Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 19 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 7 Febbraiu 2025
Anonim
Cosa da fà dopu avè inalatu fumu di focu - Salute
Cosa da fà dopu avè inalatu fumu di focu - Salute

Cuntenutu

Se u fume hè statu inalatu, hè cunsigliatu di circà aiutu medicu u più prestu pussibule per prevene danni permanenti à e vie respiratorie. Inoltre, hè cunsigliatu per andà in un locu apertu è ariu è stende nantu à u pavimentu, preferibilmente in piedi da u vostru latu.

A prima cosa à fà in una situazione d'incendiu duveria esse di chjamà u dipartimentu di u focu chjamendu à 192. Ma per aiutà è salvà vite, duvete prima pensà à a vostra propria sicurezza, perchè u calore estremu è l'inalazione di u fumu di u focu causanu seri prublemi malatie respiratorie chì ponu purtà à a morte.

Se ci sò vittime nantu à a scena, è se vulete aiutà, duvete pruteggevi da u fumu è u focu bagnendu una maglia cù acqua è asciugandola tutta a faccia, è dopu ligendu a camicia intornu à a testa per avè e mani libere . Questu hè essenziale per chì u fumu di u focu ùn danneghja micca a vostra respirazione è pò aiutà l'altri, ma in sicurezza.

Possu aiutà e vittime di u focu?

Di pettu à un focu in casa o in furesta, l'ideale hè d'aspittà l'aiutu datu da u Dipartimentu di i Pompieri perchè sti prufessiunali sò bè ​​furmati è efficienti per salvà a vita è cuntrullà u focu. Ma se pudete aiutà, duvete seguità queste raccomandazioni.


Se truvate una vittima, duvete:

1. Pigliate a vittima in un locu frescu, ariosu è alluntanatu da u fumu, bagnate a vostra faccia cù una maglietta bagnata d'acqua o di salina per diminuisce l'inconfortu;

2. Valuta se a vittima hè cuscienteè rispirendu

  • Se a vittima ùn respira, chjamate aiutu medicu chjamendu 192 è poi cuminciate à respirà bocca à bocca è massaggi cardiaci;
  • Se state respirendu ma svenutu, chjamate 192 è mettite a persona da u so latu, ponendula in a posizione di sicurezza laterale.

U fumu di u focu hè altamente tossicu è pò dunque affettà gravemente u corpu. Cusì, ancu se a vittima hè cusciente è ùn hà nisun sintomi o disconfortu, hè cunsigliatu d'andà in sala d'urgenza per fà una valutazione medica è testi per assicurà chì a persona sia fora di periculu.

Parechje vittime morenu dopu esse state in un focu per via di cumplicazioni respiratorie cum'è pneumonia o bronchiolite, chì si ponu manifestà ore dopu u focu, chì pò purtà à a morte è dunque tutte e persone chì sò state in un focu devenu esse valutate da i duttori.


Cumu prutege si in un focu

Per minimizà i danni à a salute, se site in una situazione di focu, e seguenti linee guida devenu esse seguitate:

  • Squat è prutege u nasu è a bocca cù un pannu umitu. U fume risurmarà cunsumendu l'ossigenu dispunibile in a stanza, ma più vicinu à u pianu, più grande serà a quantità di ossigenu dispunibile;
  • Ùn si deve micca respirà per a bocca, perchè u nasu pò filtrà megliu i gasi tossichi da l'aria;
  • Duvete circà un locu più aria di sughjornu, cum'è in una finestra, per esempiu;
  • Se altre stanze di a casa sò in fiamme, pudete copre l'aperture di e porte cù vestiti o linzoli per impedisce chì u fumu entri in a stanza induve site. Sè pussibule, bagnate i vostri panni cun acqua è tuttu ciò chì aduprate per bluccà u focu è u fumu;
  • Prima d'apre una porta duvete mette a manu per verificà a so temperatura, se face assai caldu, pò indicà chì ci hè focu da l'altra parte, è dunque ùn duverebbe micca apre quella porta, perchè puderà prutege vi da u focu;
  • Sì i vostri panni cumincianu à piglià focu, u più currettu hè di chjinà si è di rotulà nantu à u pavimentu per eliminà e fiamme, perchè corre cresce u focu è brusgià a pelle prestu;
  • Hè cunsigliatu solu per esce da a finestra di una casa o di un edifiziu, se site in terra o u primu pianu, sè site sopra, duvete aspittà i spenghjifochi.

