Ossimetria: cosa hè è valori normali di saturazione
Cuntenutu
- 1. Pulsossimetria (non invasiva)
- 2. Ossimetria / gasi sanguigni arteriali (invasivi)
- Valori di saturazione nurmali
- Cura di un risultatu più precisu
L'ossimetria hè un esame chì permette di misurà a saturazione d'ossigenu di u sangue, vale à dì a percentuale d'ossigenu chì hè trasportatu in u sangue. Questa prova, chì pò esse fatta in ospedale o in casa cù un pulsossimetru, hè impurtante quandu sò suspettate malatie chì compromettenu o interferiscenu cù u funziunamentu di i pulmoni, malatie cardiache o malatie neurologiche, per esempiu.
Generalmente, l'ossimetria sopra u 90% indica una bona ossigenazione di u sangue, tuttavia, hè necessariu per u duttore valutà ogni casu. Un bassu tassiu di ossigenazione di u sangue pò indicà a necessità di trattamentu à l'uspidale cun ossigenu, è pò indicà una situazione chì mette in periculu a vita se ùn hè micca curretta currettamente. Capite chì sò e cunsequenze di a mancanza di ossigenu in u sangue.
Ci hè dui modi per misurà a saturazione di l'ossigenu:
1. Pulsossimetria (non invasiva)
Questu hè u modu più adupratu per misurà a saturazione di l'ossigenu, chì hè una tecnica non invasiva chì misura a quantità di ossigenu attraversu un picculu dispositivu, chjamatu pulsossimetru, chì hè messu in cuntattu cù a pelle, di solitu à a punta di u ditu.
U vantaghju principale di sta misura hè chì ùn hè micca necessariu di raccoglie sangue, evitendu i morsi. Oltre à l'ossimetria, questu dispositivu pò ancu esse capace di misurà altri dati vitali, cume a quantità di battiti cardiaci è di frequenza respiratoria, per esempiu.
- Cumu funziona: u pulsossimetru hà un sensore di luce chì cattura a quantità di ossigenu chì passa in u sangue sottu u locu induve si face u test è, in pochi secondi, indica u valore. Questi sensori piglianu misure immediate è regulare è sò pensati per esse aduprati nantu à e dite, i diti o l'orechja.
L'oximetria di u pulse hè ampiamente aduprata da i duttori è da altri prufessiunali di a salute durante a valutazione clinica, in particulare in i casi di malatie chì causanu difficoltà à respirà, cume e malatie pulmonari, cardiache è neurologiche, o durante l'anestesia, ma pò esse adupratu per monitorà u statu di salute in casu di l'infezzione di coronavirus. L'ossimetru pò ancu esse acquistatu in magazini di forniture mediche o ospedaliere.
2. Ossimetria / gasi sanguigni arteriali (invasivi)
A diversità di l'ossimetria di impulsu, l'analisi di gasi di sangue arteriale hè un modu invasivu per misurà a percentuale di ossigenu in u sangue, cume si face raccogliendu sangue in una siringa, è per questu hè necessariu un bastone d'agulla. Per questa ragione, stu tippu di esame hè menu frequente di pulsossimetria.
U vantaghju di i gasi sanguini arteriali hè una misura più precisa di i livelli di saturazione di ossigenu in u sangue, in più di pudè furnisce altre misure impurtanti, cume a quantità di diossidu di carbonu, u pH o a quantità di acidi è di bicarbonatu in u sangue, per esempiu.
- Cumu funziona: hè necessariu di fà una raccolta di sangue arteriale è allora stu campione hè presu per esse misuratu in un dispositivu specificu in laburatoriu. I vasi sanguigni i più aduprati per stu tippu di misurazione sò l'arteria radiale, in u polsu, o femurale, in l'inguine, ma altri ponu ancu esse aduprati.
Stu tippu di misurazione hè di solitu adupratu solu in i casi induve u paziente deve esse monitoratu in continuu o più accuratamente, ciò chì hè più cumunu in situazioni cume chirurgia maiò, malatie cardiache gravi, aritmie, infezioni generalizate, cambiamenti improvvisi di pressione sanguigna o in casi di fallimentu respiratoriu, per esempiu. Amparate ciò chì hè u fallimentu respiratoriu è cumu pò diminuisce l'ossigenazione di u sangue.
Valori di saturazione nurmali
Una persona sana, cun ossigenazione adeguata di u corpu, hà di solitu una saturazione d'ossigenu sopra u 95%, tuttavia, hè cumunu chì per e cundizioni lievi, cum'è u raffreddore o l'influenza, a saturazione sia trà 90 è 95%, senza mutivu di preoccupazione.
Quandu a saturazione ghjunghje à valori inferiori à u 90%, pò indicà una riduzione di l'offerta d'ossigenu in u corpu per via di a presenza di qualchì malattia più grave chì hè capace di riduce l'efficienza di i scambii di gas trà u pulmone è u sangue, cume cum'è asma, pneumonia, enfisema, insufficienza cardiaca o malatie neurologiche è ancu una complicazione di Covid-19, per esempiu.
In i gasi sanguigni arteriali, in più di a misurazione di a saturazione di l'ossigenu, hè ancu valutata a pressione parziale di l'ossigenu (Po2), chì deve esse trà 80 è 100 mmHg.
Cura di un risultatu più precisu
Hè assai impurtante chì i dispositivi chì misuranu a saturazione di l'ossigenu sò calibrati regolarmente, per evità risultati alterati. Inoltre, quandu si usa u pulsossimetru, alcune precauzioni per evità di alterà l'esame includenu:
- Evite aduprà smalti o falsi unghie, chì alteranu u passaghju di u sensore di luce;
- Mantene a manu rilassata è sottu u livellu di u core;
- Prutegge u dispositivu in un ambiente assai luminosu o assulanatu;
- Assicuratevi chì u dispositivu sia posizionatu currettamente.
Prima di piglià l'esame, u duttore deve ancu investigà altre malatie cum'è anemia o alterazione di a circulazione sanguigna, chì ponu interferisce cù a misurazione di l'ossigenazione di u sangue.