Osteomielitis: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Cause principali
- Cumu identificà
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu hè necessaria una amputazione?
- Altri trattamenti
L'osteomielite hè u nome datu à l'infezzione ossea, generalmente causata da batteri, ma chì pò ancu esse causata da funghi o virus. Quest'infezzione accade sia per contaminazione diretta di l'ossu, per mezu di un tagliu profondu, di una frattura o di un impiantamentu di una protesi, ma pò ancu ghjunghje à l'ossu attraversu u sangue, durante u corsu di una malattia infettiva, cume un ascessu, endocardite o tuberculosi., per esempiu.
Chiunque pò sviluppà sta infezzione, chì ùn hè di solitu contagiosa da una persona à l'altra, è i sintomi causati includenu u dolore lucalizatu in a zona influenzata, gonfiore è rossu, oltre à febbre, nausea è stanchezza. Inoltre, l'osteomielitis pò esse classificata secondu u tempu di l'evoluzione, u meccanisimu di infezzione è a risposta di l'organismu:
- Acutu: quandu hè diagnosticatu in e prime 2 settimane di a malatia;
- Sub-agutu: hè identificatu è diagnosticatu in 6 settimane;
- Cronaca: accade quandu dura più di 6 settimane o quandu forma un ascessu, di solitu perchè ùn hè micca identificatu è trattatu rapidamente, evoluzione è peghju pianu è continuu, chì pò persiste per mesi o ancu anni.
L'osteomielitis hà un trattamentu difficiule è chì richiede assai tempu, cumpresu l'usu di droghe per eliminà i microorganismi, cum'è l'antibiotici cù dosi elevate è per un bellu pezzu. A cirurgia pò ancu esse indicata in casi più severi, per rimuovere u tessutu mortu è facilità a recuperazione.
Cause principali
Alcuni di i fattori principali associati à u sviluppu di l'osteomielite sò:
- Ascessi cutanei o dentali;
- Lesioni cutanee, cume tagli, ferite, cellulite infettiva, iniezioni, chirurgie o impiantazione di un apparechju;
- Frattura ossea, in accidenti;
- Impiantà a protesi articulare o ossea;
- Infezzioni generalizate, cum'è endocardite, tuberculosi, brucellosi, aspergillosi o candidiasi.
L'osteomielitis pò accade in chiunque, inclusi adulti è zitelli. Tuttavia, e persone cun immunità indebolita, cum'è quelle cun diabete scumpensatu, chì utilizanu cronica i corticosteroidi o chì sò sottumessi à una chimioterapia, per esempiu, è ancu e persone chì anu alteratu a circulazione sanguigna, chì anu malatie neurologiche o chì sò state recentemente sottoposte à una chirurgia più grande risicu di sviluppà stu tipu d'infezzione hè più faciule, postu chì sò situazioni chì compromettenu u flussu di sangue sanu à l'ossu è favuriscenu a proliferazione di microorganismi.
Cumu identificà
I sintomi principali di l'osteomielite, sia acuta sia cronica, includenu:
- Dolore lucale, chì pò esse persistente in a fase cronica;
- Gonfiore, rossu è calore in a zona influenzata;
- Febbre, da 38 à 39ºC;
- Chills;
- Nausea o vomitu;
- Difficultà à spustà a regione colpita;
- Abscesu o fistula nantu à a pelle.
U diagnosticu hè fattu per mezu di esami clinichi è testi cumplementari è testi di laboratorio (conteggio di sangue, ESR, PCR), oltre à radiografia, tomografia, risonanza magnetica o scintigrafia ossea. Un pezzu di materiale infettatu deve esse ancu eliminatu per identificà u microorganismu rispunsevule di l'infezzione, facilitendu u trattamentu.
U duttore averà ancu cura di diferenziare l'osteomielite da altre malatie chì ponu causà sintomi simuli, cum'è l'artrite settica, tumore d'Ewing, cellulite o ascessi profondi, per esempiu. Scuprite cumu diferenze e cause principali di u dolore ossu.
Radiografia di l'ossu di u bracciu cù osteomielite
Cumu hè fattu u trattamentu
In presenza di l'osteomielite, u trattamentu deve esse effettuatu u più prestu pussibule per permettà a cura, cù medicinali potenti chì anu un effettu rapidu, guidatu da l'ortopedistu. Hè necessariu stà in l'uspidale per inizià antibiotici in vena, fà testi per identificà u microorganisimu è ancu chirurgia.
Se ci hè un miglioramentu clinicu cù i medicamenti, hè pussibule cuntinuà u trattamentu in casa, cù i medicamenti per via orale.
Quandu hè necessaria una amputazione?
L'amputazione hè necessaria solu in ultima istanza, quandu l'implicazione di l'osse hè assai severa è ùn hè micca migliorata cù u trattamentu clinicu o a chirurgia, presentendu un risicu elevatu di vita per a persona.
Altri trattamenti
Nisun tipu di trattamentu casanu ùn deve rimpiazzà i medicazione diretti da u duttore per trattà l'osteomielite, ma un bonu modu per accelerà a recuperazione hè di ripusà, è di mantene una dieta equilibrata cun una bona idratazione.
A fisioterapia ùn hè micca un trattamentu chì aiuta à curà l'osteomielite, ma pò esse utile durante o dopu u trattamentu per mantene a qualità di vita è aiutà a recuperazione.