10 alimenti chì ùn duvite micca manghjà mentre allattate
Cuntenutu
- 1. Alcolu
- 2. Caffeina
- 3. Cioccolatu
- 4. Agliu
- 5. Certi tippi di pesci
- 6. Alimenti trasfurmati
- 7. Alimenti crudi
- 8. Piante medicinali
- 9. Alimenti chì causanu allergie
- 10. Aspartame
- Chì manghjà
Durante l'allattamentu, e donne anu da evità u cunsumu di bevande alcoliche o contenenti caffeina cum'è caffè o tè neru, in più di alimenti cum'è l'agliu o a cicculata, per esempiu, perchè ponu passà in u latte maternu, interferiscenu cù a pruduzzione di latte o compromettenu a u sviluppu è a salute di u zitellu. Inoltre, l'usu di e piante medicinali ùn hè micca indicatu per l'usu durante l'allattamentu, si deve sempre cunsultà u duttore in anticipu.
A dieta di a donna durante l'allattamentu deve esse variata, equilibrata è sana, hè impurtante osservà se u zitellu sente coliche o piange di più dopu chì a mamma abbia consumitu alcuni alimenti cum'è u latte è i prudutti lattichi, arachidi è gamberi, chì l'intestinu di u zitellu hè sempre furmazione è pò reagisce cù attacchi allergii o difficultà à a digestione.
L'alimenti chì devenu esse evitati durante l'allattamentu sò:
1. Alcolu
L'alcolu passa rapidamente in u latte maternu, da chì dopu à 30 à 60 minuti, u latte abbia a stessa quantità d'alcol cum'è u corpu.
A presenza di alcolu in u latte maternu pò influenzà u sistema nervosu di u zitellu causendu sonnolenza è irritabilità, compromettendu u so sviluppu neurologicu è psicomotore è ancu causendu ritardi o difficoltà à amparà à parlà è marchjà. Inoltre, u corpu di u zitellu ùn caccia micca l'alcol da u corpu cusì faciule cum'è in l'adulti, chì pò causà avvelenamentu di u fegatu.
E bevande alcoliche ponu ancu diminuisce a produzione di latte maternu è riduce l'assorbimentu di nutrienti in l'intestini di a mamma chì sò necessarii per a crescita è u sviluppu di u zitellu. Dunque, l'alcol deve esse evitatu u più pussibule durante l'allattamentu.
Se a donna vole beie alcolu, si consiglia di sprime prima u latte è di cunservallu per u zitellu. Tuttavia, sè ùn fate micca questu, è beie piccule quantità di alcolu, cume 1 bicchieru di biera o 1 bicchieru di vinu, per esempiu, duverebbe aspittà circa 2 à 3 ore per allattà di novu.
2. Caffeina
I cibi ricchi di caffeina, cume u caffè, sodhe cola, bevande energetiche, tè verde, tè mate è tè neru devenu esse evitati o cunsumati in piccule quantità durante l'allattamentu, perchè u zitellu ùn pò micca digerisce a caffeina cum'è l'adulti, è eccessu a caffeina in u corpu di u zitellu, pò causà difficultà à dorme è irritazione.
Quandu a donna ingesta una grande quantità di caffeina, chì currisponde à più di 2 tazze di caffè à ghjornu, i livelli di ferru in u latte ponu diminuisce è, dunque, diminuisce i livelli di emoglobina di u zitellu, chì pò causà anemia.
A raccomandazione hè di beie un massimu di duie tazze di caffè à ghjornu, chì hè equivalente à 200 mg di caffeina, o pudete ancu optà per u caffè decaffeinatu.
3. Cioccolatu
A cicculata hè ricca in teobromina chì hà un effettu simile à quella di a caffeina è certi studii mostranu chì 113 g di cicculata anu circa 240 mg di teobromina è ponu esse rilevati in u latte maternu 2 ore è mezu dopu l'ingestione, chì pò causà irritazione in u criaturu è difficultà à dorme. Dunque, si deve evità di manghjà grandi quantità di cicculata o di manghjà ogni ghjornu. Tuttavia, si pò cunsumà un quadratu di 28 g di cicculata, chì currisponde à circa 6 mg di teobromina, è ùn causa micca prublemi per u zitellu.
4. Agliu
L'agliu hè riccu in cumposti di zolfu, induve u cumpunente principale hè l'allicina, chì furnisce l'odore caratteristicu di l'agliu, è cunsumatu ogni ghjornu o in grande quantità pò alterà l'odore è u gustu di u latte maternu, chì pò causà u rigettu di u zitellu à allattà.
Dunque, si deve evità di cunsumà agliu ogni ghjornu, sia in forma di cundimentu in a preparazione di pasti sia in forma di tè.
5. Certi tippi di pesci
I pesci sò una grande fonte d'omega-3 chì hè impurtante per u sviluppu di u cervellu di u zitellu. Tuttavia, alcuni pesci è frutti di mare ponu ancu esse ricchi in mercuriu, un metallu chì pò esse tossicu per u zitellu è causà prublemi in u sistema nervosu chì porta à ritardu o indebulimentu di u sviluppu di u mutore, parlà, camminà è visione è nuzione di spaziu intornu.
