Chì pò esse u sonnu inquietu di u zitellu è chì fà

Cuntenutu
Alcuni ciucci ponu avè un sonnu più riposu, chì pò esse dovutu à stimuli aumentati durante a notte, diventendu più sveglii, o in cunsequenza di cundizioni di salute, cum'è colic è reflux, per esempiu.
A rutina di u sonnu di u neunatu, durante u primu mese di vita, hè in leia cù l'alimentazione è i cambiamenti di pannoliu. Durante sta fase u sonnu hè di solitu calmu è pò durà trà 16 à 17 ore à ghjornu. Tuttavia, quant'è u zitellu hà dormitu per parechje ore, hè impurtante ch'ellu sia svegliatu per pudè esse nutritu è chì u pannolinu sia cambiatu.
À partesi di 1 ½ mesi di età, u criaturu principia à riferisce i cicli di luce è di bughju, dorme un pocu di più di notte è à 3 mesi, di solitu dorme più di 5 ore di fila.

Chì pò esse
Quandu u zitellu hà difficultà à dorme, pienghje faciule è custante è una notte assai inquieta, pò esse indicativu di alcuni cambiamenti chì devenu esse investigati da u pediatra è trattati in u megliu modu. Alcune di e situazioni principali chì portanu à u sonnu u più inquietu di u zitellu sò:
- Parechji stimuli durante a notte è pochi durante u ghjornu;
- Crampi;
- Reflux;
- Cambiamenti respiratorii;
- Parasomnia, chì hè un disordine di u sonnu;
L'ore di sonnu di u neunatu, in u primu mese di vita, occupanu a maiò parte di a ghjurnata, postu chì u zitellu dorme da 16 à 17 ore à ghjornu, in ogni modu, u zitellu pò stà svegliu finu à 1 o 2 ore di fila, chì pò accade da a notte à a notte.
U tempu di sonnu di u zitellu novu varieghja di solitu cù l'alimentazione. U zitellu chì allatta u pettu si sveglia di solitu ogni 2 à 3 ore per allattà, mentre chì u zitellu chì hè alimentatu da a buttiglia si sveglia ogni 4 ore.
Hè nurmale chì u neonatu smetti di respirà mentre dorme?
I zitelli di menu di 1 mese, in particulare quelli nati prima di tempu, ponu soffre di sindrome di apnea di u sonnu. In quellu casu u zitellu ferma a respirazione per uni pochi secondi ma poi riparte a respirazione nurmale dopu. Questa pausa in a respirazione ùn hà micca sempre una causa specifica è a più cumuna hè in relazione cù parechji fattori cum'è prublemi di cori o reflux, per esempiu.
Dunque, ùn hè micca previstu chì alcun criaturu ùn respiri mentre dorme è s'ellu face, deve esse investigatu. U zitellu pò ancu avè da esse ingressu à l'uspidale per e teste. Tuttavia, a metà di u tempu, ùn si trova nisuna causa. Amparate più nantu à cumu identificà è trattà l'apnea di u sonnu di u zitellu.
Cosa da fà
Per chì u sonnu di u zitellu sia menu inquietu, hè impurtante chì alcune strategie sianu aduttate di ghjornu è di notte per favurisce u riposu di u zitellu. Dunque, hè cunsigliatu:
- Mantene a casa illuminata per tuttu u ghjornu, riducendu l'intensità di a luce di notte;
- Ghjucate cù u zitellu u più pussibule durante u ghjornu;
- Svegliu u zitellu durante l'alimentazione, parlendu è cantendu cun ellu;
- Ùn evitate micca di fà rumuri, cum'è u telefunu, e cunversazione o l'aspirazione di a casa, ancu sì u zitellu dorme di ghjornu. Tuttavia, u rumu deve esse evitatu di notte;
- Evite di ghjucà cù u zitellu di notte;
- Mantene l'ambiente scuru à a fine di a ghjurnata, accendendu solu una luce di notte quandu alimentate u zitellu o cambiate u pannolinu.
Queste strategie insegnanu à u zitellu à distingue u ghjornu da a notte, cuntrullendu u sonnu. Inoltre, in casu chì u sonnu inquietu sia dovutu à reflux, coliche o altra situazione di salute, hè impurtante seguità a guida di u pediatra, essendu impurtante di burpà u zitellu dopu allattà, piegà e ghjinochje di u zitellu è purtalli à u ventre mettendu pressione o aumentendu a testa di u presepiu, per esempiu. Scuprite più cunsiglii cumu per aiutà u so zitellu dorme.
Vede più cunsiglii da u duttore Clementina, psicologu è spezialistu di u sonnu di i zitelli: