimentu.
Cumu identificà
A diagnosi di neurite ottica hè fatta da l'oftalmologu, chì pò fà testi chì valutanu a visione è a situazione di l'ochji cum'è campimetria visuale, potenziale evocatu visuale, riflessi pupulari o valutazione di u fundu, per esempiu.
Inoltre, una scansione MRI cerebrale pò esse urdinata, chì aiuta à identificà cambiamenti cerebrali cum'è quelli causati da sclerosi multipla o un tumore cerebrale.
Chì sò e cause
A neurite ottica di solitu nasce per via di:
- Sclerosi multipla, chì hè una malattia chì provoca infiammazione è perdita di a guaina di mielina di i neuroni cerebrali. Verificate ciò chì hè è cumu identificà a sclerosi multipla;
- Infezioni cerebrali, cum'è a meningite o l'encefalite virale, causata da virus cum'è a varicella o l'herpes, o l'implicazione di a tuberculosi, per esempiu;
- Tumore cerebrale, chì pò cumpressà u nervu otticu;
- Malatie autoimmune;
- A malatia di Graves, chì causa indebulimentu di l'ochji chjamati orbitopatia di Graves. Capite cumu nasce è cumu trattà sta malattia;
- Avvelenamentu da droga, cum'è alcuni antibiotici, o da metalli pesanti, cum'è u piombu, l'arsenicu o u metanolu, per esempiu.
Tuttavia, in parechji casi, a causa di a neurite ottica ùn hè micca rilevata, essendu chjamata neurite ottica idiopatica.
Trattamentu per a neurite ottica
In parechji casi, a neurite ottica hà una remissione spontanea, è i segni è i sintomi si miglioranu senza a necessità di un trattamentu specificu.
Tuttavia, hè sempre impurtante seguità cù l'oftalmologu è u neurologu, chì ponu valutà a necessità di aduprà medicamenti, cume i corticosteroidi per riduce l'infiammazione di i nervi, o sottumessu à una chirurgia per decompressà u nervu otticu, chì pò esse necessariu in casi di tumore, per esempiu.
Ancu se, in certi casi, a recuperazione hè cumpleta, hè pussibule chì alcune sequenze restinu, cume difficultà per differenziare i culori, cambiamenti in u campu visuale, sensibilità à a luce o difficultà per valutà e distanze, per esempiu.