Corsa emorragica: cosa hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cause pussibili
- Differenze trà colpu ischemicu è colpu emorragicu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu prevene
L'ictus emorragicu si verifica quandu ci hè una rottura di un vascellu sanguinu in u cervellu, causendu l'emorragia in u situ chì porta à l'accumulazione di sangue è, di conseguenza, una pressione aumentata in a regione, impedendu à u sangue di circulà in quella parte di u cervellu.
A diminuzione di a quantità di sangue porta ancu à una riduzione di l'offerta d'ossigenu, chì finisce per resultà in a morte di e cellule cerebrali, chì pò purtà à sequelle permanenti, cume paralisi, difficoltà à parlà o cambiamenti di pensamentu, secondu u regione di u cervellu affettata.
In casu di un colpu suspettatu, cù sintomi cum'è perdita di forza da un latu di u corpu, difficoltà à parlà o un forte mal di testa, hè impurtante dumandà aiutu medicu u più prestu pussibule, per inizià u trattamentu è prevene u iniziu di sequelae. Di solitu, più una persona hà un colpu emorragicu senza trattamentu, più grande hè u risicu di sequelle.
Principali sintomi
Alcuni di i sintomi chì ponu aiutà à identificà un colpu emorragicu sò:
- Fortu mal di testa;
- Nausea è vomitu;
- Difficultà à parlà o à inglutisce;
- Cunfusione è disorientazione;
- Debbulezza o tinghje in faccia, bracciu o ghjamba da solu un latu di u corpu;
- Pèrdita di cuscenza;
- Sturdimentu o perdita di equilibriu;
- Cunvulsioni.
In presenza di sti sintomi, l'assistenza medica deve esse chjamata immediatamente. Scuprite cumu cumincià i primi aiuti in una situazione di colpu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di un colpu emorragicu hè fattu cù a valutazione di i sintomi è a prestazione di una tomografia computata, chì permette a visualizazione di l'emorragia cerebrale. Inoltre, stu metudu diagnosticu hè utile per a rilevazione di malformazioni arteriovenose, aneurismi è tumori, chì sò fattori di risicu per l'occorrenza di colpu.
Cause pussibili
E cause più cumuni di colpu emorragicu sò:
- Pressione sanguigna assai alta è micca trattata, chì pò purtà à a rumpitura di un vascellu cerebrale;
- Aneurismu cerebrale;
- Malformazioni di i vini sanguini in u cervellu;
- Usu incorrettu di anticoagulanti o agenti antiplachette.
Inoltre, ancu s'ellu hè più raru, l'ictus emorragicu pò esse ancu causatu da malatie chì impediscenu a coagulazione di u sangue, cum'è emofilia è trombocitemia, infiammazione di i picculi vasi cerebrali, malatie degenerative di u cervellu, cum'è l'Alzheimer, l'usu di droghe illecite, cume cocaina è anfetamina, è tumore cerebrale.
Differenze trà colpu ischemicu è colpu emorragicu
Mentre u colpu emorragicu hè causatu da a rottura di un vascellu in u cervellu, diminuendu a quantità di sangue chì hè purtatu in e cellule cerebrali, u colpu ischemicu si pone quandu un coagulu obstruisce un vaso, interrompendu a circolazione sanguigna da quellu puntu.
Ancu s'ellu si verificanu in modu diversu, i dui tipi di colpi causanu sintomi simili. Amparate à distingue i tippi di colpi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu duveria esse realizatu u più prestu pussibule, per evità sequenze permanenti, chì inizialmente cunsiste à cuntrullà i sanguinamenti è alleviare a pressione annantu à u cervellu, oltre à amministrà droghe per cuntrullà a pressione sanguigna.
Se u sanguinamentu hè cuntrullatu cù e misure iniziali di sollievu, a persona deve solu esse monitorata è, più tardi, sottumessa à sessioni di fisioterapia. Tuttavia, se u sanguinamentu hè incontrollatu, pò esse necessariu ricorrere à chirurgia per riparà u vascellu sanguinu è fermà u sanguinamentu.
Cumu prevene
Alcune misure ponu esse prese per prevene l'ocurrenza di colpi, cume u cuntrollu di a pressione sanguigna, per evità picchi, evità u cunsumu di alcolu, sigarette è droghe, è fà un usu raziunale di farmaci, in particulare anticoagulanti chì, se presi in modo incorrettu, ponu aumentà u risicu di sviluppà un colpu.