Alcuni di i pesci sò squali, sgombri, pesci spada, pesci aghi, pesci clock, pesci marlin, baccalà nera è cavallucci. U tonu è u pesciu devenu esse limitati à 170 grammi à a settimana.
6. Alimenti trasfurmati
L'alimenti trasfurmati sò generalmente ricchi di calorie, grassi malsani è zucaroli, oltre à esse pochi in nutrienti cum'è fibre, vitamine è minerali, chì ponu compromettà a produzzione è a qualità di u latte maternu. Dunque, hè cunsigliatu di limità u vostru assunzione u più pussibule è di dà preferenza à l'alimenti freschi è naturali, fendu una dieta equilibrata per furnisce tutti i nutrienti necessarii per a salute di a donna è a produzzione di latte di qualità per u zitellu.
Questi alimenti includenu salsicce, patatine fritte è stuzzichini, sciroppu o frutti cunfitti, biscotti ripieni è crackers, bibite analcoliche, pizze, lasagne è hamburger, per esempiu.
7. Alimenti crudi
L'alimenti crudi cume u pesciu crudu adupratu in cucina giappunese, ostriche o latte micca pasturizatu, per esempiu, sò una fonte putenziale di avvelenamentu alimentariu, chì pò causà infezioni gastrointestinali per e donne cù sintomi di diarrea o vomitu, per esempiu.
Ancu s'ellu ùn causa micca prublemi à u zitellu, l'avvelenamentu alimentariu pò causà disidratazione in e donne, alterendu a produzzione di latte. Dunque, l'alimenti crudi devenu esse evitati o manghjati solu in ristoranti di fiducia.
8. Piante medicinali
Alcune piante medicinali cume u melissa, l'oreganu, u prezzemulu o a menta piperita ponu interferisce cù a produzzione di latte maternu, quandu sò aduprate in grande quantità o in forma di tè o infusioni, si deve evità di aduprà queste piante cum'è trattamentu per qualsiasi malattia. Tuttavia, quandu aduprati in piccule quantità cum'è spezia in l'alimentu, ùn interferiscenu micca cù a produzzione di latte.
Altre piante medicinali ùn devenu micca esse cunsumate durante l'allattamentu perchè ponu causà prublemi per a mamma o u zitellu, è includenu ginseng, kava-kava, rabarbaro, anice stellatu, uva ursi, tiratricol o assenziu, per esempiu.
Hè impurtante di parlà cù u duttore prima di usà qualsiasi pianta medicinali per assicurà chì l'allattamentu ùn sia micca alteratu, nè chì provoca problemi per a mamma o u zitellu.
9. Alimenti chì causanu allergie
Alcune donne ponu esse allergiche à certi alimenti è u zitellu pò ancu sviluppà allergie à l'alimenti chì a mamma manghja mentre allatta.
Hè impurtante chì a donna sia specialmente attenta quandu cunsuma unu di i seguenti alimenti:
- Latte è prudutti casgili;
- Soia;
- Farina;
- Ovi;
- Frutti secchi, arachidi è noci;
- U granu è u sciroppu di granu, st'ultimu si trova largamente cum'è ingrediente in i prudutti industrializati, chì ponu esse identificati annantu à l'etichetta.
Questi alimenti tendenu à causà più allergie è ponu causà sintomi in u zitellu cum'è rossu di a pelle, prurito, eczema, stinimentu o diarrea, dunque hè impurtante nutà ciò chì era cunsumatu 6 à 8 ore prima di allattà u zitellu è i sintomi di presenza .
Se suspettate chì alcunu di sti alimenti sia causa di allergie, duvete eliminallu da a dieta è portà u zitellu à u pediatra per a valutazione, postu chì ci sò parechje ragioni chì ponu causà allergie nantu à a pelle di u zitellu in più di l'alimenti.
10. Aspartame
L'Aspartame hè un edulcorante artificiale chì, quandu cunsumatu, hè prestu scumpartutu in u corpu di a donna chì forma a fenilalanina, un tipu d'aminoacidu, chì pò passà in u latte maternu, è dunque, u so cunsumu deve esse evitatu soprattuttu in i casi induve u zitellu hà una malattia chjamata fenilchetonuria, chì pò esse rilevata pocu dopu a nascita per mezu di a prova di u taccu. Scuprite ciò chì hè a fenilchetonuria è cumu si tratta.
U megliu modu per rimpiazzà u zuccheru hè di aduprà un edulcorante naturale da una pianta chjamata stevia, cù u cunsumu permessu in tutte e fasi di a vita.
Chì manghjà
Per uttene tutti i nutrienti chì u corpu hà bisognu durante l'allattamentu, hè impurtante di manghjà una dieta equilibrata chì cuntene proteine cum'è carne magra, pollu senza pelle, pesci, ova, noce, sementi, cibi à base di soia è legumi, carboidrati cum'è u pane brunu , pasta, risu è patate cotte, è boni grassi cum'è oliu d'oliva vergine extra o oliu di canola. Vede tutti l'alimenti chì ponu esse cunsumati in allattamentu, cù menu suggeritu.