Moler prufondu in u zitellu: chì pò esse è chì fà
![Moler prufondu in u zitellu: chì pò esse è chì fà - Salute Moler prufondu in u zitellu: chì pò esse è chì fà - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/moleira-funda-no-beb-o-que-pode-ser-e-o-que-fazer-1.webp)
Cuntenutu
U molaru prufondu di u zitellu pò esse un segnu di disidratazione o di malnutrizione è, dunque, se si trova chì u zitellu hà un molaru prufondu, hè cunsigliatu di purtallu subitu in sala d'urgenza o cunsultà u pediatra per riceve u trattamentu adattatu, chì pò cuntene solu qualchì cura in casa cum'è dà assai liquidi, o trattamentu in l'uspidale per riceve siero o cibu per via di a vena.
U puntu dulce currisponde à u spaziu in a testa di u zitellu induve ùn ci hè ossu, essendu impurtante per facilità u partu è per permette a crescita curretta di u cervellu è hè naturalmente chjusu per tuttu u sviluppu di u zitellu è, dunque, a maiò parte di u tempu ùn hè micca causa di preoccupazione. U zitellu duverà andà à u pediatricu solu se u tissutu mollu ùn chjude micca finu à l'età di 18 mesi.
E principali cause di moleri profondi sò:
1. Disidratazione
A disidratazione hè una di e principali cause di sunburni in i zitelli è hè impurtante di trattalla u più prestu pussibule, perchè i zitelli, per via di a so piccula dimensione, sò in più risicu chè l'adulti. In più di u puntu morbidu prufondu, altri segni di disidratazione in u zitellu includenu pelle secca è labbra, pannolini menu umidi o secchi di u normale, ochji affundati, urina forte è scura, pianghje senza lacrime, sonnolenza, respirazione rapida è sete.
Cosa da fà: In quessi casi, hè impurtante di aduttà qualchì precauzione per reidratà u zitellu, cum'è allattà più spessu, offre più buttiglie o offre liquidi cum'è acqua, acqua di coccu, siero casanu o soluzioni idratanti chì ponu esse acquistati in farmacia. Inoltre, hè impurtante di mantene u vostru zitellu frescu è luntanu da u sole è u calore. Se u criaturu hà una frebba o a disidratazione ùn si ne và in 24 ore, hè cunsigliatu di piglià u criaturu à l'uspidale per riceve u seru attraversu a vena.
Amparate à cumbatte a disidratazione in i zitelli.
2. Malnutrizione
A malnutrizione si verifica quandu u zitellu hà una alterazione in u prucessu di assorbimentu di nutrienti, chì pò esse dovutu à l'alimentazione, intolleranze alimentarie o malattie genetiche, chì, frà altre situazioni, ponu resultà in u puntu soffiu prufondu.
Oltre à u puntu morbidu prufondu è a perdita di pesu, chì hè cumunu in casi di malnutrizione, si ponu osservà ancu altri sintomi, cume diarrea frequente, mancanza di appetitu, cambiamenti di culore di a pelle è di i capelli, crescita lenta è cambiamenti di comportamentu, cume cum'è irritabilità, ansietà o sonnolenza.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu chì u pediatra chì accumpagna u zitellu sia cunsultatu per identificà a gravità di a malnutrizione, in più di un nutrizziunistu per adattà un pianu alimentariu cù tutti i nutrienti necessarii. In i casi i più gravi, pò esse necessariu per u zitellu di stà in l'uspidale per riceve manghjà per via di a vena nasogastrica o di u tubu.