Cosa hè a Sindrome Allergica Orale?
Cuntenutu
- Sindrome d'allergia orale
- Elencu alimentariu di u sindrome d'allergia orale
- Sintomi di sindrome d'allergia orale
- Trattà è gestisce i sintomi
- Trattamenti senza ricetta (OTC)
- Immunoterapia
- Quale hè u sindrome d'allergia orale?
- Quandu chjamà u vostru duttore
Sindrome d'allergia orale
U sindromu d'allergia orale (OAS) hè una cundizione allergica cumuna ligata à l'alimentu chì si sviluppa in adulti. L'OEA hè cunnessu cù allergii ambientali, cum'è a frebba di u fenu.
Quandu avete u sindrome d'allergia orale, certi frutti freschi, noci è verdure ponu scatenà una reazione allergica in bocca è in gola per via di proteine cù una struttura simile à u polline.
In altre parolle, u vostru corpu confonde una proteina di fruttu cù una proteina di polline. L'anticorpi specifici di l'immunoglobina E in u vostru sistema immune causanu reazioni allergiche.
Per questa ragione, a cundizione hè qualchì volta chjamata sindrome di allergie à u pollen-fruit. I sintomi tendenu à esse peghju durante i periodi di l'annu quandu i livelli di polline sò alti.
Elencu alimentariu di u sindrome d'allergia orale
Diverse persone sò scatenate da diversi alimenti. Tuttavia, l'OAS accade solu cum'è u risultatu di a reattività incrociata trà u polline è e proteine strutturate in modu simile in certi frutti.
Alcuni triggeri cumuni di OAS includenu:
- banane
- ciliegie
- aranci
- mele
- pesche
- pumati
- cucumari
- zucchetti
- peperoni
- semi di girasole
- carotte
- erbe fresche, cum'è u prezzemulu o u coriandru
Sì avete OAS, i noci d'alberi, cum'è nocciole è amandule, ponu scatenà i vostri sintomi. U sindromu di l'allergia orale hè di solitu più lieve di più allergie à e noce sistemiche chì ponu esse fatali.
E persone cù u sindromu di l'allergia orale in generale ùn averanu micca una reazione allergica severa. A reazzione hè di solitu limitata à l'area di a bocca è di a gola, ma pò avanzà finu à i sintomi sistemichi in finu à u 9 per centu di e persone. A vera anafilassi hè ancu più rara, ma pò accade in guasi 2 per centu di e persone.
Sintomi di sindrome d'allergia orale
I sintomi OEA ponu variare, ma tendenu à esse cuncentrati in a zona di a bocca è di a gola. Affettanu raramente altre zone di u corpu. Quandu u vostru OEA hè attivatu, pudete avè sti sintomi:
- un pruritu o zingara in lingua o in tettu di bocca
- labbra gonfie o annudite
- una gola gratta
- starnuti è congestione nasale
Trattà è gestisce i sintomi
U megliu trattamentu per l'OEA hè chjaru: Evite i vostri alimenti trigger.
Alcuni altri modi faciuli per riduce i sintomi OAS includenu questi suggerimenti:
- Cuite o scaldate i vostri cibi. A preparazione di l'alimentu cù u calore cambia a composizione proteica di l'alimentu. Parechje volte, elimina u trigger allergicu.
- Cumprate ligumi o frutti in scatula.
- Sbuchjate ligumi o frutti. A proteina chì causa l'OEA si trova spessu in a pelle di u pruduttu.
Trattamenti senza ricetta (OTC)
I bloccanti di l'istamina OTC, o antihistaminici, aduprati per a frebba di u fenu ponu travaglià per i sintomi d'allergia orale, secondu a.
Diphenhydramine (Benadryl) è fexofenadine (Allegra) ponu esse aduprati per alleviare u pruritu, l'ochji acquosi è a gola grattosa chì vene cù i ghjorni di polline elevati quandu avete allergie. Puderanu à volte suppressione dinò e reazzione OAS.
Pre-medicazione cù antihistaminici prima di manghjà questi alimenti per esse cumpletamente efficace.
Immunoterapia
E persone chì sò state trattate cù immunoterapia per l'OAS anu avutu risultati misti. In un studiu clinicu di u 2004, i participanti anu pussutu tollerà piccule quantità di u polline di betula inghjenna dopu l'immunoterapia. Tuttavia, ùn puderanu micca superà cumpletamente i sintomi OAS.
Quale hè u sindrome d'allergia orale?
E persone chì anu allergie à u polen di betula, u polen di erba, è u polen di ambrosia sò più propensi à avè OEA, secondu u College Americanu di Allergia, Astma è Immunologia.
I zitelli chjuchi ùn sò di solitu affettati da u sindrome d'allergia orale. Spessu, i ghjovani adulti averanu sintomi di OAS per a prima volta dopu avè manghjatu alimenti scatenanti dapoi anni senza prublemi.
A stagione di impollinazione di l'arburu è di l'erba - trà aprile è ghjugnu - tende à esse u mumentu di punta per l'OEA. Sittembre è Ottobre pò purtà torna i sintomi quandu l'erbe sò sottumessi à a pullinizazione.
Quandu chjamà u vostru duttore
In u 9 per centu di e persone cun sindrome d'allergia orale, i sintomi ponu diventà più severi è necessitanu assistenza medica. Se avete una reazione à un alimentu à basa di polline chì si estende oltre l'area di a bocca, duvete circà l'assistenza medica.
In certi casi rarissimi, l'OEA pò scatenà anafilassi. In altri casi, e persone ponu cunfondà e so allergie seria à noce o legumi cù u sindrome d'allergia orale.
Assicuratevi di parlà cù u vostru duttore nantu à l'intensità è a gravità di i vostri sintomi. Puderia esse necessariu esse riferitu à un allergistu per esse sicuri chì i vostri sintomi sò causati da l'OEA.