): ciò chì sò, spezie principali è sintomi
Cuntenutu
- Spezie principali
- 1. Staphylococcus aureus
- 2. Staphylococcus epidermidis
- 3. Staphylococcus saprophyticus
I Stafilococchi currispondenu à un gruppu di batteri gram-pusitivi chì anu una forma tonda, si trovanu raggruppati in gruppi, simile à una mansa di uva è u genaru hè chjamatu Staphylococcus.
Sti batteri sò presenti naturalmente in e persone senza alcun segnu di malattia. Tuttavia, quandu u sistema immunitariu hè sottusviluppatu, cum'è in u casu di i neonati, o hè indebulitu, per via di trattamentu di chimioterapia o di vechjaia, per esempiu, i batteri di u genaru Staphylococcus ponu entre in u corpu è causà malatie.
Spezie principali
I Stafilococchi sò picculi batteri immubili disposti in gruppi è ponu esse truvati naturalmente in e persone, in particulare nantu à a pelle è e mucose, senza causà alcun tipu di malattia. A maiò parte di e spezie stafiloccule sò anaerobiche facultative, vale à dì, sò capaci di cresce in un ambiente cù o senza ossigenu.
L'espezie di Staphylococcus pò esse classificatu in dui gruppi secondu a presenza o assenza di l'enzima coagulase. Cusì, e spezie chì anu l'enzima sò chjamate coagulasi pusitive, u Staphylococcus aureus e sole spezie di stu gruppu, è e spezie chì ùn l'anu micca sò chjamate stafilococchi negativi coagulasi, chì e so spezie principali sò Staphylococcus epidermidis è Staphylococcus saprophyticus.
1. Staphylococcus aureus
O Staphylococcus aureus, o S. aureus, hè un tipu di stafilococcu chì si trova nurmalmente in a pelle è in a mucosa di e persone, principalmente in bocca è in nasu, senza causà malatie. Tuttavia, quandu u sistema immunitariu hè indebulitu, u S. aureus pò entre in u corpu è causà infezioni chì ponu esse leve, cum'è folliculite, o gravi, cum'è a sepsis, per esempiu, chì ponu mette in periculu a vita di una persona.
Stu batteriu pò ancu esse facilmente truvatu in un ambiente di ospedale, è pò causà infezioni gravi chì sò difficili da curà per via di a resistenza acquistata di u microorganismu à vari antibiotici.
O Staphylococcus aureus pò entre in u corpu per via di ferite o di aghi, soprattuttu in u casu di persone ricoverate, chì utilizanu droghe iniettabili o chì anu bisognu di piglià iniezioni di penicillina regolarmente, per esempiu, ma pò ancu esse trasmessa da persona à persona per mezu di cuntattu direttu o per mezu di goccioline prisente in aria da tosse è starnuti.
L'identificazione di l'infezzione da Staphylococcus aureus si face attraversu esami microbiologichi chì ponu esse effettuati nantu à qualsiasi materiale, vale à dì, secrezione di ferita, urina, saliva o sangue. Inoltre, l'identificazione di u S. aureus pò esse fattu per mezu di a coagulasi, postu chì hè l'unica spezia di Staphylococcus chì hà st'enzima è hè dunque chjamata coagulasi pusitiva. Vede più nantu à l'identificazione S. aureus.
Principali sintomi: Sintomi di infezzjoni da S. aureus varià secondu u tipu d'infezzione, forma d'infezzione è cundizione di a persona. Cusì, pò esse dulore, rossu è gonfiore in a pelle, quandu a batteria prolifera nantu à a pelle, o febbre alta, dolore musculare, mal di testa è malessere generale, chì hè di solitu indicativu chì a batteria hè presente in u sangue.
Cumu hè fattu u trattamentu: Trattamentu di l'infezzione da Staphylococcus aureus varieghja secondu u vostru prufilu di sensibilità à l'antimicrobiani, chì pò varià secondu a persona è l'uspidale chì site, sì hè u casu.Inoltre, u duttore tene contu di u statu di salute di u paziente è di i sintomi presentati da u paziente, in più di altre infezioni chì ponu esiste. Di solitu u duttore cunsiglia l'usu di Meticillina, Vancomicina o Oxacillina per 7 à 10 ghjorni.
