Chì hè a relazione trà Cheloidi, Cicatrici è Tatuaggi?
Cuntenutu
- 1. Chì hè esattamente un cheloide?
- 2. À chì pare un cheloide?
- 3. Un cheloide hè listessu chì una cicatrice ipertrofica?
- 4. À chì pare una cicatrice ipertrofica?
- 5. Pudete uttene un tatuu sè avete a pelle propensa à cheloide?
- 6. Pudete tatuà sopra o vicinu à un cheloide?
- 7. Cumu impedisce chì i cheloidi si forminu?
- 8. Chì duvete fà se un cheloide si forma nantu o vicinu à u vostru tatuu?
- 9. I prudutti d'attualità ponu aiutà à calà i cheloidi?
- 10. Hè pussibule a rimozione di cheloidi?
- 11. U mo tatuu serà ruvinatu durante a rimozione di cheloidi?
- 12. I cheloidi ponu cresce torna dopu a rimozione?
- U fondu
Ciò chì duvete sapè
Ci hè assai cunfusione per sapè se i tatuaggi causanu cheloidi. Qualchidunu avvirtenu chì ùn duverebbe mai fà un tatuu sè site propensu à stu tipu di tissutu cicatriciale.
Se ùn site micca sicuru se hè sicuru per voi per fà un tatuu, continuate à leghje per amparà a verità nantu à i cheloidi è i tatuaggi.
1. Chì hè esattamente un cheloide?
Un cheloide hè un tipu di cicatrisu alzatu. Hè cumpostu di collagene è di cellule di u tissutu connettivu chjamate fibroblasti. Quandu site feritu, ste cellule si precipitanu versu a zona dannighjata per riparà a vostra pelle.
Cheloidi ponu formà nantu à una di queste ferite cutanee:
- tagli
- brucia
- muzziconi d'insetti
- piercings
- acne severu
- cirurgia
Pudete ancu ottene un cheloide da un tatuu. Per sigillà l'inchjostru in a vostra pelle, l'artista vi perfora una volta è una altra cù una agulla. Stu prucessu crea parechje ferite minuscule induve si ponu formà cheloidi.
I cheloidi sò duri è alzati. Anu una superficia liscia è lucente, è ponu ferisce o prurisce. I cheloidi spiccanu, perchè sò tipicamenti rossu-rossu è finiscenu più longu è più largu chè l'area uriginale di ferita.
2. À chì pare un cheloide?
3. Un cheloide hè listessu chì una cicatrice ipertrofica?
Una cicatrice ipertrofica s'assumiglia assai à un cheloide, ma ùn sò micca listessi.
Una cicatrice ipertrofica si forma quandu ci hè molta tensione nantu à una ferita chì guarisce. A pressione in più rende a cicatrice più spessa di l'usu.
A differenza hè chì e cicatrici cheloidi sò più grandi di l'area di ferita è ùn falanu micca cù u tempu. E cicatrici ipertrofiche sò solu in a zona di a ferita è tendenu à svanisce cù u tempu.4. À chì pare una cicatrice ipertrofica?
5. Pudete uttene un tatuu sè avete a pelle propensa à cheloide?
Pudete uttene un tatuu ma pò causà complicazioni.
I cheloidi ponu formassi in ogni locu, ma sò più probabili di cresce nantu à u vostru:
- spalle
- pettu supranu
- capu
- collu
Sè pussibule, evite micca un tatuu in queste zone se site propensu à i cheloidi.
Duvete ancu parlà cù u vostru artista nantu à e prove nantu à una piccula zona di pelle.
U vostru artista pò esse in gradu di aduprà una inchjostru chì hè menu prubabile di vede nantu à a to pelle - cum'è l'inchjostru biancu nantu à i toni di a pelle pallida - per tatuà un puntu o una piccula linea. Se ùn sviluppate micca tissutu cicatriziale durante u prucessu di guarigione, pudete esse capace di fà un tatuu quì o in altrò.
6. Pudete tatuà sopra o vicinu à un cheloide?
A pratica di inchjostru annantu à un cheloide hè chjamata cicculata tatuata. Ci vole assai abilità è tempu per tatuà in modu sicuru è astutu annantu à un cheloide.
Sè avete da tatuà nantu à una cheloide o qualsiasi altra cicatrice, aspettate almenu un annu per assicurassi chì a vostra cicatrice sia sana sana. Altrimenti, puderebbe rimpruverà a vostra pelle.
Sceglite un tatuatore abile à travaglià cù cheloidi. In e mani sbagliate, u tatuu pò dannà a vostra pelle ancu di più è peghju a cicatrice.
7. Cumu impedisce chì i cheloidi si forminu?
Se avete dighjà un tatuu, fighjate per a pelle chì si ispessa chì pare arrotondata sopra a zona inchjostrata. Hè un segnu chì un cheloide si forma.
Se vedete un cheloide cumincià à furmassi, parlate cù u vostru artista di tatuaggi per uttene un vestitu di pressione. Queste robe strette ponu aiutà à minimizà e cicatrici cumpressendu a vostra pelle.
