Svenimentu in i zitelli: chì fà è cause possibili

Cuntenutu
Cosa da fà se un zitellu svanisce hè:
- Posa u zitellu è alza e so gambe almenu 40 cm per uni pochi secondi finu à ripiglià a cuscenza;
- Mettite da parte u zitellu per ch'ella ùn s'affoghi, s'ella ùn ripiglia micca da u svenimentu è ci hè u risicu chì a so lingua falessi;
- Svita i vestiti stretti da chì u zitellu possi respirà più faciule;
- Mantene u vostru zitellu caldu, piazzendu cuverte o panni annantu;
- Lascià scoperta a bocca di u zitellu è evite di dà qualcosa da beie.
In a maiò parte di i casi, u svenimentu hè relativamente cumunu è ùn significa micca un prublema seriu, tuttavia, se u zitellu ùn ripiglia micca a cuscenza dopu à 3 minuti, hè impurtante chjamà una ambulanza per esse valutata da i prufessiunali di a salute.

Cosa da fà dopu avè svenutu
Quandu u zitellu riprende a cuscenza è si sveglia, hè assai impurtante di calmallu è di alzallu pianu, cuminciendu pusendu si prima è, solu dopu qualchì minutu, alzendusi.
Hè pussibule chì durante stu prucessu u zitellu si senti più stancu è senza energia, dunque hè pussibule di mette un pocu di zuccheru sottu à a lingua in modu chì si scioglie è sia inghjuttitu, aumentendu l'energia dispunibile è facilitendu a ripresa.
Durante e prossime 12 ore hè ancu impurtante di esse cuscenti di cambiamenti di cumpurtamentu è ancu pussibuli novi svenimenti. S'ellu accade, duvete andà à l'uspidale per pruvà à identificà a causa è cumincià u trattamentu più adattu.
Possibili cause di svenimentu
U più cumunu hè chì u zitellu svenga per via di una calata di a pressione sanguigna, ciò chì rende più difficiule per u sangue di ghjunghje à u cervellu. Questa caduta di pressione pò accade quandu u zitellu ùn beie micca abbastanza acqua, ghjoca à u sole dapoi un bellu pezzu, hè in un ambiente chjosu o s'hè alzatu assai prestu dopu à pusà per un bellu pezzu.
Inoltre, u svenimentu pò accade ancu per via di una diminuzione marcata di i livelli di zuccheru in sangue, soprattuttu se u zitellu hè statu senza manghjà per un bellu pezzu.
I casi più gravi, cum'è a presenza di cambiamenti in u cervellu o altre malatie gravi sò assai più rari, ma devenu esse valutati da un pediatra o da un neurologu, se u svenimentu accade spessu.
Quandu andà à u duttore
Ancu se parechje situazione di svenimentu ùn sò micca gravi è ponu esse trattati in casa, hè impurtante d'andà à l'uspidale se u vostru zitellu:
- Hà difficultà à parlà, à vede o à movesi;
- Hà una ferita o contusioni;
- Avete dulore in u pettu è un battitu di u core irregulare;
- Avete un episodiu di crisi.
Inoltre, se u zitellu era assai attivu è passava di colpu, hè ancu impurtante di fà una valutazione à u neurologu, per esempiu, per identificà s'ellu ci hè qualchì cambiamentu in u cervellu.