Coma induttu: chì hè, quandu hè necessariu è risica
Cuntenutu
- Quandu hè necessariu
- Cumu hè fattu è quantu dura
- A persona in coma induttu pò ascultà?
- Possibili rischi di coma induttu
U coma induttu hè una sedazione profonda chì hè fatta per aiutà a recuperazione di un paziente chì hè assai seriu, cume pò accadere dopu un colpu, un traumu cerebrale, un infartu o in malatie pulmonari, cume a pneumonia grave, per esempiu.
Stu tippu di sedazione hè fattu da medicazione, cum'è quelli aduprati in anestesia generale, è dunque, a persona pò svegliarsi dopu ore o ghjorni, quandu u paziente si ripiglia o u duttore u ritrova cunsigliatu. Cusì, u coma induttu hè diversu da u coma causatu da e malatie, postu chì ùn pò micca esse previstu è ùn dipende micca da u cuntrollu di u duttore.
Generalmente, u coma induttu si esegue in un ambiente ICU, cume hè necessariu aduprà dispositivi chì aiutanu à respirà, è ancu un largu monitoru di tutti i dati vitali di u paziente, per evità complicazioni, cume l'arrestu respiratoriu, arrestu cardiacu o reazione à l'effettu di i medicazione, per esempiu.
Quandu hè necessariu
U coma induttu hè un tipu di sonnu prufondu causatu da medicazione sedative, pò esse necessariu quandu u paziente hà una situazione di salute assai grave o delicata, cume:
- Trauma di testacausata da accidenti o cadute. Verificate ciò chì sò e cunsequenze di u traumu di a testa à u corpu;
- Crisa epilettica chì ùn migliurà micca cù i medicazione;
- Gravi malatie cardiache, per via di infartu, fallimentu cardiacu o arritmie, per esempiu. Capite ciò chì pò causà insufficienza cardiaca è cumu trattallu;
- Fallimentu pulmonare grave, causatu da pulmonite, enfisema o cancheru, per esempiu;
- Malatia neurologica severa, cum'è un colpu maiò, meningite o tumore cerebrale. Scuprite cumu si face u trattamentu di l'ictus per evità sequelae;
- Dopu una cirurgia cumplicata, cum'è u cervellu, a chirurgia cardiaca o dopu un accidente seriu;
- Dolore chì ùn migliurà micca cù i medicazione, cum'è in brusgiature maiò o cancheru avanzatu.
In questi casi, u coma hè induttu in modu chì u cervellu è u corpu sò più propensi à recuperassi, postu chì u corpu risparmierà energia ùn essendu attivu, è a persona ùn senterà micca dolore o fastidiu per via di a situazione grave.
In i casi di malatie pulmonari gravi, cume a pneumonia, a sedazione faciliterà ancu a cullaburazione cù u sistema respiratoriu, permettendu una ossigenazione migliore di l'organismu chì era alteratu da a malatia. Scopri di più nantu à i trattamenti chì aiutanu à ossigene u corpu in fallimentu respiratoriu.
Cumu hè fattu è quantu dura
U coma induttu hè causatu da medicazione sedative cum'è Midazolam o Propofol, amministrate in dosi cuntrullate è iniettate in a vena, di solitu in l'UCI, cù un effettu chì pò durà per ore, ghjorni o settimane, Finchè ùn sia interrotta per via di u miglioramentu di a situazione clinica di u paziente o per chì u duttore possa effettuà valutazioni cliniche.
U tempu di svegliu varieghja ancu secondu u metabolismu di a medicina da u corpu di a persona. Inoltre, a recuperazione di u paziente dipende da ogni casu, dunque, se a persona supravviverà o averà sequenze, dipenderà da u tippu di malattia, da a gravità è da e condizioni di salute di a persona, influenzate da questioni cum'è età, condizioni nutrizionali , aduprate medicazione è gravità di e malatie.
A persona in coma induttu pò ascultà?
Quandu si hè in coma prufondu, a persona ùn hè micca cusciente è, dunque, ùn si sente, ùn si move micca è ùn sente, per esempiu. Tuttavia, ci sò parechji livelli di sedazione, secondu a dosa di u medicamentu, dunque quandu a sedazione hè più leggera hè pussibule di sente, movesi o interagisce, cum'è se fussi assonnatu.
Possibili rischi di coma induttu
Cum'è a sedazione hè fatta da farmaci anestetici, simile à ciò chì si usa in anestesia generale, è ponu accade alcune complicazioni, cume:
- Allergia à l'ingredientu attivu di a medicazione;
- Freccia cardiaca ridutta;
- Fallimentu respiratoriu.
Queste complicazioni sò evitate cù un monitoru continuu di i dati vitali di u paziente è una valutazione costante da u medicu ICU è di u staff infermieru. Inoltre, a salute di un paziente chì hà bisognu di coma induttu hè di solitu grave, è u risicu di sedazione hè menu di u risicu di a malattia stessa.
Amparate più nantu à cumu funziona l'anestesia generale è quali sò i rischi.