Copre u tatuu cù vestiti o una fascia ogni volta chì esci fora. A luce UV da u sole pò peghju e to cicatrici.
Appena u tatuu guarisce, copre a zona cù fogli di silicone o gel. U silicone pò aiutà à rallentà l'attività di i fibroblasti è a furmazione di collagene, chì causanu cicatrici.
8. Chì duvete fà se un cheloide si forma nantu o vicinu à u vostru tatuu?
I vestiti à pressione è i prudutti di silicone ponu aiutà à prevene cicatrici addiziunali.
I vestiti à pressione applicanu forza à a zona di a pelle. Quista impedisce à a vostra pelle d'ingrossu ulteriore.
I fogli di silicone riducenu a produzzione di collagenu, a proteina chì cumporta u tissutu cicatriziale. Impediscenu ancu chì e batterie entrinu in a cicatrice. I batteri ponu scatenà una produzione eccessiva di collagene.
Pudete ancu vede un dermatologu cun sperienza trattendu cheloidi - specificamente cheloidi relativi à u tatuu, se hè pussibule. Puderanu esse capaci di ricumandà altre tecniche di riduzzione.
9. I prudutti d'attualità ponu aiutà à calà i cheloidi?
Ùn ci hè micca evidenza solida chì e creme senza prescrizione cum'è a vitamina E è Mederma riducenu e cicatrici, ma in generale ùn ci hè micca male per pruvà.
Unguenti chì cuntenenu erbe cum'è betasitosterolo, Centella asiatica, è Bulbine frutescens pò prumove a guarigione di e ferite.
10. Hè pussibule a rimozione di cheloidi?
U vostru dermatistu pò raccomandà unu o più di i seguenti metodi di rimozione:
- Colpi di corticosteroidi. L'iniezioni di steroidi una volta ogni trè o quattru settimane per una serie di trattamenti ponu aiutà à riduce è ammorbidisce a cicatrice. Queste iniezioni funzionanu da 50 à 80 per centu di u tempu.
- Crioterapia. Stu metudu usa un fretu intensu da azotu liquidu per congelà u tessutu cheloide per riduce a so dimensione. Funciona megliu nantu à picculi cicatrici.
- Terapia laser. U trattamentu cù un laser schjarisce è minimizza l'aspettu di i cheloidi. Tende à travaglià megliu quandu si combina cù iniezioni di corticosteroidi o vestiti di pressione.
- Chirurgia. Stu metudu taglia u cheloide. Hè spessu cumbinatu cù iniezioni di corticosteroidi o altri trattamenti.
- Radiazione. I raggi X ad alta energia ponu riduce i cheloidi. Stu trattamentu hè spessu adupratu subitu dopu a chirurgia cheloide, mentre a ferita hè sempre guarita.
I Cheloidi ùn sò micca faciuli da sbarrazzassi di manera permanente. U vostru fornitore pò avè bisognu di aduprà più di unu di sti metudi per rimuovere cumpletamente a cicatrice - è ancu allora pò tornà.
Parlate à u vostru fornitore di crema imiquimod prescritta (Aldara). Questu tematicu pò aiutà à prevene i cheloidi da u ritornu dopu a chirurgia di rimozione.
A rimozione cheloide pò ancu esse costosa. Hè generalmente cunsideratu cum'è cusmeticu, cusì l'assicuranza pò micca copre u costu. U vostru assicuratore pò pensà à pagà una parte o tuttu u prucessu di rimozione se a cicatrice affetta u vostru muvimentu o funzione.
11. U mo tatuu serà ruvinatu durante a rimozione di cheloidi?
A rimozione di un cheloide chì hè cresciutu nantu à un tatuu pò avè un effetti negativu annantu à l'inchiostru. In fine dipende da quantu u cheloide hè vicinu à u tatuu è chì tecnica di rimozione hè aduprata.
A terapia laser, per esempiu, pò avè un effettu sfocatu nantu à l'inchiostru. Pò ancu svanisce o caccià u culore interamente.
12. I cheloidi ponu cresce torna dopu a rimozione?
I cheloidi ponu ricresce dopu chì li avete rimossi. A probabilità chì crescenu torna dipende da ciò chì metudu di rimozione avete adupratu.
Parechji cheloidi crescenu torna in cinque anni dopu l'iniezioni di corticosteroidi. Quasi u 100 per centu di i cheloidi tornanu dopu l'escissione chirurgica.
Aduprà più di un metudu di trattamentu pò aumentà a probabilità di rimozione permanente. Per esempiu, uttene iniezioni di corticosteroidi o crioterapia è portà indumenti di pressione dopu a chirurgia pò aiutà à riduce u risicu di ritornu.
U fondu
I cheloidi ùn sò micca dannosi. Quandu hè assuciatu à a ferita di a pelle, una volta chì un cheloide smette di cresce, di solitu fermerà uguale.
Tuttavia, i cheloidi ponu influenzà l'aspettu di a vostra pelle. E secondu induve crescenu, puderanu interferisce cù u vostru muvimentu.
Se un cheloide vi dà fastidiu o soffoca u vostru muvimentu, fate un appuntamentu cù un dermatologu.