Cosa hè l'osteosarcoma, sintomi è cume si tratta
Cuntenutu
L'osteosarcoma hè un tipu di tumore osseu malignu chì hè più frequente in i zitelli, l'adulescenti è i ghjovani adulti, cun una probabilità più grande di sintomi severi trà 20 è 30 anni. L'ossi più colpiti sò l'osse longhe di e ghjambe è di e bracce, ma l'osteosarcoma pò apparisce annantu à qualsiasi altru ossu in u corpu è sottumette facilmente metastasi, vale à dì, u tumore pò sparghje in un altru locu.
Sicondu u ritmu di crescita di u tumore, l'osteosarcoma pò esse classificatu in:
- High grade: in chì u tumore hà una crescita assai rapida è include casi d'osteosarcoma osteoblasticu o osteosarcoma chondroblastic, più cumuni in i zitelli è l'adulescenti;
- Gradu intermediu: hà un sviluppu rapidu è include l'osteosarcoma periostale, per esempiu;
- Qualità bassa: cresce lentamente è, dunque, hè difficiule da diagnosticà è include osteosarcoma parosteale è intramedulare.
Più hè rapida a crescita, più grande hè a gravità di i sintomi è più hè probabile chì si sparghji in altre parti di u corpu. Dunque, hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu u più prestu pussibule da l'ortopedistu per mezu di testi di imaging.
Sintomi di osteosarcoma
I sintomi di l'osteosarcoma ponu varià da una persona à l'altra, ma in generale i sintomi principali sò:
- Dolore à u situ, chì pò peghju di notte;
- Gonfiore / edema in u situ;
- Rossu è calore;
- Lump vicinu à una articulazione;
- Limitazione di u muvimentu di l'articulazione compromessa.
U diagnosticu di l'osteosarcoma deve esse fattu da l'ortopedicu u più prestu pussibule, per mezu di testi complementarii di laboratorio è di imaging, cume radiografia, tomografia, risonanza magnetica, scintigrafia ossea o PET. A biopsia ossea deve esse sempre eseguita quandu ci hè suspettu.
L'occorrenza di l'osteosarcoma hè di solitu liata à fattori genetichi, esistendu un risicu più grande d'avè a malatia per e persone chì anu membri di a famiglia o chì anu malatie genetiche, cum'è u sindrome Li-Fraumeni, a malattia di Paget, u retinoblastoma ereditariu è l'osteogenesi imperfetta, per esempiu.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per l'osteosarcoma implica una squadra multidisciplinaria cun ortopedista oncologicu, oncologu clinicu, radioterapeuta, patologu, psicologu, medicu generale, pediatra è medicu di cure intensive.
Ci sò parechji protokolli per u trattamentu, cumpresa a chimioterapia, seguitata da una chirurgia per a resezione o l'amputazione è un novu ciclu di chimioterapia, per esempiu. A prestazione di chimioterapia, radioterapia o chirurgia varieghja secondu a situazione di u tumore, l'aggressività, l'implicazione di strutture adiacenti, metastasi è dimensione.