Narcosi Azotu: Ciò chì i Diversi devenu sapè
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di a narcosi azotu?
- Chì causa a narcosi di azotu?
- Ci sò alcune persone più propensi à a narcosi azotu?
- Cumu hè diagnosticata a narcosi azotu?
- Cumu hè trattata a narcosi azotu?
- Provoca cumplicazioni?
- Chì ci hè a prospettiva?
Cosa hè a narcosi azotu?
A narcosi azotata hè una cundizione chì tocca i subacquei in acque profonde. Và cù parechji altri nomi, cumpresu:
- narks
- rapimentu di u prufondu
- l'effettu martini
- narcosi di gas inerte
I tuffatori in acque profonde usanu serbatoi d'ossigenu per aiutalli à respirà sott'acqua. Sti serbatoi cuntenenu di solitu un mischju di ossigenu, azotu, è altri gas.Una volta chì i subacquei nuotanu più in profondità cà circa 100 piedi, a pressione aumentata pò alterà questi gas. Quandu sò inalati, i gasi alterati ponu pruduce sintomi insoliti chì spessu facenu chì una persona sembra ubriaca.
Mentre a narcosi da azotu hè una situazione temporanea, pò avè gravi conseguenze per a salute. Leghjite puru per amparà di più nantu à i sintomi di a narcosi azotata è ciò chì si deve fà sì voi o qualcun altru li sperimentate.
Chì sò i sintomi di a narcosi azotu?
A maiò parte di i subacquei descrivenu a narcosi azotata cum'è un sintimu d'esse scumudamente briachi o stupiti. E persone cun narcosi azotata spessu parenu cusì à l'altri ancu.
I sintomi cumuni di a narcosi azotu includenu:
- poviru ghjudiziu
- perdita di memoria à cortu andà
- prublemi di cuncentrazione
- un sensu di euforia
- disurientazione
- ridutta funzione nervosa è musculare
- hyperfocusing nantu à una zona specifica
- allucinazioni
Casi più severi ponu ancu fà chì qualcunu entre in coma o ancu morga.
I sintomi di a narcosi d'azotu tendenu à cumincià una volta chì un subacqueu ghjunghje à una prufundità di circa 100 piedi. Ùn piglianu micca peghju, à menu chì quellu tuffatore nuoti più in fondu. I sintomi cumincianu à diventà più seri à una prufundità di circa 300 piedi.
Una volta chì un tuffatore torna à a superficia di l'acqua, i sintomi di solitu si ne vanu in pochi minuti. Tuttavia, alcuni di i sintomi, cum'è a disorientazione è u giudiziu scarsu, causanu i subacquei à nuà più in profondità. Questu pò purtà à sintomi più gravi.
Chì causa a narcosi di azotu?
L'esperti ùn sò micca sicuri di a causa esatta di a narcosi azotata.
Quandu inalate aria cumpressa da un serbatu di ossigenu mentre si trova assai pressione da l'acqua, aumenta a pressione di ossigenu è azotu in u sangue. Questa pressione aumentata affetta u vostru sistema nervosu centrale. Ma nimu hè sicuru di i miccanismi specifichi chì facenu chì sta situazione accada.
Ci sò alcune persone più propensi à a narcosi azotu?
A narcosi azotata pò influenzà ogni subacqueu di u fondu, è a maiò parte sperimentanu alcuni di i so sintomi à un certu puntu.
Tuttavia, avete un risicu più elevatu di sviluppà narcosi azotata sì:
- beie alcolu prima di tuffassi
- avè ansietà
- sò fatigati
- sviluppà ipotermia prima o durante a vostra immersione
Se state pianificendu una immersione in acque profonde, assicuratevi di stà bè riposatu, rilassatu è vestitu currettamente prima di pruvà alcuna immersione. Evita ancu di beie alcolu in anticipu.
Cumu hè diagnosticata a narcosi azotu?
A narcosi azotata accade di solitu à mezu à una immersione in acque profonde, dunque hè raramente diagnosticata da un duttore. Invece, voi o u vostru cumpagnu di immersione noterete probabilmente i sintomi prima. Assicuratevi chì quelli intornu à voi durante a vostra immersione sappianu di a cundizione è cumu ricunnosce i so sintomi, sia in elli stessi sia in l'altri.
