Cosa da fà se u zitellu cade da u lettu
Cuntenutu
Se u zitellu cala fora di u lettu o di u presepiu, hè impurtante chì a persona fermi calma è cunsulessi u zitellu mentre a valuta u zitellu, verificendu per segni di ferita, rossu o contusioni, per esempiu.
I zitelli è i zitelli, ùn sapendu l'altezza, ponu lampassi da u lettu o un divanu o falà da sedie o passeggini. Tuttavia, a maiò parte di u tempu ùn hè micca seriu è ùn hè micca necessariu di piglià u zitellu à u pediatricu o à a sala d'urgenza, chì hè cunsigliatu solu quandu u zitellu sanguina, pienghje assai o perde a cuscenza.
Cosa da fà
Dunque, se u zitellu cade da u lettu, culla o sedia, per esempiu, ciò chì deve esse fattu include:
- Mantene a calma è cunsulate u zitellu: hè impurtante di stà calmu è di ùn chjamà subitu u pediatra o di piglià u zitellu à l'uspidale, perchè a caduta pò ùn avè micca causatu ferite. Inoltre, u zitellu hà bisognu d'affettu per stà calmu, smette di pienghje è a persona rispunsevule di u zitellu pò valutà megliu;
- Valuta a situazione fisica di u zitellu: cuntrolla i bracci, e gambe, a testa è u corpu di u zitellu per vede s'ellu ci hè un gonfiu, rossu, contusioni o deformità. Se necessariu, spugliate u zitellu;
- Applica un ciottulu di ghiacciu in casu di rossu o ematoma: u ghjacciu hà riduttu a circulazione di sangue in a zona, riducendu l'hematoma.U ciottulu di ghiacciu deve esse prutettu cù un pannu è applicatu à u situ di l'hematoma, aduprendu movimenti circolari, finu à 15 minuti, è riapplicatu 1 ora dopu.
Ancu s'ellu ùn sò stati osservati segni o sintomi relativi à a caduta à u mumentu di a valutazione, hè impurtante chì u zitellu sia osservatu per tutta a ghjurnata in modu chì si verifichi chì ùn ci hè micca sviluppu di contusioni o difficultà à spustà i membri, per esempiu. È, in questi casi, hè necessariu cunsultà u pediatra per esse guidatu nantu à ciò chì deve esse fattu.
Quandu andà à a sala d'urgenza
Hè cunsigliatu d'andà à a sala d'urgenza quandu i segni è i sintomi sò osservati appena u zitellu hà un accidente. Dunque, hè cunsigliatu per andà à l'uspidale quandu:
- Si osserva a presenza di una ferita sanguinante;
- Ci hè gonfiore o deformità in i bracci o in e gambe;
- U zitellu zoppa;
- U ciucciu vomita;
- Ci hè un pienghje intensu chì ùn si ne và cun cunsulazione;
- Ci hè una perdita di cuscenza;
- U zitellu ùn move micca e bracce o e ghjambe;
- U criaturu era assai calmu, smaritu è senza risposta dopu à a caduta.
Questi sintomi ponu indicà chì u zitellu hà una ferita à a testa, soprattuttu s'ellu hà colpitu a testa, hà rottu un ossu, hà una ferita o ferita à un organu è, dunque, deve esse purtatu immediatamente à a sala d'urgenza. Vede qualchi suggerimenti in u video seguente: