Omeprazole - À chì serve è cumu piglià
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà
- 1. Ulceru gastricu è duodenale
- 2. Esofagite da reflux
- 3. Sindrome di Zollinger-Ellison
- 4. Prufilassi di l'aspirazione
- 5. Eradicazione di H. pylori assuciatu cù ulcera peptica
- 6. Erosione è ulceri assuciati à l'usu di l'AINE
- 7. Povera digestione assuciata à l'acidità gastrica
- 8. Esofagite da reflux severu in i zitelli
- Quale ùn deve micca aduprà
- Possibili effetti collaterali
Omeprazole hè una droga chì hè indicata per u trattamentu di l'ulcere in u stomacu è l'intestinu, esofagite da reflux, sindrome di Zollinger-Ellison, eradicazione di H. pylori assuciatu cù ulcere di stomacu, trattamentu o prevenzione di erosioni o ulceri assuciati à l'usu di farmaci antiinflamatori non-steroidali è trattamentu di povera digestione assuciata à l'acidità gastrica.
Questa medicina pò esse acquistata in farmacie per un prezzu di circa 10 à 270 reai, secondu a dose, a dimensione di l'imballu è a marca o genericu sceltu, chì richiede a presentazione di una prescrizione medica.
Per chì ghjè
L'omeprazole agisce riducendu a produzione di acidu in u stomacu, inibendu a pompa di protoni, è hè indicatu per u trattamentu di:
- Ulceri in u stomacu è l'intestinu;
- Esofagite di reflux;
- Sindrome di Zollinger-Ellison, chì hè carattarizatu da una produzione eccessiva di acidi in u stomacu;
- Mantenimentu per i pazienti cun esofagite da reflux guaritu;
- E persone chì sò in risicu di aspirazione di cuntenutu gastricu durante l'anestesia generale;
- Eradicazione di i batteri H. pylori assuciatu cù ulceru stomacu;
- Erosione o ulcera gastrica è duodenale, è ancu a so prevenzione, assuciata à l'usu di farmaci antiinflamatori non steroidali;
- Indigestioni assuciata à l'acidità gastrica, cum'è ardori di stomacu, nausea o dolore di stomacu.
Inoltre, omeprazole pò ancu esse adupratu per prevene a recidiva in i pazienti cù ulcere duodenali o gastriche. Amparate à identificà l'ulcera gastrica.
Cumu aduprà
A dosa di a droga dipende da u prublema da trattà:
1. Ulceru gastricu è duodenale
A dosa raccomandata per trattà l'ulcera gastrica hè di 20 mg, una volta à ghjornu, cù a guarigione in circa 4 settimane, in a maiò parte di i casi. Altrimenti, si consiglia di cuntinuà u trattamentu per altre 4 settimane. In i pazienti cun ulcere gastriche chì ùn rispondenu micca, una dose quotidiana di 40 mg hè raccomandata per un periodu di 8 settimane.
A dosa raccomandata per e persone cun ulcera duodenale attiva hè di 20 mg, una volta à ghjornu, cù a guarigione in 2 settimane in a maiò parte di i casi. Altrimenti, un periodu addizionale di 2 settimane hè raccomandatu. In i pazienti cun ulcere duodenali senza risposta, una dose quotidiana di 40 mg per un periodu di 4 settimane hè raccomandata.
Per prevene a recidiva in i pazienti chì ùn sò micca assai reattivi cun ulcere gastriche, hè raccomandata l'amministrazione di 20 mg à 40 mg una volta à ghjornu. Per a prevenzione di a recurrenza di l'ulcera duodenale, a dosa raccomandata hè di 10 mg, una volta à ghjornu, chì pò esse aumentata à 20-40 mg, una volta à ghjornu, se necessariu.
2. Esofagite da reflux
A dosa abituale hè 20 mg per via orale, una volta à ghjornu, per 4 settimane, è in certi casi, un periodu addizionale di 4 settimane pò esse necessariu. In i pazienti cun esofagite da reflux severu, una dose quotidiana di 40 mg hè raccomandata per un periodu di 8 settimane.
Per u trattamentu di mantenimentu di l'esofagite da reflux guarita, a dose raccomandata hè di 10 mg, una volta à ghjornu, chì pò esse aumentata à 20 à 40 mg, una volta à ghjornu, se necessariu. Sapete i sintomi di esofagite da reflux.
3. Sindrome di Zollinger-Ellison
A dosa iniziale raccomandata hè 60 mg, una volta à ghjornu, chì deve esse adattata da u duttore, secondu l'evoluzione clinica di u paziente. E dosi sopra à 80 mg ogni ghjornu devenu esse divisi in duie dosi.
Amparate più nantu à u trattamentu di a sindrome di Zollinger-Ellison.
4. Prufilassi di l'aspirazione
A dosa raccomandata per e persone chì sò in periculu di aspirazione di cuntenutu gastricu durante l'anestesia generale hè di 40 mg a notte prima di a chirurgia, seguita da 40 mg a mattina di u ghjornu di a chirurgia.
5. Eradicazione di H. pylori assuciatu cù ulcera peptica
A dosa cunsigliata hè da 20 mg à 40 mg, una volta à ghjornu, assuciata à piglià antibiotici, per u periodu di tempu determinatu da u duttore. Amparate più nantu à u trattamentu di l'infezzione cù Helicobacter pylori.
6. Erosione è ulceri assuciati à l'usu di l'AINE
A dosa raccomandata hè 20 mg, una volta à ghjornu, per 4 settimane, in a maiò parte di i casi. Se stu periodu ùn hè micca abbastanza, un periodu addizionale di 4 settimane hè raccomandatu, in u quale a guarigione si face generalmente.
7. Povera digestione assuciata à l'acidità gastrica
Per u sollievu di i sintomi cum'è u dolore o u cunfortu epigastricu, a dosa raccomandata hè da 10 mg à 20 mg, una volta à ghjornu. Se u cuntrollu di i sintomi ùn hè micca statu ottenutu dopu à 4 settimane di trattamentu cù 20 mg à ghjornu, hè raccomandata un'ulteriore indagine.
8. Esofagite da reflux severu in i zitelli
In i zitelli da 1 annu di età, a dosa raccomandata per i zitelli chì pesanu trà 10 è 20 kg hè di 10 mg, una volta à ghjornu. Per i zitelli chì pesanu più di 20 kg, a dosa raccomandata hè 20 mg, una volta à ghjornu. Se necessariu, a dosa pò esse aumentata à 20 mg è 40 mg, rispettivamente.
Quale ùn deve micca aduprà
L'omeprazole ùn deve esse adupratu in e persone chì sò ipersensibili à sta sostanza attiva o à qualsiasi cumpunente di a formula, o chì anu gravi prublemi di fegatu.
Inoltre, ùn deve ancu esse adupratu in donne incinte, mamme chì allattanu o zitelli sottu à l'età di 1 annu.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade durante u trattamentu cù omeprazole sò mal di testa, dolore addominale, stinzia, diarrea, formazione di gasi in u stomacu o in l'intestinu, nausea è vomitu.