Cosa hè l'osteopenia, cause è cumu hè u diagnosticu
Cuntenutu
L'osteopenia hè una situazione caratterizata da una diminuzione graduale di a massa ossea, chì rende l'osse più fragili è aumenta u risicu di fratture. Inoltre, quandu l'osteopenia ùn hè micca identificata è trattata currettamente, si pò sviluppà in osteoporosi, in cui l'osse sò cusì debuli chì si ponu rompe cù pochi colpi.
L'osteopenia hè più cumuna in donne in postmenopausa è in omi di più di 60 anni, perchè à misura chì l'età avanza, l'osse diventanu più porose, cù una diminuzione di l'assorbimentu di calciu da l'osse. Dunque, si consiglia di aumentà u cunsumu di alimenti ricchi in calciu è vitamina D per evità l'osteopenia è l'osteoporosi. Scuprite l'alimenti ricchi in calciu è vitamina D per prevene l'osteopenia è l'osteoporosi.
Cause di l'osteopenia
L'osteopenia hè più cumuna in e donne, in particulare quelle chì sò entrate in menopausa prestu o chì sò in postmenopausa, ma pò accade ancu in l'omi trà 60 è 70 anni di età per via di a diminuzione di a pruduzzione di testosterone. Inoltre, altri fattori chì aumentanu u risicu di sviluppà osteopenia sò:
- Dieta povera in alimenti cù calciu;
- Esse fumadore;
- Ùn praticate micca attività fisica regulare;
- Avè una storia di famiglia di osteoporosi;
- Mancanza di esposizione adatta à u sole;
- Usu à longu andà di medicazione;
- Cambiamenti in a tiroide, paratiroide, fegatu o reni.
Inoltre, a chimioterapia, l'alcolismu è u cunsumu di bevande o cibi ricchi in caffeina ponu ancu favurisce l'osteopenia, perchè ponu influenzà u prucessu di furmazione di l'osse.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'osteopenia hè fattu da un esame chì valuta a densità di l'osse, chjamata densitometria ossea. Questu esame hè simile à una radiografia è dunque ùn causa alcun dolore o disagiu è a sola preparazione necessaria hè di evità di piglià supplementi di calciu in e 24 ore precedenti. In generale, i risultati di l'esami sò:
- Nurmale, quandu hè uguale o più grande di 1;
- Osteopenia, quandu hè trà 1 è -2,5;
- Osteoporosi, quandu u risultatu hè menu di -2,5.
Questu esame deve esse fattu ogni annu da e donne di più di 65 anni è da l'omi di più di 70 anni, postu chì l'osteopenia ùn presenta micca alcun tippu di sintumu è, dunque, pò avanzà facilmente à l'osteoporosi s'ellu ùn hè micca identificatu è trattatu. Amparate più nantu à l'esame di densitometria ossea.
Trattamentu di l'osteopenia
U trattamentu per l'osteopenia hà per scopu di prevene a perdita eccessiva di l'ossu è a progressione à l'osteoporosi, è l'usu di medicinali chì aumentanu l'assorbimentu di calciu è a deposizione in l'osse, l'usu di calciu è supplementi di vitamina D pò esse raccomandatu da u duttore. preferenza à l'alimenti cù calciu è vitamina D.
Inoltre, hè cunsigliatu chì u cunsumu di caffeina sia diminuitu è chì a persona si impegna in attività fisica regolarmente. Vede più nantu à u trattamentu per l'osteopenia.
Hè impurtante chì u trattamentu di l'osteopenia sia iniziatu rapidamente per prevene u sviluppu di l'osteoporosi, chì richiede più cura. Scuprite u video seguente per altri cunsiglii per rinfurzà l'osse è prevene l'osteoporosi: