Sanguinari nasali in i zitelli: Cause, Trattamentu è Prevenzione
![Sanguinari nasali in i zitelli: Cause, Trattamentu è Prevenzione - Salute Sanguinari nasali in i zitelli: Cause, Trattamentu è Prevenzione - Salute](https://a.svetzdravlja.org/health/nosebleeds-in-children-causes-treatment-and-prevention-1.webp)
Cuntenutu
- Panoramica
- Sanguinari posteriori vs.
- Chì causa i sanguinamenti nasali in i zitelli?
- Cumu trattà i sangu di u nasu di u to figliolu
- Ci hè un prublema di sanguinamentu ricurrenti?
- Cumu trattà frequenti sanguinamenti nasali
- Quandu devu chjamà u mo duttore?
- Passi prossimi
Panoramica
Quandu u vostru zitellu hà di colpu di sangue versendu da u so nasu, pò esse stupente. A parte l'urgenza di cuntene u sangue, vi puderete dumandà cumu in u mondu hà iniziatu u sangu.
Fortunatamente, mentre i sanguinamenti nasali in i zitelli ponu sembrà drammaticu, ùn sò di solitu seri. Eccu e cause più cumuni di sanguinamentu nasale in i zitelli, i modi migliori per trattà li, è ciò chì pudete fà per aiutà à prevene ch'elli accadinu di novu.
Sanguinari posteriori vs.
Un sanguinamentu nasale pò esse anteriore o posteriore. Un sanguinamentu nasale anteriore hè u più cumunu, cù u sangue chì vene da a parte anteriore di u nasu. Hè causatu da a rottura di picculi vini sanguini in u nasu, cunnisciuti cum'è capillari.
Un sanguinamentu nasale posteriore vene da più in u nasu. Stu tipu di sangu pò esse insolitu in i zitelli, salvu chì sia relatatu à una ferita in u visu o u nasu.
Chì causa i sanguinamenti nasali in i zitelli?
Ci sò uni pochi di culpevuli cumuni daretu à u nasu insanguinatu di un zitellu.
- Aria secca: Ch'ella sia aria interna riscaldata o un clima seccu, a causa più cumuna di sanguinamentu nasale in i zitelli hè l'aria secca chì irrita è disidrata e membrane nasali.
- Gratta o cugliera: Questa hè a seconda causa più cumuna di sangu. Irrità u nasu grattendu o cugliendu pò espone i vini sanguini chì sò propensi à sanguinà.
- Traumu: Quandu un zitellu piglia una ferita à u nasu, pò inizià un sangu. A maiò parte ùn sò micca un prublema, ma duvete circà l'assistenza medica se ùn pudete micca impedisce u sanguinamentu dopu à 10 minuti o sì site preoccupatu per a ferita in tuttu.
- Fretu, allergii o infezioni sinusali: Ogni malatia chì include sintomi di congestione nasale è irritazione pò causà sanguinamenti nasali.
- Infezzione batterica: L'infezioni batteriche ponu causà zone dolorose, rosse è incrostate nantu à a pelle ghjustu in u nasu è in a parte anteriore di e narici. Queste infezioni ponu purtà à sangu.
In rari casi, i frequenti sanguinamenti nasali sò causati da prublemi relativi à a coagulazione di u sangue o à i vini sanguini anormali. Se u vostru zitellu cunnosce sanguinamenti nasali chì ùn sò micca in leia cù e cause elencate sopra, alzate e vostre preoccupazioni cù u vostru duttore.
Cumu trattà i sangu di u nasu di u to figliolu
Pudete aiutà à rallentà u sangue di u nasu di u to figliolu pusendu li in una sedia. Segui questi passi per fermà un sanguinamentu nasale:
- Mantene i diritti è inclinate delicatamente a testa in avanti leggermente. Piegà u capu in daretu puderia fà corre u sangue in a so gola. Hà un gustu male, è pò fà chì u to figliolu tussi, gag, o ancu vomitu.
- Pizzica a parte dolce di u nasu sottu à u ponte nasale. Fate chì u vostru figliolu respira per a bocca mentre voi (o u to figliolu, se sò abbastanza vechji) fate questu.
- Pruvate à mantene a pressione per circa 10 minuti. Fermà troppu prestu pò fà nasà u nasu di u to figliolu torna à sanguinà. Pudete ancu applicà ghiacciu à u ponte di u nasu, chì pò riduce u flussu di sangue.
Ci hè un prublema di sanguinamentu ricurrenti?
Mentre chì certi zitelli averanu solu unu o dui sanguinamenti nasali per una durata di anni, altri sembranu ottene li assai più spessu. Questu pò accade quandu u rivestimentu di u nasu diventa eccessivamente irritatu, espunendu i vini sanguini chì sanguinanu ancu à u più chjucu instigazione.
Cumu trattà frequenti sanguinamenti nasali
Se u vostru zitellu hà frequenti sanguinamenti nasali, fate un puntu per idratà u rivestimentu di u nasu. Pudete pruvà:
- aduprendu una nebbia salina nasale spruzzata in e narici parechje volte à ghjornu
- strofinendu un emolliente cum'è a vaselina o a lanolina appena in e narici nantu à un budu di cuttone o un ditu
- aduprendu un vaporizatore in a camara di u to figliolu per aghjunghje umidità à l'aria
- mantene e unghie di u to figliolu tagliate per riduce i graffi è irritazioni da a cugliera di u nasu
Quandu devu chjamà u mo duttore?
Chjamate u vostru duttore se:
- u sangu di u nasu di u to figliolu hè u risultatu di qualcosa chì anu inseritu in u so nasu
- pocu fà cumincianu à piglià una medicina nova
- anu sanguinatu da un altru locu, cum'è e so gengive
- anu una brusgiata severa in tuttu u corpu
Duvete ancu cuntattà subitu u vostru duttore se u sangu di u nasu di u to figliolu sanguina sempre assai dopu dui tentativi à 10 minuti di pressione cuntinua. Probabilmente averete bisognu di circà l'assistenza medica se hè u risultatu di un colpu à a testa (è micca à u nasu), o se u vostru zitellu si lagna di mal di testa, o si sente debule o sturditu.
Passi prossimi
Pò parè assai sangue, ma i sanguinamenti nasali in i zitelli sò raramente seri. Probabilmente ùn averete micca bisognu di andà in ospedale. Restate calmu è seguitate i passi elencati sopra per rallentà è piantà u sangu.
Pruvate à mantene u zitellu in riposu o in ghjocu tranquillu dopu à un sanguinamentu nasale. Incuragialli à evità di soffià u nasu o di strufinallu troppu forte. Tenite à mente chì a maiò parte di i sanguinamenti nasali sò innocu. Capisce cume rallentà è fermà unu hè una abilità utile per ogni genitore.
«I sanguinamenti nasali sò più cumuni in i zitelli chè in l'adulti. Hè sopratuttu perchè i zitelli mettenu e dite in u nasu più spessu! S'è tù sì capace di piantà u sangu di u nasu di u to figliolu, ùn puderete micca bisognu di circà l'assistenza medica. Chjamate u vostru duttore se i sanguinamenti nasali di u to figliolu sò frequenti è anu altri prublemi di sanguinamentu o di contusioni, o anu una storia di famiglia di un disordine di sangu. "- Karen Gill, MD, FAAP