À chì serve è cumu aduprà u flash Vonau è iniettabile
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu piglià
- 1. Vonau lampi compresse di disintegrazione orale
- 2. Vonau per iniezione
- Quale ùn deve micca aduprà
- Possibili effetti collaterali
- 1. Compresse flash Vonau
- 2. Vonau per iniezione
Ondansetron hè a sustanza attiva in una medicina antiemetica cunnisciuta cummercialmente cum'è Vonau. Stu medicamentu per usu orale è iniettabile hè indicatu per u trattamentu è a prevenzione di nausea è vomitu, postu chì a so azzione blocca u riflessu di vomitu, riducendu a sensazione di nausea.
Per chì ghjè
Vonau flash hè dispunibule in compresse di 4 mg è 8 mg, chì anu ondansetrone in a so composizione chì agisce per prevene è trattà nausea è vomitu in adulti è zitelli di più di 2 anni.
Vonau iniettabile hè dispunibule in listesse dosi d'ondansetrone è hè indicatu per u cuntrollu di nausea è vomitu indotti da chimioterapia è radioterapia in adulti è zitelli da 6 mesi di età. Inoltre, hè ancu indicatu per a prevenzione è u trattamentu di nausea è vomitu in u periodu postoperatoriu, in adulti è zitelli da 1 mese di età.
Cumu piglià
1. Vonau lampi compresse di disintegrazione orale
A tavuletta deve esse cacciata da l'imballu è posta immediatamente nantu à a punta di a lingua in modu chì si dissolvi in sicondi è sia inghjuttita, senza avè bisognu di ingerisce a medicina cù liquidi.
Prevenzione di nausea è vomitu in generale:
Adulti: A dosa raccomandata hè 2 compresse di 8 mg.
I zitelli di più di 11 anni: A dosa raccomandata hè da 1 à 2 compresse da 4 mg.
I zitelli da 2 à 11 anni: A dosa cunsigliata hè 1 tableta di 4 mg.
Prevenzione di nausea è vomitu postoperatori:
A dosa da aduprà deve esse quella descritta in precedenza per ogni età, è deve esse presa 1 ora prima di l'induzione di anestesia.
Prevenzione di nausea è vomitu in generale associata à a chimioterapia:
In i casi di chimioterapia chì provoca vomitu severu, a dose raccomandata hè 24 mg Vonau in una sola dose, chì hè equivalente à 3 8 mg compresse, 30 minuti prima di l'iniziu di chimioterapia.
In i casi di chimioterapia chì provoca vomitu moderatu, a dose raccomandata hè 8 mg di ondansetron, duie volte à ghjornu quandu a prima dose deve esse amministrata 30 minuti prima di a chimioterapia, è a seconda dose deve esse amministrata 8 ore dopu.
Per unu o dui ghjorni dopu a fine di a chimioterapia, si consiglia di piglià 8 mg di ondansetron, duie volte à ghjornu ogni 12 ore.
Per i zitelli di 11 anni è più, a listessa dosi pruposta per l'adulti hè cunsigliata è per i zitelli di 2 à 11 anni di età 4 mg d'ondansetron hè cunsigliatu 3 volte à ghjornu per 1 o 2 ghjorni dopu a fine di a chimioterapia.
Prevenzione di nausea è vomitu associati à a radioterapia:
Per l'irradiazione totale di u corpu, a dosa raccomandata hè 8 mg d'ondansetron, da 1 à 2 ore prima di ogni frazione di radioterapia applicata ogni ghjornu.
Per a radioterapia di l'abdomen in una sola dose alta, a dose raccomandata hè 8 mg ondansetron, da 1 à 2 ore prima di a radioterapia, cù dosi successive ogni 8 ore dopu a prima dose, per 1 à 2 ghjorni dopu a fine di a radioterapia.
Per a radioterapia di l'addome in dosi cutidiane divise, a dosa raccomandata hè 8 mg d'ondansetron, da 1 à 2 ore prima di a radioterapia, cù dosi successivi ogni 8 ore dopu a prima dose, ogni ghjornu di applicazione di radioterapia.
Per i zitelli da 2 à 11 anni, una dosa di 4mg d'ondansetron hè cunsigliata 3 volte à ghjornu. U primu deve esse amministratu 1 à 2 ore prima di l'iniziu di radioterapia, cù e dosi successivi ogni 8 ore dopu a prima dose. Hè cunsigliatu di amministrà 4 mg d'ondansetron, 3 volte à ghjornu per 1 à 2 ghjorni dopu a fine di a radioterapia.
2. Vonau per iniezione
Vonau iniettabile deve esse amministratu da un prufessiunale sanitariu è a selezzione di u regime di dose deve esse determinata da a gravità di nausea è vomitu.
Adulti: A dosa intravenosa o intramusculare raccomandata hè di 8 mg, amministrata immediatamente prima di u trattamentu.
I zitelli è l'adulescenti da 6 mesi à 17 anni di età: A dosa in casu di nausea è vomitu indotta da chimioterapia pò esse calculata in funzione di a superficia di u corpu o di u pesu.
Questa dosi pò esse cambiata da u duttore, secondu a gravità di a situazione.
Quale ùn deve micca aduprà
Questa medicina ùn deve esse aduprata da e persone allergiche à a sostanza attiva o à qualsiasi cumpunenti cuntenuti in a formula, in donne incinte o chì allattanu è in zitelli sottu à 2 anni.
Si deve ancu evità l'usu di l'ondansetron in i pazienti cun sindrome QT congenitale longu è aduprà cun prudenza in e persone cù prublemi di rene o di fegatu. Inoltre, Vonau, chì a so presentazione hè in compresse, deve esse adupratu cun prudenza in fenilchetonurica per via di l'eccipienti cuntenuti in a formula.
Possibili effetti collaterali
1. Compresse flash Vonau
L'effetti secundarii più cumuni chì si verificanu cù l'usu di e pillole flash Vonau sò diarrea, stinzia, mal di testa è stanchezza.
In più è menu spessu, u disagiu è l'apparizione di ferite ponu accade ancu. Sì i sintomi cum'è u sintimu di disagiu, inquietudine, rossu di a faccia, palpitazioni, prurito, pulse in l'arechja, tosse, starnutimentu, difficoltà à respirà in i primi 15 minuti di amministrazione di u medicamentu, hè necessariu cercà urgentemente assistenza medica.
2. Vonau per iniezione
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade cù l'usu di Vonau iniettabile sò u sensu di calore o rossu, stinzia è reazioni à u situ di l'iniezione intravenosa.
Meno spessu, crisi, disordini di u muvimentu, arritmie, dolore toracicu, diminuzione di a frequenza cardiaca, ipotensione, singuli, aumentu asintomaticu di test di fegatu funzionale, reazioni allergiche, vertigini, disturbi visivi transitori, prolungamentu di l'intervallu QT, cecità transitoria è eruzione tossica.