Una volta ghjuntu in una barca o in terra, cercate un trattamentu d'urgenza se i vostri sintomi ùn si ne vanu dopu qualchì minutu.
Cumu hè trattata a narcosi azotu?
U trattamentu principale per a narcosi azotata hè simplicemente d'andassi à a superficia di l'acqua. Sì i vostri sintomi sò lievi, pudete stà in acque più prufonde cù u vostru cumpagnu di immersione o a squadra mentre aspettate chì si cancellinu. Una volta chì i vostri sintomi sò stati eliminati, pudete ripiglià a vostra immersione à quella prufundità più bassa. Assicuratevi solu chì ùn tornate micca à a prufundità induve avete cuminciatu à avè sintomi.
Sì i vostri sintomi ùn risolvenu micca una volta chì ghjunghjite à l'acqua più prufonda, duverete finisce a vostra immersione è andà versu a superficia.
Per immersioni futuri, pudete avè bisognu di un mischju diversu di gasi in u vostru tank d'ossigenu. Per esempiu, diluisce l'ossigenu cù l'idrogenu o eliu invece di azotu pò aiutà. Ma questu pò ancu aumentà u risicu di sviluppà altre cundizioni cunnesse à l'immersione, cume a malattia di decompressione.
Travagliate cù u vostru duttore è un istruttore di immersione sperimentatu per truvà alcune altre opzioni da pruvà per a vostra prossima immersione.
Provoca cumplicazioni?
A narcosi azotata hè abbastanza cumuna è timpuraria, ma què ùn significa micca chì ùn possi avè effetti durevuli. Alcuni subacquei chì sviluppanu a narcosi di azotu diventanu troppu disorientati per natà in acqua più bassa. In altri casi, un subacqueu pò sculiscà in coma mentre hè sempre sott'acqua.
Pruvà à ritruvassi à a superficia pò ancu purtà à cumplicazioni. Se vi alzate troppu prestu, puderete sviluppà una malattia di decompressione, spessu chjamata curva. Questu risultatu da una rapida diminuzione di a pressione. A malatia di decompressione pò causà sintomi gravi, cumpresi coaguli di sangue è ferite tissuti.
Cercate un trattamentu d'urgenza se sperimentate i sintomi seguenti dopu à vultà à a superficia di l'acqua:
- fatigue
- perdita di l'appetitu
- mal di testa
- malessere generale
- tendinu, articulazione, o dolore musculare
- gonfiore
- vertigini
- dulore in u pettu
- difficultà per respirà
- doppia visione
- difficultà di parlà
- debule musculare, principalmente da una parte di u vostru corpu
- sintomi simuli à l'influenza
Pudete ancu riduce u risicu di sviluppà malatie di decompressione cù:
- avvicinendu pianu pianu à a superficia
- immersione nantu à una bona notte di sonnu
- beie assai acqua prima
- evitendu i viaghji in aria pocu dopu à l'immersione
- alluntanendu e vostre immersioni, ideale per almenu un ghjornu
- ùn passà micca troppu tempu in prufundità alta pressione
- purtendu una muta adatta in acqua fredda
Duvete ancu esse attenti à riduce u risicu di malattia di decompressione se:
- avè una cundizione cardiaca
- sò in sovrappesu
- sò più vechji
Assicuratevi chì voi è tutti quelli chì site cun immersione sà ricunnosce i segni di malattia di decompressione è cumu si pò riduce u so risicu di sviluppalla.
Chì ci hè a prospettiva?
In a maiò parte di i casi, a narcosi azotata si schiarisce una volta chì ghjunghjite à l'acqua più prufonda. Ma i sintomi cum'è cunfusione è scarsu ghjudiziu ponu rende questu difficiule da fà. Cù un pocu di pianificazione è sensibilizazione, pudete cuntinuà à immersione in modu sicuru è riduce u risicu di narcosi azotu è e so cumplicazioni putenziali.