Chì ùn fà micca

  • L'ascensori ùn devenu micca esse usati perchè in un focu l'elettricità hè tagliata è pudete esse intrappulatu ind'u ascensore, chì in più di pudè piglià focu, hè propensu à l'entrata di fumu;
  • Ùn ci vole micca à scalà i piani di un edifiziu, salvu chì queste sò e linee guida di uscita d'emergenza durante un incendiu, o s'ellu hè essenziale;
  • Ùn stà micca in cucina, garage o vittura per via di u gasu è a benzina chì ponu purtà à splusioni;

Cumu un focu affetta a salute

U focu, in più di resultà in brusgii gravi, pò ancu purtà à a morte per mancanza d'ossigenu è infezioni respiratorie chì ponu accade ore dopu u focu. A mancanza di ossigenu in l'aria porta à disorientazione, debulezza, nausea, vomitu è ​​svenimentu.


Quandu una persona si svanisce, pò sempre respirà ma hè incosciente è s'ellu ferma à a scena di u focu, hè menu prubabile di sopravvive.Una quantità ridutta di ossigenu pò purtà à a morte in menu di 10 minuti è dunque u salvamentu di e vittime di u focu deve esse effettuatu u più prestu pussibule.

In più di u focu chì mette in periculu a vita brusgiando vestiti, pelle è oggetti, u calore estremu brusta e vie aeree è u fumu cunsuma l'ossigenu in l'aria, lascendu una grande quantità di CO2 è particelle tossiche chì inalate ghjunghjenu à i pulmoni causendu intossicazione.

Cusì, a vittima pò more da u focu, da u fumu o da infezioni respiratorie causate da u calore o da u fumu.

Segni chì indicanu intossicazione respiratoria

Dopu esse esposti à una grande quantità di fumu, alcuni segni è sintomi di intossicazione respiratoria ponu apparì chì ponu esse periculosi per a vita, cume:

  • Difficultà à respirà, ancu in un locu frescu è ariosu;
  • Voce ronca;
  • Tosse assai intensa;
  • Odore di fume o chimicu in l'aria espirata;
  • Cunfusione mentale cum'è ùn sapendu induve site, ciò chì hè accadutu è cunfondenu a ghjente, e date è i nomi.

Sì qualchissia hà sti sintomi, ancu s'elli sò cuscienti, duvete chjamà immediatamente per aiutu medicu chjamendu 192, o trasportalli in una sala d'urgenza vicina.

Alcune sostanze periculose presenti in u fumu ponu piglià alcune ore per causà sintomi, perciò si raccomanda di guardà a vittima in casa o di purtallu in ospedale per a valutazione.

Una situazione d'incendiu pò lascià vittime fatali è i sopravviventi ponu avè bisognu di cure psiculogiche o psichiatriche durante i primi mesi.

Fascinante

Decolorazione turchina di a pelle

Decolorazione turchina di a pelle

Un culore turchinu à a pelle o à a muco a hè generalmente da una mancanza di o igenu in u angue. U terminu medicu hè ciano i.I globuli ro i furni cenu o igenu à i te uti di u ...
Trichomoniasi

Trichomoniasi

A tricomonia i hè una malattia di tra mi ione e uale cau ata da un para ita. i diffonde da per ona à per ona durante u e u. Parechje per one ùn anu micca intomi. ì avete intomi, ac...