2. Staphylococcus epidermidis
O Staphylococcus epidermidis o S. epidermidis, è dinò u S. aureus, hè nurmalmente prisente nantu à a pelle, ùn cagiunendu alcun tippu d'infezzione. Tuttavia, u S. epidermidis pò esse cunsideratu opportunistu, postu chì hè capace di causà malatie quandu u sistema immunitariu hè indebulitu o sottosviluppatu, cum'è in u casu di i neonati, per esempiu.
O S. epidermidis hè unu di i principali microorganismi isolati in i pazienti ospedalizati, postu chì hè naturalmente presente in a pelle, è u so isolamentu hè spessu cunsideratu cum'è contaminazione di u campione. Tuttavia, u S. epidermidis sò stati ligati à un gran numeru di infezioni in l'ambiente uspidale per via di a so capacità di culunizà i dispositivi intravasculari, ferite grandi, protesi è valvule cardiache, è ponu esse assuciati cù sepsis è endocardite, per esempiu.
A capacità di culunizà l'attrezzatura medica face stu microorganisimu resistente à parechji antibiotici, chì ponu rende u trattamentu di l'infezzione più cumplicatu è mette in periculu a vita di a persona.
Cunferma di l'infezzione da S. epidermidis accade quandu duie o più emoculture sò pusitive per stu microorganisimu. Inoltre, hè pussibule differenzà u S. aureus di S. epidermidis attraversu u test di coagulase, in u quale u Staphylococcus epidermidis ùn hà micca l'enzima, essendu chjamata coagulasi negativa. Capite cumu l'identificazione di u Staphylococcus epidermidis.
Principali sintomi: Sintomi di infezzjoni da Staphylococcus epidermidis di solitu cumpariscenu solu quandu u batteriu hè in u sangue, è ci pò esse una frebba alta, mal di testa, malessere, mancanza di respiru o difficultà per respirà è pressione bassa, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu: Trattamentu di l'infezzione da S. epidermidis varieghja secondu u tippu d'infezzione è e caratteristiche di u microorganisimu isolatu. In casu chì l'infezzione sia ligata à a culunizazione di dispositivi medici, per esempiu, a sostituzione di i dispositivi hè indicata, eliminendu cusì i batteri.
Quandu l'infezzione hè cunfirmata, u duttore pò indicà ancu l'usu di antibiotici, cum'è Vancomycin è Rifampicin, per esempiu.
3. Staphylococcus saprophyticus
O Staphylococcus saprophyticus, o S. saprophyticus, è dinò u S. epidermidis, hè cunsideratu un stafilococu negativu coagulase, è altri testi sò necessarii per differenzà queste duie spezie, cume u test di novobiocina, chì hè un antibioticu chì S. saprophyticus hè nurmalmente duru è u S. epidermidis è sensibile.
Questa batteria si pò truvà naturalmente nantu à a pelle è in a regione genitale, senza causà sintomi. Tuttavia, quandu ci hè un sbilanciu in u microbiota genitale, u S. saprophyticus è causanu infezioni di l'urinariu, in particulare in e donne, postu chì stu batteriu hè capace di aderisce à e cellule di u sistema urinariu di e donne in età riproduttiva.
Principali sintomi: Sintomi di infezzjoni da S. saprophyticus sò listessi chè per una infezzione di l'urinariu, cù dulore è difficultà à passà l'urina, urina turbia, sintimu d'ùn pudè sviutà a vejiga è bassa febbra persistente, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu: Trattamentu di l'infezzione da S. saprophyticus si face cù l'usu di antibiotici, cum'è Trimethoprim. Tuttavia, u trattamentu cù antibiotici deve esse indicatu solu da u duttore in presenza di sintomi, altrimenti pò favurisce l'emergenza di batteri resistenti.