Sintomi di Paracoccidioidomycosis è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
A paracoccidioidomicosi hè un'infezzione causata da u fungu Paracoccidioides brasiliensis, chì hè di solitu prisente in terra è in ligumi, è pò influenzà e diverse parte di u corpu, cum'è i pulmoni, a bocca, a gola, a pelle o i linfonodi.
Chjamata dinò blastomicosi sudamericana, sta infezzione hè acquistata per via di a respirazione è hè più cumuna in e regioni tropicali, causendu sintomi cum'è mancanza d'appetitu, perdita di pesu, tosse, frebba, prurite, ulcere in bocca è l'apparizione di l'acqua. Pò nasce in 2 manere:
- Forma ghjuvana: più frequente in i zitelli è i giovani di 10 à 20 anni, chì di solitu apparisce più acutamente, dopu à qualchì settimana di cuntagiu;
- Forma adulta: affetta di solitu à e persone trà 30 è 50 anni, in particulare l'omi chì travaglianu in e zone rurali, cum'è l'agricultori, è e persone chì fumanu, bevenu bevande alcoliche o chì sò malnutriti, essendu una forma più cronica, evolvendu da mesi à anni dopu u cuntagiu.
Dopu avè cunfirmatu u diagnosticu, cù analisi di sangue è biopsia, u duttore pò guidà u trattamentu cù antifungali, cum'è Fluconazole, Ketoconazole, Itraconazole o Anfotericina, per esempiu.
Cumu accade a trasmissione
A paracoccidioidomicosi si contrae quandu si respira, cù l'inalazione di particelle da u Paracoccidioides brasiliensis. Stu fungu vive in u terrenu di e piantazioni, dunque hè cumunu affettà i residenti di e zone rurali, l'agricultori è l'agricultori, per esempiu, perchè a persona pò inalà u fungu cun a polvere di a terra.
Una volta installati in i pulmoni, i funghi di paracoccidioidomicosi causanu a malattia in 2 modi diversi:
- Sparse in u sangue è in u flussu linfaticu à altri organi di u corpu, cum'è a pelle, nodi linfatichi, fegatu, milza, pelle è cervellu, OR
- Stà zittu, in modu latente, in e lesioni causate in i pulmoni per parechji anni, finu à chì a malattia si sviluppi, soprattuttu durante e situazioni di immunità indebolita, cume a malnutrizione, l'alcolismu, l'usu di droghe immunosoppressive o l'infezione da HIV, per esempiu.
U secondu percorsu hè u più frequente perchè, in generale, hè più cumunu di esse cuntaminatu da u fungu ancu da zitellu o da adolescente, tuttavia, di solitu i sintomi si presentanu à l'età adulta.
Hè impurtante di ricurdà chì a paracoccidioidomicosi ùn hè micca trasmissibile da una persona à l'altra, nè per u cuntattu direttu nè per a spartera di l'oggetti persunali. Scuprite puru altre malatie causate da funghi chì si sparghjenu in tuttu u corpu, cum'è Istoplasmosi o Blastomicosi.
Principali sintomi
A paracoccidioidomicosi pò presentà parechje forme di segni è sintomi, chì varienu secondu e caratteristiche persunali cum'è età, statu di salute, reazione immune è ancu fattori genetichi. I segni è sintomi principali includenu:
- Pèrdita di l'appetite è debule;
- Pallore;
- Slimming;
- Frebba;
- Mancanza di fiatu è tosse, chì pò esse cù sangue o senza sangue;
- Lesioni nantu à a pelle o e mucose, soprattuttu nantu à a faccia, a bocca, e labbra, e gengive, causendu difficultà à masticà è inghjuttisce;
- Emergenza di lingue per l'agrandimentu di i nodi linfatichi, chì hè ancu chjamatu allargamentu di i nodi linfatichi;
- Fegatu di milza allargata.
In i casi i più gravi, a malattia pò ancu ghjunghje à organi cum'è u cervellu, l'intestini, l'osse o i reni, per esempiu.
Cumu cunfirmà
Per u diagnosticu di paracoccidioidomicosi, u duttore farà a valutazione clinica, l'esame fisica, è pò urdinà testi cume a radiografia di u torace, u conte di sangue, i calibri di l'infiammazione è a valutazione di e funzioni renali è epatiche, per esempiu.
A cunferma hè fatta principalmente da l'identificazione di u fungu in una biopsia di una lesione, tuttavia, altri test utili includenu a raccolta di sputum, aspiratu pulmonare, raschiatura di lesioni o cultura di u fungu.
Inoltre, ci sò ancu analisi di sangue capaci di identificà anticorpi contr'à u fungu, chì ponu aiutà in u diagnosticu è u monitoru di u trattamentu di a malatia.
Forme di trattamentu
U trattamentu di a paracoccidioidomicosi hè guidatu da un medicu di malatie infettive, aduprendu antifungali cum'è Itraconazole, Fluconazole, Ketoconazole o Voriconazole, per esempiu.
U trattamentu pò esse fattu in casa, cù l'usu di pillule è pò durà da mesi à anni. In i casi i più gravi, in i quali ci hè una debulezza severa o una grave compromissione di i pulmoni è altri organi, l'uspitalisazione è l'usu di medicinali più potenti in a vena, cum'è Anfotericina è Rifampicina, ponu esse necessarii.
Hè ancu indicatu per evità di fumà, bevande alcoliche, è per trattà i parassiti intestinali, chì sò cumuni in questi pazienti.
Cumu prevene
Cum'è u Paracoccidioides brasiliensis vive in terra è in l'ambiente, hè difficiule di stabilisce forme di prevenzione, tuttavia, una certa cura hè raccomandata, soprattuttu per e persone chì travaglianu in e zone rurali, cume prestà attenzione à l'igiene personale, lavandu sempre e mani è bagnassi à a fine u ghjornu, in più di sempre avè un equipagiu di prutezzione persunale adattatu, cù vestiti adatti, guanti, maschera è stivali.